ولوو از تراشه انویدیا در خودروهای خودران استفاده می‌کند

پنج‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
پس از فولکس‌واگن، دایملر، آئودی، تویوتا و تسلا، ولوو نیز به جمع استفاده‌کنندگان از تراشه درایو AGX انویدیا پیوست.
تبلیغات

ولوو آخرین خودروسازی است که برنامه‌های خود را برای ادغام تراشه‌های قدرتمند درایو AGX انویدیا (Nvidia) در خودروهای خود اعلام می‌کند. ولوو به تازگی اعلام کرد که تراشه Drive AGX Xavier انویدیا مبنای رایانه اصلی خواهد بود که در نسل آینده پلت‌فرم ماژولار SPA برجسته می‌شود. این پلت‌فرم SPA2 نامیده می‌شود و انتظار می‌رود که اولین سیستم کاملاً خودران ولوو باشد.

پردازنده های گرافیکی انویدیا

خودروساز سوئدی در سال ۲۰۲۱ یک سیستم رانندگی خودران سطح ۴ به بازار ارائه می‌دهد. سطح ۴ خودمختاری به این معنی است که سیستم خودران می‌تواند به تنهایی رانندگی کند اما این ویژگی تنها در شرایط خاصی در اختیار قرار می‌گیرد. سیستم رانندگی خودران سطح ۵ می‌تواند تمام شرایط مورد انتظار از یک راننده انسانی را برآورده کند.

ولوو

تراشه‌های AGX Drive انویدیا برای پشتیبانی از قابلیت رانندگی خودران طراحی شده‌اند که ولوو و انویدیا از سال گذشته با هم کار کرده‌اند. به لطف یادگیری عمیق (نوع خاصی از هوش مصنوعی) و همچنین قابلیت همجوشی حسگر، تراشه‌های انویدیا می‌توانند داده‌ها را از حسگرهای مختلف تجزیه و تحلیل کنند و به صورت آنی دستورالعمل‌های ایمن و معقول برای خودروی خودران ارائه دهند.

تراشه

در حالی که تراشه Drive AGX Xavier می‌تواند ۳۰ تریلون عملیات در ثانیه انجام دهد، انویدیا همچنین دارای تراشه قدرتمند Drive AGX Pegasus است که می‌تواند ۳۲۰ تریلون عملیات را در ثانیه به پایان برساند. این تراشه پیشرفته‌تر که بوش و دایملر انتخاب کرده‌اند، برای سیستم‌های رانندگی خودران سطح ۵ ضروری خواهند بود.

هاکان ساموئلسون، مدیر عامل ولوو گفت:

راه‌اندازی موفقیت‌آمیز رانندگی خودران و مستقل نیاز به مقدار زیادی توان محاسباتی و همچنین پیشرفت‌های دائمی در هوش مصنوعی خواهد داشت. توافقنامه ما با انویدیا، بخش مهمی از این پازل است و به ما کمک می‌کند تا خودروهای کاملاً خودران خوددمان را به مشتریان معرفی کنیم.
ولوو XC90

پلت‌فرم SPA2 انویدیا، پایه و اساس خودروهای بزرگ‌تر ولوو است و انتظار می‌رود که اولین بار تا سال ۲۰۲۱ در مدل بازطراحی ولوو XC90 رونمایی شود. پلت‌فرم فعلی SPA در خودروهای ولوو سری ۶۰ و ۹۰ یافت می‌شود.

ولوو می‌گوید که پلت‌فرم SPA2 از بهترین قطعات و فناوری‌های پلت‌فرم فعلی SPA بهره می‌برد و جدیدترین فناوری‌ها را در زمینه‌های برق، اتصال و قابلیت رانندگی خودران به ارمغان می‌آورد. استفاده از تراشه درایو AGX انویدیا نقش مهمی در این فرآیند خواهد داشت و همچنین مسیری ساده‌تر برای بروزرسانی‌های نرم‌افزاری در آن ارائه می‌شود.

دانلود    ۳۶۰P         ۷۲۰P

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات