بلادهوند سوپرسونیک، پروژه سریع ترین خودروی جهان با مشکل مالی مواجه شد

پنج‌شنبه ۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۵
مطالعه 3 دقیقه
پروژه خودروی فراصوت بلادهوند برای ثبت رکورد سرعت ۱۶۰۰ کیلومتر بر ساعت و ادامه‌ی توسعه، حداقل به ۳۳ میلیون دلار سرمایه نیاز دارد.
تبلیغات

تیم مهندسی پروژه خودروی فراصوت بلادهوند (Bloodhound Supersonic Car) از زمان تأسیس این شرکت در سال ۲۰۰۷، برنامه‌های خود را برای ثبت رکورد سرعت زمینی و دست‌یابی به آستانه سرعت ۱۶۰۰ کیلومتر بر ساعت مخفی نکرده است؛ اما به نظر می‌رسد که این تیم اکنون با رکود قابل توجهی مواجه شده‌اند. گزارش‌های جدید نشان می‌دهد که این شرکت با مشکل تأمین سرمایه و نقدینگی رو‌به‌رو است.

Bloodhound Supersonic Car / خودروی فراصوت بلادهوند

پس از نخستین آزمایش در آبان ماه سال گذشته و رسیدن به سرعت ۳۳۸ کیلومتر بر ساعت، تیم بلادهوند تلاش کرد تا رکورد دیگری در آفریقای جنوبی به ثبت برساند. مسیر مخصوص ۱۸ کیلومتری ساخته شده است و تیم بلادهوند تلاش می‌کند که طی ماه جاری به رکورد سرعت ۸۰۴ کیلومتر بر ساعت (نزدیک به سرعت صوت) دست یابد.  

Bloodhound Supersonic Car / خودروی فراصوت بلادهوند

خودروی فراصوت بلادهوند از پیشرانه جت EJ200 رولزرویس با قدرت برابر ۳۶۰ خودروی سواری بهره می‌برد؛ دست‌یابی به چنین قدرت و سرعتی با قابلیت‌های آیرودینامیکی، فناوری سیستم محرکه و مهندسی خودرو امکان‌پذیر است. در نتیجه مرحله اجرایی پروژه خودروی فراصوت بلادهوند بسیار بیش‌‌تر از فرآیند تحقیق و توسعه هزینه‌بر خواهد بود و به نظر می‌رسد که تأمین این هزینه‌ها از توان تیم سازنده خارج شده است.

Bloodhound Supersonic Car / خودروی فراصوت بلادهوند

این شرکت به‌تازگی اعلام کرد که وارد فاز اجرایی کار شده است و فوراً به سرمایه‌ای حدود ۳۳ میلیون دلار برای تکمیل پروژه نیاز دارد. البته به نظر می‌رسد که این میزان نقدینگی، بسیار خوش‌بینانه اعلام شده است و شاید در مراحل بعدی به مقادیری بیش‌تر نیاز باشد.

مارک چپمن، مهندس ارشد پروژه خودروی فراصوت بلادهوند می‌گوید:

بلادهوند موفقیت عظیمی در ساخت سریع‌ترین و پیشرفته‌ترین وسیله نقلیه زمینی در جهان داشته است. در حالی که از مرحله تحقیق و توسعه خارج شده‌ایم و وارد فاز عملیاتی پروژه می‌شویم، به تأمین بودجه داریم. این پروژه توسط موفق‌ترین تیم در تاریخ ثبت رکورد سرعت زمینی ساخته شده است و شک نداریم که با پشتیبانی و حمایت، به اهداف خود دست پیدا می‌کند و می‌تواند در زمانی کمتر از ۱۰ ماه برای ثبت رکورد سرعت زمینی ۱۶۰۰ کیلومتر بر ساعت آماده شود.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات