دیدار با آریزو 6؛ سدان جدید چری برای بازار ایران

پنج‌شنبه ۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
مدیران خودرو شب گذشته با برگزاری مراسمی سدان جدید آریزو ۶ را در بازار ایران معرفی کرد و کارشناسان و اصحاب رسانه‌ از نزدیک با این خودروی جدید چینی آشنا شدند.
تبلیغات

زمان زیادی از معرفی آریزو ۶ در چین نمی‌گذرد و حال مدیران خودرو با معرفی این خودرو از عرضه‌ی آن در بازار کشورمان در آینده‌ی نه چندان دور خبر می‌دهد. باتوجه به اینکه هنوز این خودرو در بازارهای جهانی و چین عرضه نشده است برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن باید به گمانه‌زنی‌ها اکتفا کرد.

Arrizo 6 به مانند برادران قدیمی‌تر خود در داخل ایران تولید خواهد شد؛ با این حال زمان دقیقی برای شروع تولید و فروش آریزو ۶ به اعلام نشده است. شوروم مدیران خودرو شب گذشته میزبان خبرنگاران و کارشناسان عرصه‌ی خودرو بود تا پیش از رونمایی عمومی، نگاهی نزدیک به این خودرو داشته باشند.

آریزو ۶

آریزو ۶ به ادعای چری، نمادی از زبان طراحی این شرکت چینی است؛ خودرویی با طراحی به‌روز و طیف وسیعی از امکانات که به‌زودی وارد بازارهای مختلف از جمله کشورمان خواهد شد. به‌نظر می‌رسد این خودرو قرار است در دو مدل «Excellent» و «Luxury» روانه‌ی بازار ایران شود؛ طبق انتظار پیشرانه و قدرت موتور در هر دو مدل یکسان است و تفاوت تنها به آپشن‌های دو خودرو مربوط می‌شود. آریزو ۶ از پیشرانه‌ای با حجم ۱۵۰۰ سی‌سی و چهار سیلند خطی بهره می‌برد و برای انتقال نیرو از جعبه‌دنده خودکار ۹ سرعته‌ی CVT در آن استفاده شده، شتاب اولیه‌ی آریزو ۶ نیز طبق اطلاعات ارائه شده تنها ۹.۲ ثانیه است.

آریزو ۶

برخورد اولیه با آریزو ۶ به‌خوبی پیشرفت چینی‌ها در بحث طراحی را نشان می‌دهد؛ به‌طوری که می‌توان آن را یکی از زیباترین نمایندگان خودروسازی چین دانست. از طراحی چراغ‌ها گرفته تا خطوط به کار رفته در نقاط مختلف خودرو همه و همه با دقت کار شده‌اند. در بحث طراحی داخلی نیز نمونه‌ی به نمایش‌ درآمده کیفیت و تنوع امکانات قابل‌قبولی ارائه می‌داد.

فضای صندوق و فضای پا برای سرنشینان عقب در آریزو ۶ را مناسب ارزیابی کردیم؛ اما متاسفانه امکان آزمایش عملی خودرو و تجربه‌ی سواری آن در مراسم شب گذشته وجود نداشت. توضیح مشخصات کامل این خودرو و تفاوت‌های آن با نسل گذشته در مطلبی کامل به‌زودی در زومیت منتشر خواهد شد.

آریزو ۶
آریزو ۶
آریزو ۶
آریزو ۶
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات