شاسی‌ بلند زامیاد، به زودی پیش فروش می‌شود

دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
شرکت زامیاد از زیر مجموعه‌های سایپا قصد دارد تا زمستان امسال، شاسی‌بلند ۷ نفره به عنوان اولین محصول سواری خود، راهی بازار ایران کند.
تبلیغات

مدیرعامل شرکت زامیاد (Zamyad) از تولید و عرضه یک مدل خودروی شاسی‌بلند ۷ نفره خاص، به عنوان اولین مدل سواری در تاریخ فعالیت این خودروساز خبر داد. محمد زارع پور اشکذری در گفت‌وگویی ضمن اعلام خبر افزود:

این خودرو بر مبنای محصول یکی از خودروسازان خوش‌نام چین تا آخر امسال در مجموعه زامیاد، بومی‌سازی و به بازار ایران عرضه می‌شود.
saipa zamyad suv / شاسی‌بلند زامیاد سایپا

مدیرعامل زامیاد، هدف اصلی تولید این شاسی‌بلند را عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای و نیز اقتصاد مقاومتی دانست و تاکید کرد:

در پروژه تولید خودروی شاسی‌بلند زامیاد، الزام رعایت استانداردهای خاصی وجود دارد که تنها در تعداد معدودی از خودروسازان جهانی اعمال می‌شود که یکی از شاخصه‌های اصلی آن، ایمنی فوق‌العاده است.

محمد زارع پور اشکذری در این باره افزود:

در محصول جدید، ایمنی مهم‌ترین اولویت ما است و به همین علت با توجه به نیاز تولید خودرویی با کابین فوق مستحکم که بتواند در تصادفات شدید رانندگی و واژگونی، جان سرنشینان را حفظ کند، شرکت زامیاد تصمیم گرفت تا خودروی سواری شاسی‌بلند (SUV) با کابین فوق ایمن طراحی، تولید و در اختیار خانواده‌های ایرانی قرار دهد.
محمد زارع پور اشکذری / زامیاد

زارع پور اشکذری با اشاره به این‌که شرکت زامیاد به فناوری منحصربفردی در تولید کابین‌های ایمن و مستحکم دست یافته است، خاطرنشان کرد:

این خودرو به سفارش زامیاد از یک پیشرانه قدرتمند و کم مصرف مجهز به توربوشارژر بهره ‌خواهد برد. ضمن این‌که رفاه سرنشینان و امکانات جانبی این خودرو در کنار قیمت مناسب، به افزایش مزایای رقابتی این محصول کمک می‌کند.

مدیرعامل شرکت زامیاد با بیان این‌که شاسی‌بلند جدید این شرکت، کپی محصولات خودروساز چینی نیست، تاکید کرد:

این خودروی شاسی‌بلند، مطابق با نیازهای مخاطبان در کشور عرضه می‌شود. بدین منظور، قطعات سامانه‌های خودرو به سفارش زامیاد از برندهای معتبر جهانی انتخاب شده و طراحی مجدد در خودرو صورت پذیرفته و کابین این محصول بهینه شده توسط متخصصین داخلی با استحکام بسیار بالاتر از نُرم‌های متداول جهانی و خودرو پایه چینی، طراحی و تولید شده است. ضمن این‌که نام این محصول که در یک همکاری مشترک داخلی و بین‌المللی تولید می‌شود، ایرانی خواهد بود.

محمد زارع پور اشکذری تولید این خودروی شاسی‌بلند را آغاز فصل جدیدی در دوران فعالیت شرکت خودروسازی زامیاد عنوان کرد و افزود:

قصد داریم با ورود این محصول جدید به بازار خودروهای شاسی‌بلند کشور، سطح انتظار مشتریان ایرانی را با تجربه متفاوت این خودرو تغییر دهیم.
جهرودی مدیرعامل سایپا

مدیرعامل شرکت زامیاد در ادامه، ضمن قدردانی از حمایت‌های موثر دکتر محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و مهندس جهرودی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در به بار نشستن این پروژه، درباره اهداف ورود این شرکت (به عنوان یکی از تولیدکنندگان قدیمی محصولات تجاری و کار) به عرصه تولید خودروهای سواری توضیح داد:

زامیاد با بهره‌مندی از توان مهندسان و متخصصان داخلی توانسته است در سال‌های متمادی، نقشی اساسی در حوزه تولید خودرو این مرز و بوم ایفا کند. در حال حاضر به منظور توسعه فعالیت‌های خود و با بهره‌گیری از دانشی که طی چند دهه تولید خودرو در این مجموعه ایجاد شده است، نسبت به تنوع بخشی به سبد محصولات با ارزش افزوده بالاتر اقدام کرده‌ایم و تصمیم به توسعه و تولید یک محصول جدید با قابلیت تولید روی خطوط موجود شرکت، بدون نیاز به سرمایه‌گذاری مجدد گرفته‌ایم.
محمد زارع پور اشکذری / زامیاد سایپا

زارع پور اشکذری در مورد زمان تولید و فروش خودروی شاسی‌بلند زامیاد گفت:

طبق برنامه‌ریزی انجام شده، اولین مرحله پیش فروش شاسی‌بلند جدید زامیاد پاییز سال جاری آغاز می‌شود و اولین سری آن اواخر امسال تحویل مشتریان خواهد شد.

شرکت زامیاد که از زیرمجموعه‌های قدیمی گروه سایپا به شمار می رود، بیش از نیم قرن قدمت در تولید خودرهای تجاری دارد و فعالیت خود را از سال ۱۳۴۲ با تولید کامیون‌های ولوو سری N آغاز کرده است. این شرکت با تولید بیش از یک میلیون دستگاه انواع خودروهای تجاری، نقش کلیدی در توسعه حمل و نقل بار شهری و بین شهری ایفا کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات