مرسدس GLC 63 S AMG؛ رکورددار سریع ترین شاسی بلند نوربرگ رینگ شد

جمعه ۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
در تازه‌ترین رکوردشکنی پیست نوربرگرینگ، شاسی بلند مرسدس AMG GLC 63 S توانست حدود دو ثانیه سریع‌تر از آلفارومئو استلویو کوادری‌فولیو از خط پایان بگذرد.
تبلیغات

اردیبهشت ماه سال جاری، توبیاس مورس، مدیرعامل AMG، به‌طور رسمی اعلام کرد که مرسدس-AMG به دنبال رکوردشکنی در پیست نوربرگ‌رینگ نیستند و تنها استثنای آن‌ها ابرخودروی وان/ONE خواهد بود. با این حال، حدود یک ماه پیش مرسدس GT 63 S توانست رکورددار خودروی چهار نفره در پیست نوربرگ‌رینگ شود و حالا با رکوردشکنی GLC 63 S می‌توان مطمئن شد که سیاست‌های این شرکت تغییر کرده است.

آلفارومئو استلویو کوادری‌فولیو با ثبت زمان ۷ دقیقه و ۵۱.۷ ثانیه در سال ۲۰۱۷ توانست نام خود را به عنوان سریع‌ترین شاسی بلند پیست نوربرگ‌رینگ مطرح کند. حالا پس از گذشت حدود یک سال از آن زمان، مرسدس AMG GLC 63 S توانست مسیر ۲۰.۸ کیلومتری این پیست را در ۷ دقیقه و ۴۹.۳۶۹ ثانیه بپیماید. مارکوس هافبائر، مهندس توسعه‌ی مرسدس، برای این رکوردشکنی هدایت این خودرو را برعهده داشته است و توانست در اولین تلاش خود حدود دو ثانیه رکورد قبلی را بهبود ببخشد.

مرسدس GLC به پیشرانه‌ی ۸ سیلندر با توربوشارژر دوگانه و حجم ۴ لیتر مجهز است، اما استلویو از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر با توربوشارژر دوگانه و ظرفیت ۲.۹ لیتر بهره می‌برد. این پیشرانه‌ها به ترتیب ۵۰۳ و ۵۰۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند که از این منظر تفاوت بسیار اندکی میان دو خودرو وجود دارد. با مقایسه‌ی گشتاور تولیدی دو پیشرانه تفاوت فاحشی میان GLC و استلویو نمایان می‌شود. حداکثر گشتاور مرسدس GLC ۷۰۰ نیوتن‌متر است درحالی‌که استلویو گشتاوری برابر ۶۰۰ نیوتن‌متر دارد.

آلفارومئو استلویو / AlfaRomeo Suv

احتمال این‌که دیگر خودروسازان به دنبال تصاحب عنوان سریع‌ترین شاسی بلند پیست نوربرگ‌رینگ باشند، بسیار زیاد است. لامبورگینی با شاسی بلند اوروس و پورشه با شاسی بلند جدید کاین توربو S E-Hybrid احتمالا رقبای جدی مرسدس برای رسیدن به این عنوان هستند. به علاوه، حتی اشکودا هم با مدل کودیاک RS دیزلی به دنبال کسب عنوان سریع‌ترین شاسی بلند ۷ سرنشینه در پیست نوربرگ‌رینگ است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات