سرمایه‌گذاری مشترک دایملر و بی ام و روی خدمات حمل‌ونقل

جمعه ۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
با چراغ سبز مقامات اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا، بی‌ام‌و و دایملر به‌زودی قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه خدمات حمل‌ونقل امضا می‌کنند.
تبلیغات

اوایل امسال بی‌ام‌و اعلام کرد که امکان راه‌اندازی سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه‌ی خدمات حمل‌ونقل را با رقیب قدیمی خود یعنی گروه خودروسازی دایملر فراهم می‌کند. با این وجود دو شرکت منتظر بودند که مقامات مربوطه در حوزه رقابت این شرکت سرمایه‌گذاری مشترک را تائید کنند. با گذشت چند ماه از اعلام تمایل اولیه، به‌تازگی مقامات اروپایی چراغ سبز را برای مرحله‌ی بعدی همکاری بی‌ام‌و و دایملر ( شرکت مادر مرسدس بنز) نشان دادند. 

BMW LOGO Brand

شرکت سرمایه‌گذاری مشترک بی‌ام‌و و دایملر بر خدمات حمل‌ونقل شهری تمرکز خواهد کرد و خدمات جدیدی ارائه می‌دهد که دارای ویژگی‌های دسترسی آسان، جذاب و مبتنی بر نیازهای کاربر باشد. خدماتی مانند اشتراک سواری، کرایه خودرو، شارژ، پارکینگ و حمل‌ونقل چندمنظوره (Multimodality) را در یک منبع واحد ارائه خواهد شد که تنها با لمس چند دکمه برای کاربران در دسترس قرار می‌گیرد. بی‌ام‌و می‌گوید که ایده شرکت سرمایه‌گذاری مشترک این است که جذاب‌ترین و جامع‌ترین شیوه حمل‌ونقل را برای زندگی بهتر در دنیای فناوری متصل ایجاد کند. 

پس از حکم چند روز پیش توسط مقامات قضایی ایالات متحده در زمینه قوانین آنتی‌تراست، قرارداد بین دو غول خودروسازی آلمان تا بهمن ماه امسال نهایی می‌شود. این حکم بدین معنی است که همه مقامات ضدتراست مرتبط با این موضوع، چراغ سبز برای سرمایه‌گذاری مشترک جدید توسط گروه بی‌ام‌و و دایملر نشان داده‌اند. هنگامی که قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک بزرگ بسته شود، شرکت جدید حمل‌ونقل گام‌های بعدی را در سه‌ماهه اول سال ۲۰۱۹ انجام می‌دهد.

BMW Daimler / بی ام و دایملر

ابتکار جدید شامل پنج سرویس عمده‌ی ارائه شده توسط شرکت‌های مختلفی است که متعلق به بی‌ام‌و و دایملر هستند. درکنار خدماتی که به وسیله‌ی تاکسی هوشمند، شوفر پرایو (Chauffeur Prive)، مای‌تکسی (Mytaxi) و بیت (Beat) پوشش داده می‌شود، خدمات پارکینگ نیز تحت پوشش پارک‌نو (ParkNow) و پارک‌موبایل (Parkmobile) وجود دارد. همچنین خدمات شارژ خودروی برقی نیز توسط چارج‌نو (ChargeNow) و دیجیتال چارجینگ سولوشنز (Digital Charging Solutions) پوشش داده خواهد شد. قابلیت کار‌شیرینگ (CarSharing) از خدمات Car2Go و DriveNow تشکیل شده است درحالی‌که خدمات حمل‌ونقل چندمنظوره و براساس تقاضا نیز تحت پوشش سرویس‌های Moovel و ReachNow قرار دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات