بوش به‌دنبال سهم بیشتر از فناوری خودران است

سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
بوش قصد دارد با سرمایه‌گذاری بر فناوری خودران و توسعه‌ی سیستم‌های دیجیتال، نقش مهمی در آینده‌ی صنعت حمل‌ونقل برعهده گیرد.
تبلیغات

بوش نقش مهمی در زنجیره‌ی تأمین قطعات و فناوری خودروهای امروزی دارد. این شرکت آلمانی قصد دارد در بخش خودروی خودران در آینده نیز نقش مهمی ایفا کند. به‌تازگی، این شرکت برخی از برنامه‌های خود را برای آینده‌ی فناوری خودرو مستقل و خودران ارائه کرده است.

bosch autonomous car / خودروی خودران بوش

بوش که با سیستم‌های امروزی ترمز ضدقفل (ABS) و شمع‌های جرقه‌زنی تا سیستم‌های محرکه‌ی برقی آینده و مجموعه‌ حسگرهای ۳۶ درجه و رایانه‌های پردازش اطلاعات شناخته می‌شود، موقعیت خوبی برای تبدیل به بازیگری بزرگ در زمینه‌ی سخت‌افزار خودرو در آینده دارد. این شرکت جزئیاتی از خودروی مفهومی نمایش داده‌شده در نمایشگاه CES ارائه کرده تا بعضی از توانایی‌های خود را در این زمینه به رخ رقبا بکشد.

bosch autonomous car / خودروی خودران بوش

این طرح مفهومی خودرویی الکتریکی چهارسرنشین با فضای داخلی بزرگ است که مسافران روبه‌روی یکدیگر قرار می‌گیرند. نمایشگرهای سیستم اطلاعاتی و سرگرمی شبیه تبلت که از دیوارهای خودرو بیرون می‌آیند، درحقیقت ابزارهایی هستند که می‌توان با آن کارهای مشترک انجام داد. در خودرو خودران بوش اتصال اینترنت Wi-Fi موجود است و همچنین نوعی سرویس برای مسافران وجود دارد که اطلاعات آب‌وهوا و مسافرت و رزرو را دراختیار آنان قرار می‌دهد. 

سیستم‌های دوربین موجود در این خودرو مفهومی به مسافران هشدار می‌دهند که کیف‌دستی یا تلفن‌همراه خود را جا گذاشته‌اند. این دوربین‌ها همچنین می‌توانند تفاوت بین چنین مواردی را با زباله تشخیص دهند و اگر فضای داخلی به نظافت نیاز داشته باشد، به کاربران اطلاع‌رسانی کنند. 

bosch autonomous car / خودروی خودران بوش

باوجوداین، جاه‌طلبی بوش بزرگ‌تر از حیطه‌ی سخت‌افزاری است. این شرکت همچنین روی مجموعه‌ای از سیستم‌های دیجیتالی کار می‌کند. دکتر مارکوس هین، عضو هیئت‌مدیره‌ی شرکت مسئولیت محدود رابرت بوش می‌گوید:

در آینده هر وسیله‌ی نقلیه‌ای که در جاده‌ها تردد می‌کند، از خدمات دیجیتال بوش استفاده خواهد کرد. سرویس دسترسی دیجیتال بوش به‌طور کامل بدون کلید طراحی شده و از تلفن هوشمند مشتریان به‌عنوان کلیدی منحصربه‌فرد برای ورود به داخل خودرو استفاده می‌کند. 

خدمات شارژ راحت این خودرو الکتریکی وضعیت شارژ را بررسی می‌کند و آن را با اطلاعات آب‌وهوا و ترافیک و مصرف سیستم‌های برقی مانند کولر گازی (تهویه‌ی مطبوع) ترکیب می‌کند تا تصمیم درستی درباره‌ی زمان و مکان شارژ دوباره بگیرد. به‌کمک این خدمات همچنین می‌توان مکانی را در ایستگاه‌های شارژ رزرو کرد تا کاربر به‌راحتی بتواند بدون اتلاف وقت و دردسر، خودرو برقی را شارژ کند. 

bosch autonomous car / خودروی خودران بوش

خدمات پیش‌بینی وضعیت جاده به خودرو خودران اجازه می‌دهد اطلاع دقیقی از آینده داشته باشد. سیستم Bosch Road Signature نسخه‌ای دقیق‌تر و مؤثرتر از GPS است که به خودرو خودران اجازه می‌دهد علاوه‌بر آگاهی از وضعیت جاده، موقعیت خود را نیز با دقت چند سانتی‌متر به‌اشتراک بگذارد. سیستم عیب‌یابی پیش‌بینی‌کننده بر مؤلفه‌های مهمی در خودرو خودران بوش نظارت می‌کند. این سیستم تلاش می‌کند قبل از بُروز نقص، به کاربر یا مالک اطلاع دهد و حتی از پیشرفت آن نیز جلوگیری کند.

bosch autonomous car / خودروی خودران بوش

افزون‌براین، سیستم به‌روزرسانی نرم‌افزاری بی‌سیم وجود دارد که سیستم‌های مختلف خودرو خودران را به‌هم متصل می‌کند. این سیستم اطلاعات ضروری ناوگان را برای مدیران و اپراتورهای سرویس‌های اشتراک سواری و سازندگان به‌طور آنلاین ارسال می‌کند تا آن‌ها آگاهی کافی از وضعیت ناوگان خود داشته باشند. بوش حتی شرکت تابعه‌ای به‌نام اسکریپت (Escript) برای تمرکز بر امنیت اطلاعات این خودروهای متصل راه‌اندازی کرده است.

بوش پیش‌بینی می‌کند حداکثر تا اواسط دهه‌ی آینده، ناوگان بزرگی از خودروهای خودران شبیه تاکسی در جاده‌های سراسر جهان تردد خواهند کرد. در آن زمان، مردم وقت زیادی در این خودروها سپری می‌کنند و این انقلاب خودرویی قادر است بازار خودرو و ترکیب سیستم حمل‌ونقل و شکل شهرها را در آینده تحت‌تأثیر قرار دهد. 

bosch autonomous car / خودروی خودران بوش

بوش هم‌اکنون در پشت صحنه به‌سختی تلاش می‌کند قطعات و سیستم‌هایی تولید کند که در آینده، می‌توانند خدمات دیجیتال را برای مسافران و مالکان خودرو به‌ارمغان بیاورند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات