مشخصات فنی و قیمت آئودی Q8 اعلام شد

چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
آئودی سرانجام پس از مدت‌ها انتظار مشخصات ، امکانات و قیمت شاسی‌بلند اسپرت Q8 را منتشر کرد.
تبلیغات

آئودی Q8 جدیدترین محصول این سازنده‌ی خودروهای لوکس آلمانی و اولین خودرو در این کلاس برای آئودی است. Q8 یک شاسی‌بلند کوپه در کلاس بی‌ام‌و X6 است. طراحی آن به گونه‌ای است که به دلیل ارتقاع پایین سقف، پهن و کم‌ارتفاع به نظر می‌رسد اما با تمامی این تفاسیر ابعاد آن تقریبا با مدل Q7 یکسان است. آئودی Q8 را باید گران قیمت‌ترین و مدرن‌ترین خودروی شاسی‌بلند آئودی دانست که هم در زمینه‌ی تکنولوژی و هم در بخش امکانات رفاهی در بالاترین سطح در مقایسه با سایر کراس‌اورهای آئودی قرار می‌گیرد.

audi q8 2019

مدل پایه‌ی Q8 با نام نسخه‌ی پریمیوم دارای قیمت ۶۷ هزار و ۴۰۰ دلار است. از این نظر نیز آئودی Q8 در دسته‌ی خودروهای گران قیمت قرار می‌گیرد؛ چراکه خودروهای کمی هستند که قیمت پایه آن‌ها از حدود ۷۰ هزار دلار آغاز شود.

آئودی Q8 پریمیوم به صورت استاندارد دارای امکانات خوبی است. برای مثال این خودرو مجهز به سیستمی است که می‌تواند سایر خودروها، عابران پیاده و حتی دوچرخه سواران را تشخیص دهد. از دیگر امکانات Q8 پریمیوم باید به سیستم ترمز خودکار اضطراری اشاره کنیم؛ این فناوری در حالتی که تشخیص دهد تصادف اتفاق خواهد افتاد، اقدام به فعال کردن ترمزها می‌کند. البته سیستم پیشگری از تصادف تنها تا سرعت ۸۵ کیلومتر بر ساعت فعال است و پس از آن غیر فعال می‌شود. سایر امکانات ایمنی Q8 پریمیوم شامل کروز کنترل هوشمند، رادار بین خطوط، سیستم شناسایی تابلوهای جاده و چراغ‌های هوشمند برای دور زدن (Turn assist) هستند.

q8

آئودی Q8 در داخل کابین نیز نهایت راحتی را به کاربران خود ارائه می‌کند. این خودرو مجهز به سیستم مولتی مدیا MMI آئودی است که از یک صفحه نمایش ۱۰.۱ اینچی تشکیل شده است تا اطلاعات مربوط به سیستم رهیاب ماهواره‌ای به خوبی در آن دیده شود. در بخش پایینی این نمایشگر، یک صفحه نمایش ۸.۶ اینچی لمسی قرار دارد که کنترلرهای مربوط به سیستم تهویه مطبوع در آن قرار دارند.

طراحی کلی کابین به سایر مدل‌های آئودی شباهت دارد و طرفداران آئودی به راحتی می‌توانند کابین Q8 را شناسایی کنند. مخصوصا با دقت کردن در کابین این خودرو متوجه شباهت طراحی آن با طراحی مدل جدید A8 می‌شویم. آئودی همچنین نسل دوم سیستم کابین مجازی با نام virtual cockpit در Q8 نصب کرده است که یک صفحه نمایشپر ۱۲.۳ اینچی در مقابل راننده دارد تا اطلاعات مربوط به خودرو در آن نمایش داده شوند.

audi q8 2019

تیپ بالاتر از پریمیویم، تیپ پریمیوم پلاس است که قیمت پایه‌ی آن ۷۱ هزار و ۴۰۰ دلار خواهد بود. تیپ فول نیز با نام پرستیژ شناخته می‌شود که قیمت پایه آن ۷۶ هزار و ۵۵۰ دلار است. در تیپ پرستیژ، سیستم هدآپ دیسپلی تمام رنگی‌، اپل کارپلی و اندروید اتو نیز به صورت استاندارد وجود دارد. 

تیپ‌های پریمیوم پلاس و پرستیژ به امکانات بسیار زیاد ایمنی و رفاهی مجهز هستند. برای مثال هر دو، به سیستم صدای سه بعدی برند Bang & Olufsen مجهز شده‌اند. البته خریداران مدل پرستیژ‌ این امکان را دارند که با پرداخت مبلغ اضافه سیستم صوتی قدرتمندتری از Bang & Olufsen هم برای خودروی خود سفارش دهند که دارای ۱۹ عدد بلندگو خواهد بود.

Audi Q8 / آئودی Q8

اما به بخش فنی آئودی Q8 می‌رسیم. در این بخش شاهد استفاده از یک پیشرانه‌ی شش سیلندر V شکل از نوع توربوشارژ هستیم که دارای ۳ لیتر حجم است و نیروی تولیدی آن با استفاده از یک جعبه‌ دنده‌ی هشت سرعته‌ی خودکار به چرخ‌ها انتقال پیدا می‌کند. از آنجایی که آئودی Q8 یک خودروی هیبریدی است، به یک پیشرانه‌ی الکتریکی ۴۸ ولتی مجهز شده. مجموع قدرت تولیدی این خودرو ۳۳۵ اسب بخار و گشتاور آن به ۵۰۰ نیوتون متر می‌رسد. 

آئودی Q8 خودروی سنگینی است و در حدود ۲۳۰۰ کیلوگرم وزن دارد. اما با وجود پیشرانه‌ی قدرتمند خود می‌تواند در زمان ۵.۶ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. تمامی مدل‌های Q8 به صورت استاندارد به سیستم چهار چرخ محرک اختصاصی آئودی با نام کواترو مجهز هستند.

audi q8 2019

آئودی Q8 ۲۰۱۹ از سال آینده وارد بازار ایالات متحده خواهد شد و فروش آن در آلمان و اروپا در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۱۸ انجام خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات