افزایش فروش هارلی دیویدسون در اروپا، با وجود تعرفه‌های سنگین

چهارشنبه ۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
برخلاف افزایش تعرفه‌های متقابل در جنگ تجاری میان امریکا و اروپا، آمارها نشان از افزایش فروش هارلی دیویدسون، موتورسیکلت ساز آمریکایی، در اروپا دارند.
تبلیغات

نفوذ در بازار اروپا کار سختی است. با وجود برندهای موتورسیکلت اروپایی مثل بی‌ام‌و، کی‌تی‌ام، و دوکاتی فروش خوب یک برند آمریکایی با قیمت دو برابر محصولات مشابه اروپایی عجیب به نظر می‌رسد. کاری که هارلی دیویدسون می کند استوار بر تصویر یک برند اصیل، به عنوان یک شاخص فرهنگی و ترغیب خریداران به حضور در خانواده نارنجی و سیاه هارلی دیویدسون است.

هارلی دیویدسون در تلاش برای انتقال بخشی از تولیدات به خارج از آمریکا است. اگر آن‌ها در این کار موفق نباشد خریداران اروپایی مجبور‌ به پرداخت هزینه‌ای حتی بیشتر از اکنون برای خرید این موتورسیکلت آمریکایی خواهند بود و این افزایش قیمت رشد فروش هارلی دیویدسون در اروپا را متوقف خواهد کرد. در حالیکه این شرکت با کاهش فروش در آمریکای شمالی روبرو است و سعی در تغییر ظاهر خود برای جذب نسل جوان تر دارد، دیدن افزایش فروش این شرکت در اروپا، شاهکار بازاریابی محسوب می‌شود.

هارلی دیویدسن / Harley-Davidson

مطابق گزارش بلومبرگ تنها در آلمان فروش هارلی دیویدسون از سال ۲۰۰۵ (۱۳۸۴ خورشیدی) دو برابر شده و ۶.۴ درصد از بازار را به خود اختصاص داده است تا پشت سر فروش کاوازاکی با ۷.۲ و یاماها با ۷.۴ درصد باشد. مطابقت دادن محصولات هارلی دیویدسون با سلیقه‌ی ازار اروپا مهمترین عامل در افزایش فروش است. این شرکت شبکه قوی از فروشندگان ایجاد کرده، محصولات خود را با وجود حفظ اصالت برای مطابقت با خیابان‌های باریک، اروپا کوچکتر کرده و شخصی‌سازی های مختلفی برای محصولات از جمله قابلیت اتصال به وای‌فای روی موتورسیکلت معرفی کرده است.

با وجود مشکلات تعرفه‌ای در جنگ تجاری، هارلی دیویدسون فروش خوبی در اروپا دارد. به نظر می‌رسد در آینده برای دیدن هارلی دیویدسون در خیابان‌، می‌توان به جای ایالت‌های جنوبی آمریکا راهی اروپا شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات