شاسی بلند فراری، پوروسنگو نام‌گذاری شد

شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
در جریان معرفی برنامه پنج ساله فراری، اعلام شد که شاسی‌بلند این شرکت پوروسنگو نام خواهد داشت که یک کراس‌اور هیبریدی است.
تبلیغات

به تازگی فراری برنامه پنج ساله خود را به نمایش گذاشت که شامل جزئیات استراتژی مدل‌های آینده می‌شود؛ خودروساز مارانلو قصد دارد به تولید خودروی برقی و پلاگین‌هیبرید پردازد به همین علت نام اولین شاسی‌بلند هیبرید خود را معرفی کرد.

فراری مدل‌های جدید خود را بر اساس دو معماری پایه‌گذاری خواهد کرد: یکی با طرح پیشرانه وسط و دیگری با سیستم محرک جلو؛ معماری دوم از طریق سیستم انتقال قدرت به محور عقب، نیروی پیشرانه را به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

Ferrari 488 / فراری 488

پلت‌فرم پیشرانه وسط (mid-engine) فراری برای محدوده خودروهای اسپرت دو نفره استفاده می‌شود؛ از جمله این محصولات می‌توان به فراری ۴۸۸ اشاره کرد، که روی حداکثر هیجان برای رانندگی متمرکز خواهد شد. به احتمال زیاد فناوری الهام گرفته از خودروهای فرمول یک، سیستم محرکه هیبریدی و رابط کاربری کابین از نقاط برجسته خودروی اسپرت آینده فراری خواهد بود.

انریکو گالریا، مدیر بازاریابی فراری اعلام کرد که دومین محصول آینده این شرکت در کلاس خودروهای سوپراسپرت جای دارد و از بالاترین عملکرد بهره می‌برد. تا سال ۲۰۲۱، خانواده خودروی اسپرت فراری دارای "محدوده کامل هیبریدی" خواهند بود. این شرکت انتظار دارد که خودروی اسپرت، تقریبا ۵۰ درصد حجم تولید تا سال ۲۰۲۲ را به خود اختصاص دهد.

یکی دیگر از ستون‌های کلیدی در طراحی مدل فراری، محدوده "گرن توریزمو" است که برای بازگرداندن فراری به اصالت قدیمی انجام می‌شود. با تمرکز بر سبک، ظرافت و احساس رانندگی، کلاس گرن توریزمو حدود ۴۰ درصد از حجم تولید فراری را تا سال ۲۰۲۲ به خود اختصاص می‌دهد.

ferrari suv

شایعات در مورد خودروی شاسی‌بلند فراری نیز درست از آب در آمد و مسئولان فراری تمایل خود برای ارائه اولین کراس‌اور تا سال ۲۰۲۰ اعلام کردند. در حالی که تمایل مشتریان برای خرید کراس‌اور و شاسی‌بلند سبک افزایش می‌یابد، فراری نیز قصد دارد وارد جرگه خودروسازانی شود که محصولات شاسی‌بلند تولید می‌کنند.

Ferrari Purosangue SUV / شاسی‌بلند کراس‌اور فراری پوروسنگوئه

کراس‌اور فراری با نام پوروسنگو (Purosangue) خواهد بود که به زبان ایتالیایی به معنی "اصیل" است. شاسی‌بلند فراری بهترین عملکرد و سرگرمی رانندگی را در کلاس خود ارائه می‌دهد و از دسترس‌پذیری انقلابی و راحتی مدرن در کابین بهره می‌برد. فراری پوروسنگو به پلت‌فرم جدید پیشرانه وسط مجهز می‌شود و جعبه دنده دوکلاچه در عقب آن قرار می‌گیرد. گفته می‌شود که استفاده از چنین پلت‌فرمی باعث توزیع بهتر وزن بین محورهای جلو و عقب شاسی‌بلند فراری خواهد شد. کراس‌اور فراری پوروسنگو از حالت تمام چرخ محرک بهره می‌برد و سیستم محرکه هیبریدی آن، نیروی خود را به چرخ‌های عقب می‌فرستد.

کلاس GT جدید با سیستم محرکه پلاگین هیبریدی در دسترس قرار می‌گیرد و پلت‌فرم ماژولار به آن اجازه می‌دهد تا از طرح‌های دو و چهار صندلی استفاده کند. فراری همچنین مدل‌های نسخه محدود با بهره‌گیری از پیشرانه‌های عملکردی، فناوری پیشرفته و قیمت‌های به مراتب بالاتر از نسخه‌های تولیدی معمولی به بازار خواهد فرستاد. 

Ferrari / فراری

این شرکت قصد دارد کلاس جدید آیکونا (Icona) را با مواد نوآورانه و فناوری پیشرفته راهی بازار کند. اولین مدل‌ها در این کلاس با نام فراری مونزا SP1 و SP2، به تازگی رونمایی شدند. این خودروساز در حال برنامه‌ریزی برای ساخت ابرخودروی جدیدی است. در حالی که برخی از زیرساخت‌ها، سرمایه‌گذاری و فناوری مورد نیاز طی این طرح پنج ساله توسعه پیدا می‌کنند، هایپرکار جدید فراری تا سال ۲۰۲۲ رونمایی نخواهد شد.

Ferrari / فراری

علاوه بر تقویت پیشرانه‌های احتراق داخلی خود با فناوری هیبریدی و پلاگین هیبریدی، فراری تأیید کرده است که این شرکت همچنین روی خانواده جدیدی از پیشرانه‌های خورجینی ۶ سیلندر (V6) کار می‌کند. پیشرانه ۱۲ سیلندر خورجینی موجود، با پیشرفت‌های مداوم همراه می‌شود، در حالی که پیشرانه خورجینی هشت سیلندر تغییرات تکنولوژیکی را تجربه خواهد کرد. فراری همچنین روی توسعه جعبه دنده دوکلاچه جدیدی است.

به گفته لوئیس کامیلری، مدیر عامل جدید فراری، با بهبود فروش خودروهای کنونی و مدل‌های جدید انتظار می‌رود که درآمد خالص فراری تا سال ۲۰۲۲ بین ۲.۹ دلار تا ۳.۲ میلیارد دلار باشد. فراری در طرح جدید خود قصد دارد تیراژ سالانه را به بیش از ۱۰ هزار دستگاه خودرو برساند؛ چیزی که برای اولین بار در این شرکت اتفاق می‌افتد. کامیلری در دوران قبل از مرگ غیرمنتظره سرجیو مارکیونه به عنوان مدیر عامل شرکت فیلیپ موریس و عضو هیئت مدیره فراری فعالیت می‌کرد؛ اما پس از مرگ مارکیونه با ارتقای درجه به عنوان مدیر عامل جدید این برند خودروساز بزرگ منصوب شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات