کراس اور کیا تلوراید ۲۰۲۰ رونمایی شد

دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴
مطالعه 4 دقیقه
پس از انتشار تصاویر جاسوسی متعدد از کراس‌اور کیا تلوراید ۲۰۲۰، سرانجام این خودرو در هفته مد نیویورک رونمایی شد.
تبلیغات

سال گذشته کیا استینگر ۲۰۱۸ به هفته مد نیویورک آمد که با توجه به طراحی اسپرت و چشم‌گیر در کلاس سدان، انتخاب مناسبی به نظر می‌رسید. برای نمایش بزرگ امسال، کیا بار دیگر قدمی رو به جلو برداشت تا در هفته مد نیویورک از جدیدترین  محصول خود رونمایی کند. کراس‌اور کیا تلوراید (Kia Telluride) مدل ۲۰۲۰ که قرار است اوایل سال میلادی آینده در نمایشگاه خودرو دیترویت به صورت رسمی معرفی شود، پیش نمایش غیر رسمی در هفته مد نیویورک داشت. 

با توجه به این‌که هفته مد سطح پایین‌تری نسبت به نمایشگاه خودرو دارد، کیا تلوراید ۲۰۲۰ با پوشش کمی حاضر شد. زیر تمام این پوشش‌ها، آخرین طراحی کیا در کلاس کراس‌اور قرار گرفته است. این ظاهر طراحی برای اولین بار در نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۶ و در قالب خودروی مفهومی رونمایی شد؛ اما بسیاری از عناصر اصلی آن طرح مفهومی، از خطر تغییر جان سالم به در برده‌اند. 

2020 Kia Telluride / کراس‌اور کیا تلوراید

چراغ‌های جلو مربعی با چهار پروژکتور LED که از مدل مفهومی کیا تلوراید گرفته شده است، چندان جذابیتی ندارد؛ اما شکل جعبه‌ای جلوی کراس‌اور، ظاهر زمخت و خشنی به کیا تلوراید ۲۰۲۰ بخشیده است. جلوپنجره مشبک به طور قابل ملاحظه‌ای گسترش یافته و زمینه طراحی دماغ ببری (تایگر نوز)، به شکل ظریفی در بالای قاب تغییر یافته است. چراغ‌های عقب منحصربفرد عمودی که لبه‌های پایینی در صندوق عقب را برجسته می‌کنند، باعث شده‌اند تا جلوه مناسبی به ظاهر کراس‌اور کیا تلوراید ۲۰۲۰ داده شود؛ هر چند که در حال حاضر عریض‌تر هستند و سطح منحنی بیش‌تری دارند. 

در هفته مد نیویورک، کیا همچنین تأیید کرد که کراس‌اور تلوراید در کارخانه این شرکت در وست پوینت ایالت جورجیا ساخته خواهد شد. طبق گفته کیا، کیا تلوراید ۲۰۲۰ که ظرفیت هشت مسافر دارد، از پیشرانه خورجینی ۶ سیلندر بهره می‌برد. هنوز مشخص نیست که آیا این تنها گزینه پیشرانه خواهد بود، اما انتظار می‌رود که کراس‌اور کیا تلوراید در واقع تنها یک مدل ۶ سیلندر باشد که آن را بالاتر از کیا سورنتو (Kia Sorento) با ظرفیت هفت سرنشین و پیشرانه چهار سیلندر قرار می‌دهد. به نظر می‌رسد که نسخه بروزشده پیشرانه ۳.۳ لیتری تنفس طبیعی کیا سورنتو با ۲۹۰ اسب بخار قدرت و تغییر به مدل خورجینی ۶ سیلندر، گزینه مناسبی برای کراس‌اور تلوراید باشد؛ اما ممکن است که نسخه مورد استفاده در کیا استینگر جی‌تی (Kia Stinger GT)، یعنی پیشرانه ۳۷۵ اسب بخار توین توربو نیز بتواند گزینه خوبی برای قرار گرفتن در زیر کاپوت کیا تلوراید ۲۰۲۰ باشد. به هر حال باید تا اوایل سال ۲۰۱۹ و رونمایی رسمی از کراس‌اور تلوراید، منتظر باشیم تا ببینیم از چه نوع پیشرانه‌ای استفاده خواهد کرد.

2020 Kia Telluride / کراس‌اور کیا تلوراید

این مدل سفارشی توسط استودیوی طراحی کیا در ارواین ایالت کالیفرنیا، ساخته شده است؛ به نظر می‌رسد که پیش نمایش کراس‌اور کیا تلوراید ۲۰۲۰ ایده بسیار خوبی از آن‌چه از نسخه تولیدی انتظار می‌رود، ارائه می‌دهد. کیا برای پیش نمایش کراس‌اور تلوراید با طراح آمریکایی برندون ماکسول (Brandon maxwell) همکاری کرده است. با توجه به این‌که خاستگاه برندون ماکسول، ایالت تگزاس است، سعی شده مواردی از جزئیات کیا تلوراید ۲۰۲۰ نیز یادآور طبیعت و فرهنگ این ناحیه از آمریکا باشد؛ از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پوشش چرم صندلی‌ها با دوختی همچون زین اسب و استفاده از قطعات چوب طبیعی در فضای داخلی کراس‌اور اشاره کرد. در فضای کابین کیا تلوراید ۲۰۲۰، از پوشش داخلی و دستگیره درها گرفته تا روی داشبورد، به وفور از چرم استفاده شده است. 

KIA telluride

مدل مفهومی کراس‌اور کیا تلوراید

رنگ سبز سفارشی که برای پوشش بدنه مدل حاضر کیا تلوراید در نمایش هفته مد انتخاب شده را می‌توان الهام گرفته از زمینه رنگ مجموعه بهار/تابستان ۲۰۱۹ برند Brandon Maxwell دانست؛ به نظر می‌رسد رنگ مناسبی برای خودرویی همچون کیا تلوراید ۲۰۲۰ باشد که قرار است برای مبارزه با مسیرهای ناهموار، راهی طبیعت شود. صرف‌نظر از فضای داخلی بسیار لوکس این کراس‌اور، در نمای ظاهری تلاش شده تا کیا تلوراید ۲۰۲۰ در کلاس خود، خودرویی بسیار کاربردی باشد که برای انجام ماموریت‌های سخت آمادگی دارد. علاوه بر سپرهای سفارشی و قطعات زیرسپر، می‌توان به تجهیزاتی چون چراغ‌های کمکی آف‌رود، وینچ، اسنورکل و تایرهای ۲۰ اینچی مخصوص آفرود با اندازه 265/50R-20 اشاره کرد.

ریل سقفی سفارشی ساخته شده از آلومینیوم و چوب را می‎توان یکی دیگر از نکات مهم در نمای ظاهری کراس‌اور کیا تلوراید دانست. تایر زاپاس که روی بخشی از شیشه عقب تلوراید نصب شده ممکن است برای بسیاری افراد خوشایند نباشد، اما نباید فراموش کرد که خودروی حاضر در این مراسم تنها یک مدل نمایشی بوده و با نمونه‌ای که به خریداران تحویل داده می‌شود، متفاوت است.

کیا تلوراید ۲۰۲۰ در کلاس کراس‌اور قصد دارد با رقبایی مانند سوبارو اسکنت، هوندا پایلوت، مزدا CX-9، شورولت تراورس و فولکس‌واگن اطلس مواجه شود. باید تا آغاز نمایشگاه خودرو دیترویت ۲۰۱۹ صبر کنیم تا پوشش بیش‌تری از روی کراس‌اور کیا تلوراید ۲۰۲۰ برداشته شود و بتوانیم جزئیات بیش‌تری از آن را مشاهده کنیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات