پورشه 911 گلد با قیمت ۳ میلیون دلار، فروخته شد

دوشنبه ۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
نمونه‌ی انحصاری و منحصربه‌فرد پروژه‌ی پورشه 911 گلد با پیشرانه کلاسیک ۶ سیلندر هواخنک، ۳ میلیون و ۱۲۰ هزار دلار حراج خورد.
تبلیغات

پورشه 911 گلد، یکی خاص‌ترین خودروهای دنیا است. این مدل که در فستیوال پبل بیچ کالیفرنیا ۲۰۱۸ رونمایی شد، بازسازی اختصاصی مدل 933 با پیشرانه‌ی ۶ سیلندر هواخخنک و قدرت ۴۵۰ اسب بخار است.

۱۸ ماه طول کشید تا پورشه 911 گلد، در کنار 911 توربو اس Exclusive Series مدرن قرار بگیرد. تمام بخش‌های این مدل بی‌نظیر از بدنه تا فضای داخلی و روکش‌ها و دوخت‌های صندلی‌ها، بر ترکیب رنگ‌های طلایی و سیاه متمرکز شده است. پروژه‌ی گولد ابتدا با بازسازی، لکه‌گیری و عایق‌کاری ضدزنگ بدنه شروع و سپس تمام قطعات جدید به 993 هواخنک پرطرفدار اضافه شد.

Porsche 911 Gold 993

911 گلد بخشی از جشن ۷۰ سالگی خودروهای اسپرت پورشه است که اخیراً به حراجی RM Sothby’s وارد شد. تنها در زمان ۱۰ دقیقه، ۳۷ پیشنهاد خرید به محصول تک‌نمونه‌ی پورشه داده شد؛ درنهایت 911 گلد برخلاف پیش‌بینی کارشناسان که قیمتی حدود ۲۰۰ تا ۴۵۰ هزار دلار را درنظر داشتند، با قیمت ۲ میلیون و ۷۴۳ هزار و ۵۰۰ یورو (حدود ۳ میلیون و ۱۲۰ هزار دلار) فروخته شد. همان‌طور که پیش از این مقامات خودروساز اشتوتگارت اعلام کرده بودند، تمام این مبلغ به مؤسسه‌ی خیریه‌ی «فری پورشه» اهدا می‌شود.

Porsche 911 Gold 993
Porsche 911 Gold 993
Porsche 911 Gold 993
Porsche 911 Gold 993
Porsche 911 Gold 993

911 گلد تنها برای رقابت با مدل‌های بازسازی شده‌ی سینگر (Singer) یا دیگر برندهای تیونینگ تولید نشده، بلکه چالشی سخت و بزرگ برای دپارتمان پورشه کلاسیک  (Porsche Classic) است. این مدل که شماره شاسی مدل ۱۹۹۸ را به‌همراه دارد، برای تردد جاده‌ای مجاز نیست. درواقع با 911 گلد به‌دلیل قوانین جدید آلایندگی، مصرف سوخت و البته صدای بلند، نمی‌توان در جاده‌ رانندگی کرد؛ البته شاید باتوجه به قوانین مختلف، امکان تردد این خودروی زیبا در کشورهای خارج از اروپا وجود داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات