نقص فنی در پیشرانه توربوشارژ هوندا تایید شد

پنج‌شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری هوندا CR-V با مشکلات جدی روبرو شده است؛ مقامات هوندا ضمن تأیید این مشکل، از رفع آن در آینده خبر دادند.
تبلیغات

هوندا CR-V به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین خودروها نزد شهروندان آمریکا با ثبت آمار فروش بیش از ۵۰۰ هزار نسخه برای مدل‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸، پرفروش‌ترین محصول این شرکت ژاپنی در ایالات متحده به حساب‌ می‌آید که اخیراً تولید نسخه‌ی هیبریدی این مدل هم تأیید شد. بخشی از محبوبیت CR-V، به پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری توربوشارژ آن که در واقع نمونه‌ی تقویت‌شده‌ی پیشرانه‌ی هوندا سیویک است، مربوط می‌شود. کارشناسان کانسیومر ریپورتس (Consumer Reports: سازمانی غیرانتفاعی با هدف ارائه‌ گزارش و بررسی بی‌طرفانه‌ی محصولات مختلف) گزارش جامعی از مشکل این پیشرانه منتشر کرده‌اند.

HONDA CR-V

 تعدادی از اعضای خبرگزاری ایندیپندنت یک ماه پس از خریداری CR-V، مشکلاتی با پیشرانه‌ی این کراس‌اور داشته‌اند. . ۹ عضو کانسیومر ریپورتس هم بر نقص فنی این مدل، مهر تأیید زده‌اند و البته گزارشات بسیاری هم، به NHTSA (اداره کل ایمنی ترافیک ایالات متحده: National Highway Traffic Safety Administration) ارسال شده است. علاوه بر این، صدها مالک شاسی‌بلند کامپکت هوندا در مورد مشکل مشابه‌ پیشرانه‌ در انجمن‌های اینترنتی بحث کرده‌اند.

کارشناسان کانسیومر ریپورتس علت اصلی نقص فنی پیشرانه را در ترکیب بنزین و روغن طی فرایند احتراق می‌دانند. ظاهراً این مشکل پیش از این برای مشتریان چینی و مالک ۳۸۰ هزار نسخه از CR-V و سیویک اتفاق افتاده و خودروساز ژاپنی برای برطرف کردن مشکل، فراخوان داده است. مشتریان آمریکایی از سکوت مقامات هوندا ناراحت هستند و درخواست فراخوان و رفع مشکل دارند.

HONDA CR-V

کریس مارتین، سخنگوی هوندا، در پاسخ به خبرنگار کانسیومر ریپورتس می‌گوید:

هوندا روی این مسئله کار کرده و راه حل آن را یافته است؛  تغییرات لازم که جزو گارانتی هستند، اواخر پائیز سال جاری از طریق نمایندگی‌های معتبر هوندا در دسترس خواهند بود. مدل ۲۰۱۹ هوندا CR-V بدون این مشکل عرضه خواهد شد.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات