شاسی بلند اشکودا کودیاک GT، رونمایی شد

پنج‌شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کودیاک GT جدیدترین محصول اشکودا با پیشرانه‌ی ۲ لیتری توربوشارژ است که به‌طور انحصاری در چین عرضه می‌شود.
تبلیغات

مدتی پیش، تصاویری از جدیدترین خودروی شاسی‌بلند کوپه‌ی اشکودا، با کدGT رونمایی شد. حالا اولین تجربه‌ی این خودروساز در کلاس خودروهای شاسی‌بلند-کوپه، رسماً به‌صورت اینترنتی به نمایش درآمده است. Kodiaq GT به‌عنوان پرچمدار خودروساز جمهوری چک، تنها در چین عرضه خواهد شد.

اشکودا کودیاک GT را باید چهارمین شاسی‌بلند این شرکت بدانیم که در کنار مدل‌های دیگر مثل کامیک، کاروک و مدل استاندارد کودیاک به فروش خواهد رسید؛ چینی‌ها می‌توانند برای اولین‌بار، محصول جدید اشکودا را در نمایشگاه خودروی گوانگ‌ژو از نزدیک مشاهده و بررسی کنند.

در نقد طراحی کودیاک GT باید گفت، جز بخش عقب این مدل که کاملاًً جدید است، در سایر بخش‌ها باید ریزبین یا طرفدار پروپاقرص اشکودا بود تا تفاوت‌های GT را از  مدل استاندارد کودیاک تشخیص داد.  این دو مدل در نمای روبرو تفاوت چندانی ندارد، تنها برخی تغییرات جزئی، مثل جلو پنجره‌ی کوچک‌تر و طراحی متفاوت بخش پایینی سپر را در مدل GT می‌توان مشاهده کرد. اما در نمای عقب این دو خودرو کاملاًً متفاوت هستند و مدل GT ظاهری اسپرت‌تر از مدل استاندارد کودیاک دارد. 

Skoda kodiaq GT

با توجه به کوپه بودن این مدل، سقف خودرو دارای زاویه‌ است که در نمای جانبی طرحی اسپرت‌تری تشکیل می‌دهد. چراغ‌های عقب مدل GT، کاملاًً جدید و دارای زوایای تیز هستند؛ اسپویلر استفاده شده در عقب ابعاد بزرگ‌تری دارد. اگر به‌جزئیات اشکودا کودیاک GT دقت کنید، کد 380 4*4  روی درب صندوق عقب توجه شما را جلب خواهد کرد؛ این کد به قوای فنی اشاره ندارد، چون قوی‌ترین نسخه‌ی کودیاک GT به پیشرانه‌ی چهار سیلندر توربوشارژ با حجم ۲ لیتر مجهز است که می‌تواند ۲۲۰ اسب بخار قدرت تولید کند.

Skoda Kodiaq GT

اشکودا کودیاک GT به صورت استاندارد به جعبه‌دنده‌ی دو کلاچه‌ی خودکار و سیستم چهار چرخ محرک مجهز است. البته مدل تک دیفرانسیل محور جلو، با پیشرانه‌ی ۲ لیتری و قدرت ۱۸۶ اسب بخار، قیمت کمتری دارد. به‌گفته‌ی مدیر ارشد اشکودا در چین، کودیاک GT با طراحی اسپرت و ارائه‌ی تجربه‌ی رانندگی متفاوت، خریداران جدیدی در بازار این کشور آسیایی جذب می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات