فناوری خودران در سوپرکروز کادیلاک بهتر از اتوپایلوت تسلا عمل می‌کند

شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
در جدیدترین رتبه‌بندی فناوری رانندگی نیمه خودران بنیاد کانسیومر ریپورتس، سیستم سوپرکروز کادیلاک بالاتر از اتوپایلوت تسلا قرار گرفت.
تبلیغات

کادیلاک توانست در رتبه‌بندی جدید کانسومر ریپورتس (Consumer Reports)، سیستم رانندگی نیمه خودران تسلا را پشت سر بگذارد. سازمان غیر انتفاعی بسیار تأثیرگذار کانسومر ریپورتس که آزمون‌ها و رتبه‌بندی‌های متنوعی از محصولات مصرفی مشتریان (از تشک و غذای کودک گرفته تا انواع خودرو) انجام می‌دهد، این بار به سراغ سیستم نیمه خودران خودروهای موجود در بازار آمریکا رفته است. به‌تازگی کانسومر ریپورتس به مقایسه سیستم نیمه خودران سوپرکروز (Super Cruise) کادیلاک، اتوپایلوت (Autopilot) تسلا و سیستم‌های مشابه از شرکت‌های نیسان موتور و ولوو متعلق به گروه خودروسازی ژجیانگ جیلی چین پرداخت. در این رتبه‌بندی نیسان پروپایلوت اسیست در رتبه سوم و ولوو پایلوت اسیست در جایگاه چهارم قرار گرفت.

General Motors Cadillac Super Cruise / جنرال موتورز کادیلاک سوپر کروز خودران

مقامات جنرال موتورز، تسلا و ولوو به گزارش کانسومر ریپورتس واکنشی نشان نداده‌اند، اما نیسان در بیانیه‌ای اظهار داشت که سیستم پروپایلوت اسیست (ProPilot Assist) در چند مدل از جمله نیسان روگ (Rogue)، لیف (Leaf) و آلتیما (Altima) قابل دسترس است؛ همه‌ی این خودروها ده‌ها هزار دلار در مقایسه با محصولات کادیلاک و تسلا که در آزمون کانسومر ریپورتس ذکر شده‌اند، اختلاف قیمت دارند.

General Motors Cadillac Super Cruise / جنرال موتورز کادیلاک سوپر کروز خودران

جیک فیشر، مدیر تست بخش خودروی کانسومر ریپورتس گفت:

کانسومر ریپورتس چند سال است که سیستم‌های رانندگی نیمه خودران را در خودروهای مختلف بازار آزمایش می‌کند، اما این گزارش برای اعلام رسمی در نشریات انتخاب شد؛ زیرا در حال حاضر ما در نقطه اوج استفاده از فناوری خودران و سیستم‌های نیمه خودران قرار داریم و افراد زیادی هستند که به مقایسه این سیستم‌ها علاقه دارند.
General Motors Cadillac Super Cruise / جنرال موتورز کادیلاک سوپر کروز خودران

این سازمان اعلام کرد آزمون‌های انجام شده در مسیرهای خصوصی و جاده‌های عمومی کانکتیکت (Connecticut) انجام شده است. در آزمون‌های کانسومر ریپورتس، توانایی سیستم‌های نیمه خودران برای کنترل فرمان و سرعت به طور خودکار در شرایط خاص، کمک به تمرکز رانندگان و بازیابی کنترل دستی خودرو در صورت لزوم مورد بررسی قرار گرفت.

General Motors Cadillac Super Cruise / جنرال موتورز کادیلاک سوپر کروز خودران

این سیستم‌های نیمه خودران معمولا از دوربین، رادار و دیگر حسگرها همراه با داده‌های نقشه‌برداری برای کنترل موقعیت مکانی و شرایط ترافیک استفاده می‌کنند. الگوریتم‌های رانندگی نیمه خودران همچنین امکان حفظ فاصله ایمن در پشت سایر خودروها را نیز به راننده ارائه می‌دهند.

هر کدام از سیستم‌های ذکر شده محدودیت‌هایی دارند؛ به عنوان مثال سیستم سوپر کروز کادیلاک فقط در بزرگراه‌های مشخص که توسط جنرال موتورز نقشه‌برداری شده‌اند، عمل می‌کند. در مقابل، سیستم نیمه خودران اتوپایلوت تسلا را می‌توان حتی در جاده‌های کوچک، پیچ‌های دارای علائم ضعیف خط‌کشی استفاده کرد؛ اما اتوپایلوت تسلا در آن شرایط به طور غیر قابل پیش‌بینی عمل می‌کند.

سیستم رانندگی خودران اتوپایلوت تسلا

در حالی که سیستم‌های نیمه خودران می‌توانند به کاهش استرس و خستگی راننده کمک کنند، کانسومر ریپورتس می‌گوید که این سیستم‌ها برای ارائه قابلیت‌های رانندگی کاملاً خودران در نظر گرفته نشده‌اند؛ بنابراین نباید انتظار بیشتری از آن‌ها داشت.

این سازمان سیستم نیمه خودران سوپرکروز کادیلاک CT6 را آزمایش کرد؛ همچنین اتوپایلوت در خودروی برقی تسلا مدل 3، تسلا مدل X و تسلا مدل اس مورد بررسی قرار گرفت. کانسومر ریپورتس پروپایلوت اسیست را در نیسان لیف و اینفینیتی QX50 مورد بررسی قرار داد، در حالی که پایلوت اسیست نیز در ولوو XC40 و XC60 آزمایش شد.

کادیلاک CT6
سیستم نیمه خودران سوپر کروز کادیلاک، بهترین عملکرد را در متعادل کردن قابلیت‌های تکنولوژی پیشرفته، اطمینان از کارکرد ایمن خودرو و حفظ تمرکز راننده ارائه داد. اتوپایلوت تسلا در زمینه قابلیت‌ها و سهولت استفاده رتبه خوبی کسب کرد، در حالی که پروپایلوت اسیست نیسان در زمینه حفظ تمرکز راننده، نسبت به سیستم‌های ولوو عملکرد بهتری داشت.

سیستم نیمه خودران سوپرکروز کادیلاک با خودروی خودران تولید مشترک جنرال موتورز و هوندا، ارتباطی ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات