بی ام و i8 با تیونینگ لیبرتی واک معرفی شد

بی ام و i8 با تیونینگ لیبرتی واک معرفی شد

تیونر ژاپنی لیبرتی واک با همکاری چند برند افترمارکت، محصول جدید خود، تیونینگ آیرودینامیک و فنی بی‌ام‌و i8 را رونمایی کرد. 

بی‌ام‌و i8 به‌عنوان کوپه‌ و کروک اسپرت پلاگین هیبرید، چندان در بین شرکت‌های تیونینگ پرطرفدار نیست. درواقع، تیونرها آن‌طورکه بایدوشاید از خودروهای هیبرید استقبال نکرده‌اند و به‌نظر می‌رسد برای شکستن این طلسم، یکی از شرکت‌های واقع در بهشت تیونینگ باید دست‌به‌کار شود.

تیونر ژاپنی لیبرتی واک (Liberty Walk) با عرضه‌ی انواع کیت‌های بدنه‌ی عریض و سیستم‌های اگزوز خوش‌صدا، شهرت جهانی پیدا کرده است. مدتی پیش، مقام‌های این شرکت ورود i8 به دنیای لیبرتی واک را تأیید کردند. همان‌طورکه انتظار می‌رفت، i8 با کیت بدنه‌ی ژاپنی‌ها کاملا دگرگون شده است.

BMW i8 Liberty Walk / بی ام و i8 تیونینگ لیبرتی واک

مدلی که تصاویر آن را مشاهده می‌کنید، حاصل همکاری شرکت‌های محبوب لیبرتی واک و تولیدکننده‌ی رینگ‌های اسپرت ساوینی (Savini Wheels) و کارگاه طراحی و رنگ ایمپرسیو ورپ (Impressive Wrap) است. بی‌ام‌و i8 لیبرتی واک همان داستان همیشگی و جذاب این تیونر ژاپنی است: اسپلیتر جلوی بزرگ، بالچه‌های جانبی سپرجلو، گِل‌گیرهای بسیار عریض و ارتفاع بسیار پایین. به‌لطف تایرهای پهن و گِل‌گیرهای برجسته با طرح پیچ‌شده، محور عقب i8 بسیار عریض‌تر از نمونه‌ی استاندارد به‌نظر می‌رسد. در نمای عقب، اسپویلر دُم‌اردکی و دیفیوزر بزرگ توجه هر بیننده‌ای را جلب می‌کنند. برای طرفداران اسپویلرهای مسابقه‌ای، نمونه‌ی ثابت و عریض میله‌ای هم برای سفارش آماده است.

BMW i8 Liberty Walk / بی ام و i8 تیونینگ لیبرتی واک


درکنار کیت بدنه‌ی درخورتوجه Liberty Walk، طراحی و پوشش ایمپرسیو ورپ موسوم به 3M Vollfoliurung قرار گرفته که i8 مدرن را به رنگ سبز نظامی مزین کرده است. درواقع، طراحی این پوشش سفارشی به‌گونه‌ای است که گویا این خودرو سال‌ها در خدمت ارتش بوده است. ترکیب این رنگ با رینگ‌های سیاه رنگ ساوینی و تایرهای ژاپنی تویوتایر (Toyo Tire) بسیار هماهنگ به‌نظر می‌رسد. مسئولیت کاهش ارتفاع i8 لیبرتی واک برعهده‌ی متخصصان شرکت ایرلیفت پرفرمنس (Airlift Performance) بوده است.

سیستم تعلیق بادی این برند به‌گونه‌ای طراحی شده که فقط با فشار یک دکمه، ارتفاع خودرو به‌اندازه‌ی دلخواه کم یا زیاد می‌شود. شاید عملکرد پیشرانه‌ی استاندارد سه سیلندر ۱.۵لیتری توربوشارژ بی‌ام‌و i8 چندان هیجان‌انگیز نباشد؛ اما با وجود سیستم اگزوز خوش‌صدای FI Exhaust، پلاگین هیبرید باواریا مجوز ورود به گردهمایی‌های دنیای تیونینگ خودرو را پیدا می‌کند.



جزئیات بی‌ام‌و i8 تیونینگ لیبرتی واک به‌‌شرح زیر است:

  • کیت بدنه‌ی کامل لیبرتی واک شامل اسپلیتر جلو، بالچه‌های جانبی سپر جلو، گِل‌گیرهای برجسته، اسپویلر دُم‌اردکی، دیفیوزر عقب، اسپویلر بزرگ ثابت عقب به‌صورت آپشن و فلپ‌های کوچک عقب
  • طرح سفارشی 3M ایمپرسیو ورپ با رنگ سبز نظامی
  • رینگ‌های ساوینی با رنگ سیاه مات
  • تایرهای Toyo Tire
  • سیستم تعلیق بادی ایرلیفت
  • سیستم اگزوز FI Exhaust
  • تنظیمات جدید ECU برای افزایش قدرت (عملکرد فنی هنوز اعلام نشده است).

منبع tuningblog

از سراسر وب

  دیدگاه
کاراکتر باقی مانده

بیشتر بخوانید