هوندا CR-V هیبرید مدل ۲۰۱۹؛ کم مصرف‌ترین کراس‌ اور کامپکت

دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
هوندا در رقابت کاهش مصرف سوخت از دیگر شرکت‌ها پیشی گرفت. CR-V ۲۰۱۹ رکورد کم‌ترین مصرف سوخت کراس‌اورها را به نام خود ثبت کرد.
تبلیغات

اوایل سال جاری، هوندا از مدل هیبرید CR-V به همراه مدل بنزینی آن در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی کرد. با این وجود، این شرکت هنوز هم پایبند استراتژی خود، یعنی کاهش مصرف سوخت برای کراس‌اور کوچک خود مانده است. هوندا اعلام کرد که در تست اروپایی NEDC، مدل دیفرانسیل جلوی هیبرید، مصرف سوختی معادل ۵.۳ لیتر در هر صد کیلومتر و در مدل دو دیفرانسیل بنزینی، این مقدار ۵.۵ لیتر در هر صد کیلومتر اعلام شده است.

هوندا CR-V 2019

شاید این اعداد خیلی خوب به‌نظر برسند؛ اما لازم است گفته شود که اگر این تست تحت نظر EPA آمریکا انجام می‌شد، وضعیت این اعداد کمی بدتر بود. به‌عنوان مثال برای مدل دودیفرانسیل بنزینی این خودرو، میان اعداد EPA و NEDC تا ۱۲ درصد تفاوت دیده می‌شود.

با این حساب می‌توان پیش‌بینی کرد که در EPA، مصرف سوخت مدل هیبریدی در حدود ۶ لیتر و برای مدل بنزینی دو دیفرانسیل، ۶.۵ لیتر در هر صد کیلومتر باشد. حتی با این اعداد هم، هوندا CR-V هیبرید هنوز هم به‌صرفه‌ترین و کم‌مصرف‌ترین کراس‌اور کوچک در بازار به حساب می‌آید. به‌عنوان مثال، مصرف سوخت نیسان روگ هیبرید ۶.۹ لیتر برای مدل دیفرانسیل جلو و ۷.۳ برای مدل چهار چرخ متحرک اعلام شده است؛ یا تویوتا راو ۴ هیبرید، شورلت ایکوینوکس و جی‌ام‌سی ترین با مصرف سوخت ۷.۳ لیتر در هر صد کیلومتر عرضه می‌شوند. تنها خودرویی که کم و بیش می‌توان آن را به CR-V مقایسه کرد، کیا نیرو است که مصرف سوختش ۴.۷ لیتر در هر صد کیلومتر است؛ اما کیا کوچکتر است و مدل چهارچرخ متحرک آن هم وجود ندارد.

CR-V هیبرید، قدرت خود را از موتور ۲ لیتری چهار سیلندر هیبرید با تنفس طبیعی دریافت می‌کند. این موتور شباهت بسیاری به موتور ۲ لیتری هوندا آکورد هیبرید دارد؛ با این تفاوت که توان موتور استفاده شده در CR-V،  تا ۱۸۱ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که کمی کم‌تر از آکورد است. درست مانند آکورد، پیشرانه‌ی این خودرو هم به‌صورت هیبرید سری عمل می‌کند؛ یعنی موتور بنزینی برق لازم برای موتور الکتریکی را تامین می‌کند. در حالت تماما الکتریکی، این خودرو تنها می‌تواند مسافت ۲ کیلومتر را طی کند. در برخی شرایط هم موتور بنزینی با استفاده از کلاچ الکترونیکی، چرخ‌ها را می‌چرخاند.

هوندا CR-V 2019

CR-V را نمی‌توان در دسته‌ی خودروهای سریع قرار داد. شتاب صفر تا صد کیلومتر مدل دیفرانسیل جلوی آن ۸.۸ ثانیه و مدل دو دیفرانسیل، ۹.۲ ثانیه است و حداکثر سرعت آن، ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. جالب اینجاست که هوندا تاکنون فروش این خودرو در آمریکا را اعلام نکرده است. این در حالیست که CR-V پایین‌ترین مصرف سوخت را در رده‌ی خود دارد و در میان محصولات هوندا هم، محبوب‌ترین مدل به حساب می‌آید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات