آلپاین A110 بهترین خودروی اسپرت جهان، از نگاه تاپ گیر

جمعه ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
آلپاین A110 موفق به کسب عنوان ارزشمند خودروی اسپرت سال ۲۰۱۸، از طرف کارشناسان مجله و برنامه تلوزیونی تاپ‌گیر شد.
تبلیغات

نشریه‌ی بریتانیایی تاپ‌گیر، آلپاین A110 را به‌عنوان خودروی اسپرت سال ۲۰۱۸ انتخاب کرده است. این پیروزی برای A110 شگفت‌آور است زیرا این اسپرت جمع‌وجور فرانسوی در رقابتی سخت با حضور خودروهای طراز اولی مثل بوگاتی شیرون، فراری 488 پیستا، مک‌لارن 600LT و پورشه911GT2 RS به پیروزی رسید. خودروهایی مانند لامبورگینی هوراکان پرفورمانته، به این دلیل که سال گذشته در این رقابت حضور داشتند، امسال از لیست شرکت‌کنندگان کنار گذاشته شدند.

Top Gear 2018 Performance Car Of The Year

رقابت سالانه‌ی تاپ‌گیر که هفته‌ی سرعت (Speed Week) نام دارد در پیست تاریخی Circuit de Charade در فرانسه برگزار شد و A110 با فرمان پذیری عالی و شخصیت متعادل خود توانست آزمایش‌کنندگان را تحت تأثیر قرار دهد. در این خودرو از شاسی آلومینیومی استفاده شده که وزن آن‌را به ۱۰۸۰ کیلوگرم رسانده است. در همین حال، یک پیشرانه‌ی ۱.۸ لیتری بنزینی توربو با ۲۵۰ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن متر گشتاور هم وظیفه‌ی تأمین نیروی آن‌را بر عهده دارد. با استفاده از این پیشرانه و همین‌طور جعبه‌دنده‌ی دوکلاچه، A110 می‌تواند ظرف ۴.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

Alpine A110

آلپاین در ابتدا نسخه‌ی ویژه و محدودی از A110 را با نام پریمر (Premiere) ارائه کرد که به‌طور کامل به فروش رسیده است؛ بنابراین حالا این خودرو در دو مدل Pure و Légende عرضه می‌شود. مدل اول بیشتر بر استفاده در پیست تمرکز دارد و با برخورداری از صندلی‌های مسابقه‌ای، رینگ‌های ۱۷ اینچی سبک‌وزن، تودوزی میکروفایبر و تریم داخلی فیبر کربنی، نمونه‌ای اسپرت محسوب می‌شود. مدل لجند اما نسخه‌ی لوکس‌تری است و از تجهیزاتی مثل صندلی‌های قابل تنظیم شش جهته با روکش چرمی مشکی یا قوه‌ای و سیستم صوتی سطح بالا سود می‌برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات