درآمد ۱۰ میلیون دلاری کلارکسون، هموند و جیمز می

چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
هولدینگز Chump، تولیدکننده‌ی برنامه‌ی گرندتور با مدیریت جرمی کلارکسون، ریچارد هموند، جیمز می و اندی ویلمن در سال ۲۰۱۷ نزدیک به ۱۰ میلیون دلار درآمد داشته است.
تبلیغات

هولدینگز Chump که به سه بخش مختلف تقسیم می‎شود، سال ۲۰۱۵ پس از پایان یافتن برنامه‌ی تاپ‌گیر ۲۰۰۲ شبکه‌ی BBC بریتانیا، توسط جرمی کلارکسون، ریچارد هموند، جیمز می و اندی ویلمن تشکیل شد.

جرقه‌ی اصلی بنیان این شرکت، تمدید نشدن قرارداد کلارکسون با BBC و سپس کناره‌گیری هموند و می به‌دنبال خروج کلارکسون و ویلمن از تاپ‌گیر بود. بزرگ‌ترین قرارداد این شرکت بریتانیایی، تولید سه فصل از برنامه‌ی خودرویی The Grand Tour به‌سفارش آمازون با مبلغ ۲۱۰ میلیون دلار است که تا امروز، دو فصل آن تولید و پخش شده است.

grand tour s2

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، به‌نظر می‌رسد که شرکت کوچک کلارکسون، هموند، می و ویلمن در سال گذشته سودآوری قابل توجهی داشته است. سال ۲۰۱۷ درآمد کلی هولدینگز چامپ، ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار پوند (حدود ۱۰ میلیون دلار) بوده که یک میلیون و ۹۷۰ هزار دلار آن، صرف مالیات شده است. این مبلغ، چیزی حدود مالیات آمازون محسوب می‌شود، که به‌دلیل اعتبارهای مالیاتی، از ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار به این رقم کاهش یافته است.

The Grand Tour

در مجموع ،سال گذشته آمازون ۲۶ میلیون پوند (حدود ۳۴ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار) به هولدینگز چامپ پرداخت کرده است؛ ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار پوند (حدود ۶ میلیون و ۸۵۰ هزار دلار) از این مبلغ به‌عنوان دستمزد سه مجری و تهیه‌کننده‌ی اجرایی و ۳ میلیون پوند (۳ میلیون و ۹۵۰ هزار دلار) در قالب حقوق تیم ۲۷ نفره‌ی گرندتور محاسبه می‌شود. به‌طور دقیق‌تر کلارکسون، هموند، می و ویلمن هر کدام در سال ۲۰۱۷ از برنامه‌ی گرندتور، یک میلیون و ۳۰۰ هزار پوند (حدود یک میلیون و ۷۱۰ هزار دلار) درآمد داشته‌اند. جالب است بدانید که ناوگان خودروهای این شرکت، شامل چهار دستگاه ریلاینت رابین ۳ چرخ به‌ارزش کمتر از ۱۵ هزار پوند است.

The Grand Tour

اخیراً بر اساس گزارش رگولاتوری رسانه‌ای آفکام (Ofcom)، گرندتور دومین برنامه‌ی پربیننده‌ی اینترنتی و استریم بریتانیا اعلام شد و نتوانست جایگاه اول سریال سیتکام پرطرفدار فرندز (Friends) را تصاحب کند. بر اساس آمار منتشر شده، فصل اول گرندتور توسط ۲۷ درصد از کاربران آمازون پرایم تماشا شده اما این درصد در فصل دوم با کاهش ۵ درصدی مواجه شده است. البته آمازون آمار دقیق مشترکان سرویس استریم خود را منتشر نکرده است، بنابراین مشخص نیست که کاهش مخاطبان فصل دوم گرندتور، مربوط به کاهش کلی مشترکان آمازون پرایم است یا نه.

The Grand Tour

فصل سوم گرندتور در حال فیلمبرداری است و احتمالاً کمتر از دوماه دیگر، قبل از کریسمس سال ۲۰۱۹ پخش خواهد شد؛ در چند روز گذشته، سه مجری پرطرفدار بریتانیایی سوار بر بنتلی کونتیننتال، استون مارتین DBS و نسل جدید بی‌ام‌و سری 8، در آذربایجان و شهر باکو حضور پیدا کردند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات