شارژپوینت، ۲.۵ میلیون ایستگاه شارژ برقی در اروپا می‌سازد

دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
شرکت امریکایی شارژپوینت قصد دارد تعداد ایستگاه‌های شارژ فعال در شبکه اروپا را تا سال ۲۰۲۵ به ۲.۵ میلیون گسترش دهد.
تبلیغات

شارژپوینت (ChargePoint)، اپراتور یکی از بزرگترین ایستگاه‌های شارژر در جهان برای خودروهای الکتریکی، تا اواسط دهه آینده شبکه جهانی ایستگاه‌های شارژ خود را حدود پنجاه برابر افزایش می‌دهد. این گروه صنعتی که خودروسازان آلمانی شامل بی‌ام‌و، دایملر و زیمنس سهام آن را در اختیار دارند، قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ تعداد ایستگاه‌های شارژ خودروی الکتریکی خود را به ۲.۵ میلیون برساند. این در حالی است که شبکه شارژهای شارژپوینت در حال حاضر به ۵۳ هزار می‌رسند؛ گرچه این میزان در مقایسه با پمپ بنزین و گاز بسیار کم هستند، اما همین مقدار نیز قابل توجه است؛ خودروساز برقی تسلا در حال حاضر ۱۱ هزار و ۱۳ ایستگاه شارژ دارد.

ChargePoint EV charging / شارژر خودروی برقی شارژپوینت

این گروه تولیدی صنعتی که در سیلیکون ولی بنیان‌گذاری شده است، تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری شارژ خودروی برقی را تامین می‌کند. این شرکت در حال حاضر مالک هیچ ایستگاه شارژ مجدد خودروی الکتریکی نیست، اما خدمات خود را شبیه اوبر یا Airbnb انجام می‌دهد تا شبکه‌ای از مکان‌های مختلف برای رزرو ایستگاه شارژ موجود فراهم کند.

پاسکواله رومانو، مدیر عامل شارژپوینت گفت:

تعهد شارژپوینت برای استقرار ۲.۵ میلیون ایستگاه شارژ خودروی برقی تا سال ۲۰۲۵، به عنوان مهمترین دوره رشد تاریخ ما و در اوج انقلاب صنعت حمل‌ونقل خواهد بود. تعهد شارژپوینت با این فرض است که حدود ۲۰ میلیون خودروی الکتریکی تا آن زمان در بازارهایی که این شرکت به آن خدمات می‌دهد (شامل ایالات متحده و اروپا)، وارد بازار می‌شوند.

گروه صنعتی شارژپوینت، ۱۲۵ میلیون دلار برای گسترش شبکه شارژ در اروپا اختصاص داده است. سال گذشته مسئولان شارژپوینت به رویترز گفتند که ممکن است این شرکت تا سال ۲۰۲۲ و به دلیل افزایش تقاضا برای تامین شارژر در صنعت خودروی برقی، به سهامی عام تبدیل شود.

ChargePoint EV charging / شارژر خودروی برقی شارژپوینت

انتظار می‌رود که خودروهای الکتریکی و هیبریدی تا سال ۲۰۳۰ تقریبا یک سوم از بازار جهانی خودرو را تشکیل دهند؛ این در حالی است که سال گذشته، ۴ درصد از ۸۶ میلیون دستگاه فروخته شده در بازار جهانی به خودروی برقی اختصاص داشت. شارژپوینت امیدوار است که برای رسیدن به هدف خود، هر سال ۳۵۰ هزار ایستگاه شارژ جدید تاسیس کند.

در میان شرکت‌هایی که برای کنترل بازار و تامین زیرساخت خودروی الکتریکی جهان فعالیت می‌کنند، نام برندهایی مانند انجی (Engie) فرانسه، اینوجی (Innogy) و E.ON آلمان همراه با شرکت‌های قدرتمند شمال اروپا از جمله فورچوم (Fortum) و واتنفال (Vattenfall) به چشم می‌خورد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات