نیسان پیکاپ ناوارا، ایمنی صفر ستاره دریافت کرد

چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
براساس آزمایش‌های تصادف گلوبال انکپ، وانت پیکاپ نیسان ناوارا با دو کیسه هوا، صفر ستاره‌ی ایمنی دریافت می‌کند.
تبلیغات

جامعه‌ی اتومبیل آفریقای جنوبی با همکاری موسسه‌ی اروپایی Global NCAP قصد دارد تا امنیت خودروها در این کشور را بهبود بخشد. در بخشی از این همکاری یکی از خودروهای پر فروش در آفریقای جنوبی یعنی نیسان NP300  Hardbody (که در ایران نیز با نام نیسان پیکاپ به فروش می‌رسد) را مورد تست تصادف و ایمنی قرار دادند. نتایج این تست بسیار جالب توجه و مهم بودند به‌طوری که نیسان NP300 نتوانست هیچ ستاره ایمنی را دریافت کند و سرنشینان بزرگسال در این خودرو به طور جدی با خطر مرگ و آسیب‌های جبران ناپذیر در تصادفات مواجه هستند.

نیسان Frontier

اگر نتایج آزمایش تصادف نیسان NP300 شما را غافلگیر کرده است، جای تعجبی ندارد چون این خودرو در زیر پوسته و از نظر فنی کاملا قدیمی و از رده خارج محسوب می‌شود. این مدل نیسان پیکاپ، اولین بار در سال ۱۹۹۷ با نام نیسان Frontier به بازار آمریکا عرضه شد. نیسان نسل جدید این خودرو را سال ۲۰۰۴ معرفی کرد که در سایر نقاط جهان نیز با نام نیسان ناوارا به فروش رسید. در بازار آفریقای جنوبی نیسان ضمن معرفی مدل جدید ناوارا، مدل قدیمی NP300 را نیز در خط تولید نگه داشت.

nissan navara d22

گلوبال NCAP در تست تصادف انجام شده، خودرو را با سرعت ۶۴ کیلومتر بر ساعت به مانع کوبید و در نتیجه سازه‌ی اصلی خودرو در این تصادف به‌طور کامل از هم پاشید و سینه‌ی راننده نیز با شدت به ستون فرمان برخورد کرد. این موسسه‌ی تست ایمنی همچنین نمره‌ای بسیار ضعیف را در بخش‌های حفاظت از سر، سینه و پاها به نیسان NP300 اختصاص داد. نیسان NP300 حتی نتوانسته نمره‌ی خوبی را برای حفاظت از پاها و سینه‌ی سرنشین جلو دریافت کند.

دیوید وارد، دبیر موسسه‌ی گلوبال NCAP در مورد این آژمایش گفت: 

نیسان NP300 Hardbody بر خلاف نام خود چندان خودروی محکمی نیست و بدنه‌ی آن در تصادف کاملا از بین رفت. گرچه نیسان مدعی شده که این خودرو اصطلاحا به سپر ایمنی مجهز است اما این تنها یک ادعا محسوب می‌شود و این حفاظ ایمنی در عمل کار خاصی انجام نداد. تست‌های ما نشان داد که بدنه‌ی نیسان NP300 Hardbody در زمینه‌ی جذب ضربه‌ی برخورد کاملا ناموفق است و ضربه‌ی ناشی از برخورد می‌تواند برای سرنشینان این خودرو کاملا خطرناک و مرگ آور باشد.
nissan navara d22

موسسه‌ی گلوبال NCAP با همکاری اتحادیه‌ی اتومبیل آفریقای جنوبی تست‌های تصادف دیگری را روی هیوندای i20، کیا پیکانتو و تویوتا یاریس انجام داده است که همگی این مدل‌ها موفق به دریافت سه ستاره ایمنی شده اند. در انتها ویدیوی تست نیسان NP300 Hardbody را برایتان آماده کرده‌ایم که تماشای آن می‌تواند جالب توجه باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات