موتورسیکلت تمام برقی RMK معرفی شد

شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
آر.ام.کی E2 موتورسیکلت برقی جدیدی است که به صورت تولید محدود عرضه خواهد شد.
تبلیغات

RMK به تازگی تصاویری رندر شده از مدل E2 منتشر کرده است. RMK E2 یک موتورسیکلت الکتریکی با شعاع حرکتی ۳۰۰ کیلومتر است که حداکثر قدرت آن به ۶۷ اسب بخار می‌رسد. موضوع جالب در مورد این موتور سیکلت خاص و جذاب، طراحی قوای محرک منحصر به فرد آن، در چرخ عقب است. همچنین تصاویری از مراحل ساخت ایم موتور سیکلت منتشر شده است و نشان می‌دهد تیم RMK در حال ساخت نمونه‌ی اولیه یا اصطلاحا پروتوتایپ از این موتور سیکلت هستند.

RMK E2

سر طراح تیم RMK، تیمو سواکیو که یک طراح فنلاندی است مدیریت این پروژه را بر عهده گرفته است. تصاویر رندر جدید منتشر شده از این موتور سیکلت نشان می‌دهند که فرمان موتور سیکلت ارتفاع بالایی دارد و همین مورد این موتور سیکلت را از کلاس موتور سیکلت‌های کافه‌ای خارج کرده و بیشتر به موتور سیکلت‌های استریت شبیه می‌کند. جزئیات طراحی اطراف و روی محل باک نیز در این تصاویر رندر شده به خوبی قابل مشاهده هستند. در بخش عقبی نیز می‌توانید سیمکشی‌های مربوط به پیشرانه‌ی برقی را به طور کامل مشاهده کنید. این سیم‌ها به رنگ نارنجی رنگ‌آمیزی شده‌اند و کاملا جلب توجه می‌کنند. این مورد می‌تواند برای کسانی که به کابل و سیم‌کشی علاقه دارند بسیار جذاب باشد.

RMK E2

تنها نگرانی که در مورد این سیم‌ها وجود دارد مسئله‌ی حفاظت از آن‌ها است چون ممکن است سنگریزه‌هایی که از چرخ جلو پرتاب می‌شوند با این سیم‌ها برخورد کرده و به آن‌ها آسیب برساند و قطعا آسیب دیدن آن‌ها موضوعی نیست که به کام رانندگان RMK E2 خوش بیاید. تصویر زیر نمونه‌ی اولیه‌ی RMK E2 را به خوبی نشان می‌دهد و به راحتی می‌توانید اسکلت اصلی و محل جایگری باتری در این موتورسیکلت را در آن ببینید. تصویر بعدی نیز پیشرانه‌ی برقی این موتور سیکلت را در حال ساخت نشان می‌دهد. با توجه به طراحی خاص چرخ عقب این خودرو و اینکه پیشرانه درون چرخ عقب قرار گرفته، ساکیو و تیم همراهش ناچار شده‌اند تا یک پیشرانه‌ی انحصاری را برای این موتورسیکلت طراحی کنند.

RMK E2

به گفته‌ی ساکیو، همین چرخ عقب تقریبا یک ماه از زمان تیم را به خود اختصاص داده است. اما با این وجود کار‌ها به خوبی پیش رفته است و انتظار می‌رود نمونه‌ی پروتوتایپ تست‌ها و آزمایشات خود را تا پیش از پایان تابستان آینده آغاز کند. RMK برنامه دارد تا پایان سال ۲۰۱۹، ۵۰ الی ۱۵۰ دستگاه از این موتور سیکلت را به تولید برساند و برای سال ۲۰۲۰ آن‌ها را به بازار عرضه کند. همین حالا این شرکت توانسته ۱۰ پیش سفارش را برای این موتور سیکلت دریافت کند. ساکیو همچنین خبر از تولید محصول دیگری توسط RMK داد که این محصول با نام RMK E3 شناخته می‌شود و در حال حاضر مراحل طراحی و توسعه را پشت سر می‌گذارد.

RMK E2

به گفته‌ی سائوکیو اصلی‌ترین مسئله‌ای که تیم RMK با آن درگیر است آن است که این موتور سیکلت بتواند استانداردهای قانونی اروپا را کسب کند تا به این ترتیب بتوان آن را به تولید انبوه رساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات