۱۶ هزار خودروی وارداتی در گمرک، بلاتکلیف هستند

شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سرپرست سازمان توسعه تجارت با اشاره به بلاتکلیفی حدود ۱۶ هزار دستگاه خودرو در گمرکات کشور، از دولت خواست که وضعیت آن‌ها را مشخص کند.
تبلیغات

محمدرضا مودودی، رئیس سازمان توسعه تجارت در رابطه با آخرین تصمیم‌ها درباره‌ی واردات خودرو گفت:

هم‌اکنون هیچ برنامه‌ای برای آزاد شدن واردات خودرو وجود ندارد. 

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر این‌که مدیریت منابع ارزی در شرایط فعلی بسیار حائز اهمیت است، افزود:

در حد امکان سعی می‌شود تا اجازه‌ی واردات کالاهایی مثل خودرو و لوازم خانگی که امکان تولید آن در داخل کشور فراهم است، داده نشود. مدیریت منابع ارزی، سیاست جلوگیری از افزایش مصارف ارزی و اینکه این منابع صرف کالاهای لوکس نشود، برای ما بسیار مهم است. 
واردات خودرو

سرپرست سازمان توسعه تجارت همچنین درباره تعداد خودروهای مانده در گمرکات و نحوه‌ی ترخیص آن گفت:

حدود ۱۶ هزار دستگاه خودرو در گمرکات کشور مانده که هنوز تعیین تکلیف نشده است. تعدادی از خودروهای در گمرک‌مانده جزو خودروهایی است که درباره‌ی واردات آن تخلف صورت گرفت. حدود ۱۱ هزار دستگاه از ۱۶ هزار دستگاه خودرویی که در گمرکات مانده، ثبت سفارش قانونی شده‌اند؛ ولی بعد از ممنوع شدن واردات خودرو در گمرک متوقف شده‌ است. تصمیم‌گیری درباره‌ی ترخیص این خودروها در اختیار سازمان توسعه تجارت ایران نیست.از آنجا که شرکت‌های واردکننده‌ی خودرو که خودروهای آن‌ها در گمرک مانده است، نسبت به مردم تعهد دارند، بنابراین از هیئت دولت خواستاریم تا هرچه سریع‌تر برای تعیین تکلیف این خودروها تصمیم‌گیری کند. همچنین از آنجا که این خودروها بخشی از منابع کشور است که در گمرکات مانده، نباید اجازه داده شود که این منابع آسیب ببینند.

 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات