اولین تونل آزمایشی بورینگ کمپانی، افتتاح می‌شود

سه‌شنبه ۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
نهایت سرعت حمل‌ونقل در تونل آزمایشی بورینگ کمپانی به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و احتمالا تا آذرماه امسال، افتتاح خواهد شد.
تبلیغات

چشم‌انداز ایلان ماسک از سفر با سرعت‌های بالا در تونل‌های زیرزمینی به‌زودی به واقعیت تبدیل خواهد شد؛ مدیر عامل تسلا و بورینگ کمپانی اعلام کرد که تونل تست این شرکت در هاوتورن کالیفرنیا، ۱۹ آذر ماه امسال افتتاح خواهد شد.

تونل آزمایشی بورینگ کمپانی از پارکینگ اسپیس‌ایکس (SpaceX) شروع می‌شود و سپس به سمت غرب در زیر خیابان ۱۲۰ می‌رود. سپس مسیر مستقیم آن تا ۳.۲ کیلومتر ادامه خواهد داشت. این تونل آزمایشی طولانی نیست، زیرا برای تحقیق و توسعه بورینگ کمپانی و سیستم‌های حمل و نقل عمومی ایجاد شده است.

Loop Boring Company / لوپ بورینگ کمپانی

پس از مراسم افتتاحیه، تونل بورینگ از تاریخ ۲۰ آذر ماه  به مردم خدمات رایگان ارائه خواهد داد. هنوز جزئیات بیش‌تر این طرح نامشخص است، اما هدف نهایی بورینگ کمپانی ایجاد نوعی سیستم حمل‌ونقل عمومی زیرزمینی با سرعت بالا به نام لوپ (Loop) یا حلقه است.

boring

ایلان ماسک در پیامی به مناسبت اعلام زمان افتتاح لوپ بورینگ کمپانی گفت:

لوپ شامل تعدادی اسکیت برقی خودران خواهد بود که با سرعت بین ۲۰۱ تا ۲۱۴ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کنند؛ البته بیشینه سرعت تا ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت افزایش خواهد یافت. به مدت یک شبانه‌روز پس از رویداد افتتاح تونل، خدمات سواری رایگان برای عموم ارائه می‌شود. 
Loop Boring Company / لوپ بورینگ کمپانی

لوپ بورینگ با استفاده از اسکیت‌، می‌تواند وسایل نقلیه یا بین ۸ تا ۱۶ مسافر را حمل کند. اسکیت‌های بورینگ با استفاده از آسانسور در ایستگاه‌های از پیش تعیین شده بالا و پایین می‌روند.

در حالی که تونل آزمایشی بورینگ تنها برای اثبات کارکرد طرح مفهومی لوپ است، این شرکت برنامه‌هایی برای توسعه لوپ سریع‌السیر شیکاگو دارد؛ لوپ شیکاگو خدمات حمل‌ونقل بین مرکز شهر شیکاگو و فرودگاه اوهر برای مسافران ارائه می‌کند. سفر با لوپ سریع‌السیر بورینگ در شیکاگو تنها ۱۲ دقیقه طول می‌کشد و تقریباً سه تا چهار برابر سریع‌تر از گزینه‌های حمل‌ونقل موجود خواهد بود. بورینگ کمپانی همچنین گفته است که هزینه سفر در لوپ کمتر از نصف قیمت معمول خدمات تاکسی و سرویس‌های اشتراک سواری خواهد بود.

boring company

بورینگ کمپانی همچنین طرحی شامل تونل‌های دوقلو برای لوپ ساحل شرقی ایالات متحده پیشنهاد کرده است که بالتیمور را در ایالت مریلند به واشنگتن متصل می‌کند. این شرکت طرح لوپ Dugout را  هم درنظر دارد که ساکنان لس‌آنجلس را از لوس‌فلیز در شرق هالیوود یا رمپارت ویلج، طی زمانی کمتر از چهار دقیقه به ورزشگاه داجر منتقل می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات