بازگشت جنرال موتورز به صنایع نظامی ارتش امریکا

دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
مقامات جنرال موتورز، دپارتمان دفاعی این شرکت را با مدیریت سرلشکر سابق ارتش امریکا، احیاء می‌کنند.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد که تصمیم مقامات جنرال موتورز برای بازگشت به صنایع نظامی ایالات متحده بسیار جدی است. بر اساس گزارش‌های موجود، بخش دفاعی سابق این شرکت به‌زودی با مدیریت یکی از فرماندهان سابق ارتش آمریکا احیاء می‌شود.

سرلشکر جان چارلتون به‌عنوان مدیر دپارتمان دفاعی جنرال موتورز، که به‌عنوان برند زیرمجموعه‌ی این شرکت، وسایل نقلیه و فناوری‌های مورد نیاز پنتاگون را تأمین می‌کند، انتخاب شده است. چارلتون با ۳۴ سال خدمت، در سه عملیات عراق و یک مأموریت افغانستان شرکت داشته است. این فرمانده‌ی کارکشته‌ که پست‌های مهمی در بخش توسعه‌ و آزمایش تجهیزات نظامی ارتش ایالات متحده داشته است، به‌عنوان راه ارتباطی جنرال موتورز با وزرات دفاع و گنکره‌ی آمریکاشناخته می‌شود.

John Charlton

علاوه‌بر این، متخصصان جنرال موتورز در حال توسعه‌ی چند پروژه‌ی نظامی منحصربه‌فرد نیز هستند. برنامه‌ی ZH2، تولید نسخه‌ی نظامی و هیدروژنی از وانت پیکاپ  شورولت کلرادو، از این جمله بوده که از دو سال گذشته در حال توسعه است. یکی از پروژه‌های مهم جنرال موتورز با همکاری شرکت فرانسوی Liebherr، طراحی واحد قدرت جدید پیل سوختی برای هواپیما و پلتفرم چندمنظوره‌ی برقی است.

Chevrolet ZH2

چارلتون زیرنظر چارلی فریز، متخصص پیل سوختی هیدروژن با سابقه‌ی  ۱۵ سال کار در مجموعه‌ی جنرال موتورز، فعالیت خواهد کرد.

سال ۲۰۰۳ بود که دپارتمان دفاعی سابق General Motors با قیمت بیش از یک میلیارد دلار، به شرکت جنرال داینامیکس (General Dynamics) فروخته شد؛‌ اخیراً شایعاتی مبنی بر فروش AM General، تولیدکننده‌ی شاسی‌بلند نظامی هاموی (Humvee) هم به این شرکت به‌گوش می‌رسد؛ جنرال موتورز با همکاری AM General برند هامر را به‌وجود آورده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات