پارکینگ هوشمند و خودران مرسدس بنز و بوش، در چین افتتاح شد

یک‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
پارکینگ دایلمر، حاصل همکاری مهندسان مرسدس بنز و بوش است که خودرو را به‌صورت خودران و بدون نیاز به راننده، پارک می‌کند.
تبلیغات

سال گذشته بود که پروژه‌ی مشترک گروه دایملر با برندهای مرسدس بنز و بوش (Bosch) در طراحی سیستم پارکینگ خودکار و خودران خودرو آغاز شد. آزمایش‌های این سیستم در پارکینگ موزه‌ی مرسدس واقع در شهر اشتوتگارت انجام شد و اکنون، حاصل این پروژه در چین عملیاتی شده است.

Mercedes Benz Bosch Automated Valet Parking

پکن اولین شهری است که از پارکینگ هوشمند مرسدس بنز و بوش استفاده می‌کند. دلیل آن بسیار واضح است؛ دایملر، شرکت مادر مرسدس بنز اولین برند بین‌المللی است که مجوز آزمایش فناوری خودران در جاده‌های چین را کسب می‌کند. به‌واسطه‌ی همین مجوز، مرسدس‌ بنز می‌تواند خودروهای مجهز به سطح ۴ فناوری خودران را در چین آزمایش و البته پروژه‌ی پارکینگ خودکار را هم در پکن اجرا کند.

پارکینگ خودکار و خودران مرسدس بنز و بوش، قدمی بسیار مهم در پیشرفت و توسعه‌ی فناوری خودران محسوب می‌شود. با استفاده از زیرساخت‌ و سخت‌افزارهای بوش، پارک خودروها در پارکینگ‌های مجهز، بدون نیاز به راننده، خدمه‌ی پارک و پارکبان‌ها انجام می‌شود. اولین نوع از این پارکینگ که در پکن ساخته شده است، پارک خودران خودرو را با استفاده از یک اپلیکیشن تلفن همراه هوشمند ممکن می‌کند.

Mercedes Benz Bosch Automated Valet Parking

روش کار سیستم مرسدس و بوش به این صورت است؛ در پارکینگ، مکانی برای شناسایی خودرو و در واقع توقف آن جهت شروع فرآیند پارک خودران تعبیه شده است. راننده با توقف در این مکان، از طریق اپلیکیشن تلفن همراه دستور پارک خودران را صادر می‌کند. تمام فضای پارکینگ با انواع سنسور و تجهیزات مورد نیاز مجهز شده است تا پس از دریافت دستور پارک و جستجو برای خالی بودن پارکینگ، خودرو به‌صورت کاملاً خودران به مکانی که سیستم تشخیص می‌دهد حرکت و سپس توقف کند.

Mercedes Benz Bosch Automated Valet Parking

تمام سنسورهای پارکینگ، در هماهنگی کامل با خودرو هستند و همانطور که در ویدئوی تبلیغاتی مرسدس بنز دیده می‌شود، سیستم ترمز اضطراری خودکار در حالت خودران فعال است تا نگرانی در مورد تصادف احتمالی وجود نداشته باشد. برای دریافت خودرو، راننده دوباره از اپلیکیشن اختصاصی پارکینگ استفاده می‌کند؛ پس از درخواست خروج، خودرو باز هم کاملاً خودران به مکانی که برای خروج تعیین شده است، هدایت می‌شود. پس از دریافت خودرو، راننده پشت فرمان قرار می‌گیرد و به‌راحتی پارکینگ را ترک می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم، حتماً ویدئوی مربوط به سیستم پارک خودکار مرسدس و بوش را تماشا کنید؛ به‌نظر می‌رسد شغل خدمه‌ی پارک هتل‌ها و پارکبان‌های پارکینگ‌های بزرگ، حداقل در ساختمان‌های لوکس پایتخت چین، رو به پایان باشد.   

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات