FBI به‌دنبال بررسی اهداف تولید تسلا مدل 3 است

سه‌شنبه ۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
با توجه به اتفاقات اخیر در شرکت تسلا، دفتر تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) در حال بررسی آمار تولید تسلا مدل 3 با ظن احتمال گمراه کردن سرمایه‌گذاران، از سوی این خودروساز است.
تبلیغات

براساس گزارش‌های منتشرشده، دولت آمریکا در حال بررسی اهداف بلندپروازانه‌ی تولید تسلا مدل 3 با احتمال فریب سرمایه‌گذاران است. منابع خبری به نشریه‌ی وال‌استریت ژورنال خبر داده‌اند که پلیس اف‌بی‌آی در حال بررسی پرونده‌ی تولید جدیدترین مدل تسلا است.

این تحقیقات با هدف تأیید یا تکذیب احتمال فریب سرمایه‌گذاران در این پروژه انجام می‌پذیرد. اف‌بی‌آی با احضار تعدادی از کارکنان تسلا، درخواست ارائه‌ی اطلاعات و مدارک مرتبط با این موضوع داشته است.

Tesla Model 3

در اوایل سال ۲۰۱۷ میلادی که تولید انبوه تسلا مدل 3 برای نخستین بار آغاز شد، این شرکت اعلام کرد تا پایان سال، هر هفته ۵ هزار مدل 3 از خط تولید این کارخانه خارج خواهد شد. هدفی که بارها به دلایل مختلف به تعویق افتاد تا در نهایت در تیرماه سال جاری محقق شد. سخنگوی تسلا درباره‌ی این خبر گفته است:

ماه‌ها است که هیچ احضاریه، درخواست شهادت، هرگونه فرآیند رسمی دیگر و درخواست ارائه‌ی مدارک بیش‌تر از وزارت دادگستری دریافت نکرده‌ایم.
Elon Musk

اقدام‌های اخیر دادگستری و پلیس فدرال آمریکا در راستای تکمیل تحقیقات پیرامون شرکت تسلا است. این تحقیقات زمانی آغاز شد که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، با انتشار توئیتی از احتمال خصوصی کردن سهام تسلا خبر داد. این شرکت اخیرا با نهاد SEC (نهادی مستقل و فدرال که در جهت تأمین امنیت سرمایه‌گذاران فعالیت دارد) در ازای پرداخت ۴۰ میلیون دلار (۲۰ میلیون دلار از سوی شخص ایلان ماسک و ۲۰ میلیون دلار از سوی شرکت تسلا) بر سر پایان دادن به تحقیقات به توافق رسیده است. علاوه‌بر این، ماسک باید از سمت خود به‌عنوان ریاست هیئت مدیره‌ی تسلا کناره‌گیری کند.

elon musk tesla

 هفته‌ی گذشته شرکت تسلا با اعلام خبر سود ۳۱۲ میلیون دلاری از فروش تسلا مدل 3، جشنی برگزار کرد. طبق ادعای مقامات این شرکت، سدان مدل 3 با فروش ۲۲ هزار و ۲۵۰ دستگاه در آمریکا طی شهریورماه جایگاه سیزدهم فهرست محبوب‌ترین خودروهای ماه را از آن خود کرده است. در صدر این فهرست، وانت فورد سری F با فروش ۷۵ هزار و ۹۲ دستگاه قرار دارد؛ تسلا با کمی اختلاف پس از هوندا سیویک با ۲۴ هزار و ۸۰۶ دستگاه در جایگاه نهم و جیپ چروکی با فروش ۲۳ هزار و ۸۳۶ دستگاه در جایگاه دهم قرار هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات