رنساس با قرارداد ۶.۷ میلیارد دلاری، IDT امریکا را تصاحب می‌کند

چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
رنساس الکترونیکس ژاپن قصد داردIDT آمریکا را با هزینه‌ی ۶.۷ میلیارد دلار تصاحب کند. رنساس، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تجهیزات الکترونیک برای صنعت خودروسازی و حاصل ادغام بخش‌هایی از NEC، هیتاچی و میتسوبیشی الکتریک است.
تبلیغات

رنساس الکترونیکس (Renesas Electronics) که دومین تامین‌کننده نیمه رساناهای مورد استفاده در خودرو به شمار می‌رود، قصد دارد تا شرکت اینتگریتد دیوایس تکنولوژی (Integrated Device Technology) یا IDT را با قراداد ۶.۷ میلیارد دلار تصاحب کند. رنساس به دنبال گسترش فعالیت‌های خود در بخش خودرو، باتری، نیم‌هادی، دستگاه‌های ارتباطی و دیتاسنتر است.

شرکت ژاپنی ۴۹ دلار به ازای هر سهم برای تصاحب IDT پرداخت می‌کند که حدود ۱۶ درصد بیش‌تر از ارزش سهام شرکت آمریکایی در روز دوشنبه قبل و ۲۹ درصد بیش‌تر از قیمت سهام پیش از افشای نخستین مذاکرات است. این خبر باعث شد که سهام رنساس در بورس توکیو با افزایش ۴.۴ درصدی، به بالاترین میزان خود طی دو ماه اخیر برسد.

renesas

رنساس که تقریبا بیش از ۵۰ درصد درآمد خود را از مشتریان بخش خودرو به دست می‌آورد، نشان می‌دهد که برنامه‌های زیادی برای گسترش فعالیت‌ها به فراتر از این صنعت دارد. این شرکت علاوه بر خودرو، به دنبال فعالیت در زمینه‌ مراقبت‌های بهداشتی و هوافضا است. از سمت دیگر شرکت IDT واقع در سن خوزه کالیفرنیا، بیش‌ترین درآمدش را از محصولات مرتبط با رایانش با کارآیی بالا و کاربردهای مصرفی از جمله تایمینگ ساعت، مدیریت توان و دستگاه‌های فرکانس رادیویی به دست می‌آورد.

Renesas / رنساس

ماساهیرو واکاسوجی، تحلیلگر بلومبرگ در این زمینه گفت:

بین تنوع محصولات رنساس و IDT، همپوشانی کمی وجود دارد؛ پس این یک حرکت استراتژیک برای رنساس به شمار می‌رود. اما به نظر می‌رسد که قیمت این معامله کمی بالا باشد.

مورگان استنلی، BofA مریل لینچ و میزوهو سکیوریتیز (Mizuho Securities) به عنوان مشاورین مالی رنساس عمل کردند، در حالی که جی‌پی مورگان (JPMorgan) سمت مشاور IDT را بر عهده داشت.

Renesas / رنساس

بونسی کور، مدیر عامل رنساس در توکیو به خبرنگاران گفت که این شرکت می‌تواند از پول نقد و وام‌های بانکی برای پرداخت هزینه خرید IDT استفاده کند. رنساس قصد دارد تا اواسط تیر ماه سال ۹۸ و با کسب اجازه مدیران و سهام‌داران به این معامله نزدیک شود.

بونسی کور گفت:

IDT روی تولید محصولاتی تمرکز کرده است که عمر طولانی‌‌تر، قابلیت اطمینان بالاتر و نوسان‌پذیری کمتری دارند. با وجود این‌که که ما در حوزه‌های مختلفی فعالیت می‌کنیم، اما استراتژی اصلی ما بسیار شبیه هستند.
Renesas / رنساس

سال گذشته شرکت ژاپنی رنساس مبلغ ۳.۲ میلیارد دلار برای تصاحب اینترسیل (Intersil Corp) هزینه کرد؛ اینترسیل تراشه‌ساز آمریکایی است که در خط تولید آن نیمه‌ رساناهای مورد استفاده در مدیریت ولتاژ باتری مدل‌های هیبریدی و خودروی برقی ساخته می‌شود. 

هیده‌توشی شیباتا، مدیر مالی رنساس در زمینه خرید جدید این شرکت هشدار داد و توصیه کرد که به اصلاح ساختار اداری، کاهش دوباره‌کاری و هم‌گذاری حقوقی و سیستم اطلاعاتی بپردازد. رنساس پیش‌بینی می‌کند که تا دو سال پس از تصاحب IDT، این شرکت می‌تواند حدود ۸۰ میلیون دلار پس‌انداز کند.

Renesas / رنساس

یکی از بزرگترین موانع در مقابل خرید بزرگ رنساس، توانایی این شرکت برای دست‌یابی به هدف است. رنساس که خود در سال ۲۰۱۰ از طریق ادغام واحد تراشه NEC، شرکت سرمایه‌گذاری هیتاچی و میتسوبیشی الکتریک به وجود آمد، حدود ۲۰،۰۰۰ کارگر دارد. انتیرسیل بیش از ۱۰۰۰ کارمند داشت و IDT نیز تقریبا ۱۷۰۰ نفر پرسنل دارد.

IDT در پایان سال مالی منتهی به آوریل امسال، سود خالص ۱۲۴ میلیون دلار همراه با درآمد ناخالص ۸۴۳ میلیون دلار به ثبت رساند. محصولات پردازشی حدود ۴۰ درصد از سهم درآمدی این شرکت را تشکیل می‌دهند، در حالی که سهم بخش ارتباطات و مصرف‌کننده به ترتیب ۲۹ و ۲۰ درصد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات