هواپیمای خودران DHL پارسلکوپتر، با موفقیت آزمایش شد

شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت پست DHL آلمان با همکاری وینگ‌کوپتر، هواپیمای خودران عمودپروازی با نام پارسلکوپتر ساخته است. این محصول، برای تحویل تجهیزات پزشکی با موفقیت در کشور تانزانیا آزمایش شد.
تبلیغات

آخرین خبری که در مورد پهپاد تحویل کالای پارسلکوپتر (Parcelcopter) شرکت پست DHL منتشر شده بود، از انتقال دارو و تجهیزات پزشکی بین روستاهای دورافتاده و یک اجتماع انسانی در قله کوه حکایت می‌کرد؛ این دو مکان هر دو در آلمان قرار داشتند و پارسلکوپتر DHL توانست به خوبی از عهده انجام ماموریت برآید. در حال حاضر آخرین نسخه این هواپیما، پروژه آزمایشی خود را در تانزانیا تکمیل کرده است.

هواپیمای جدید توسط برند آلمانی وینگ‌کوپتر (Wingcopter) تولید شده است و با نام Parcelcopter 4.0 شناخته می‌شود؛ هواپیمای بدون سرنشین جدید می‌تواند به عنوان یک هلیکوپتر به حالت عمودی پرواز کند و همچنین برای حرکت‌ سریع‌تر و صرفه‌جویی در مصرف انرژی، در مسیر خود پرواز مستقیم داشته باشد. پهپاد تحویل خودران پارسلکوپتر DHL می‌تواند محموله‌ای به وزن ۶ کیلوگرم را در محفظه عایق با حداکثر سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت انتقال دهد. این هواپیمای خودران با هر بار شارژ باطری می‌تواند مسافتی حدود ۱۰۰ کیلومتر طی کند و در صورتی که تحت بار کامل قرار بگیرد، این مسافت به ۴۵ کیلومتر کاهش می‌یابد.

دانلود  360P      720P

در پروژه ۶ ماهه DHL و وینگ‌کوپتر که با همکاری گروه توسعه پایدار انجام گرفت، از هواپیمای تحویل خودران پارسلکوپتر ۴.۰ برای انتقال دارو بین انبار مرکزی در شهر موانزا تانزانیا و بیمارستانی در جزیره اکروه واقع در دریاچه ویکتوریا استفاده شد. ساکنان منطقه اطراف این جزیره به حدود ۴۰۰،۰۰۰ نفر می‌رسند.

DHL Parcelcopter delivery drone / هواپیمای خودران تحویل پارکلکوپتر DHL

هواپیمای بدون سرنشین پارسلکوپتر DHL توانست روزانه به طور متوسط هفت پرواز در شرایط خودران انجام دهد که در هر بار قادر بود مسافت ۶۰ کیلومتری را با سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت و در زمان ۴۰ دقیقه طی کند. در این پروازها، چالش‌های زیادی دخیل هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به بادهای پرسرعت در ارتفاع اشاره کرد. هواپیمای عمودپرواز پارسلکوپتر DHL در ادامه با شارژ شدن در روستای نانسیو، قادر است محموله‌هایی شامل نمونه‌های خون اهالی را برای تجزیه و تحلیل به مرکز پزشکی در شخر موانزا انتقال دهد.

در مقابل هواپیمای خودران با زمان مسافت ۴۰ دقیقه، کامیون می‌تواند مسافت ۲۴۰ کیلومتری زمینی بین دو منطقه را در ۷ ساعت طی کند، در حالی که کشتی می‌تواند این مسیر را تقریبا در ۴ ساعت به اتمام برساند. 

هواپیمای خودران و عمودپرواز پارسلکوپتر 4.0 توانست در این مدت با موفقیت بیش از ۱۸۰ عملیات پرواز و فرود، بیش از ۲۲۰۰ کیلومتر و حدود ۲۰۰۰ دقیقه پرواز، به نام خود ثبت کند. در ویدئوی زیر، شما می‌توانید عملکرد هواپیمای بدون سرنشین پارسلکوپتر DHL را در عمل ببینید.

دانلود  360P      720P

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات