
مدیر بخش طراحی سابق جگوار و رولز رویس، به گروه خودروسازی فاو چین اضافه شد.
امروز در خبری غیرمنتظره، مقامات برند فاو (FAW) یکی از چهار شرکت خودروسازی بزرگ چین، پیوستن مدیر طراحی سابق رولز رویس و جگوار به برند لوکس این شرکت موسوم به هنگ چی (Hongqi) را تأیید کردند. جایلز تیلور، بهعنوان معاون بخش طراحی جهانی فاو و مدیر ارشد خلاقیت (CCO) فعالیت خواهد کرد.
مسئولیت اصلی تیلور در کنار چینیها، خلق استراتژیهای طراحی و مدلهای مفهومی منحصربهفرد برای برند لوکس و زیرمجموعهی فاو، شرکت هنگ چی است. علاوه بر این، این طراح باسابقه مرکز طراحی پیشرانهی فاو در مونیخ آلمان را تأسیس خواهد کرد تا مدلهای مفهومی و تولیدی جدید در این مرکز متولد شوند. در این مرکز، تیلور رهبری گروهی متشکل از طراحان بااستعداد در سطح جهانی را برعهده خواهد داشت. این طراح بریتانیایی، ۱۳ سال در شرکت جگوار فعالیت کرده و حاصل کار آن مدل XK و نسل فعلی XJ بوده است. در سال ۲۰۱۲، تیلور به تیم رولز رویس اضافه شد؛ ۶ سال فعالیت او در رولز رویس شامل مدلهای لوکس و گرانقیمت فنتوم جدید (Phantom)، کروک داون (Dawn)، اولین شاسیبلند رولز رویس کالینن و مدل مفهومی و خودران 103EX میشود. اما چگونه طراحی با چنین سابقهی درخشانی، یک شرکت چینی را انتخاب میکند؟
اگر بخواهیم موارد مالی را کنار بگذاریم که بدون شک چینیها هزینهی سنگینی برای بهخدمت گرفتن تیلور پرداخت کردهاند، پیدا کردن چالش جدید، مهمترین عامل است. باید از این دیدگاه به درک این تصمیم این طراح بریتانیایی وارد شد؛ تیلور به عنوان یک طراح شناخته شده، بهدنبال چالش جدید و رشد بیشتر در یک محیط کاری متفاوت است. تیلور با پیوستن به گروه فاو و یاری رساندن به طراحی خودروهای هنگ چی، ارزش خود را بیشتر از همیشه ثابت میکند. مطمئناً پرورش دادن یک برند ناشناختهی چینی به سطح بالاتر، از حفظ کردن جایگاه تثبیت شدهی رولز رویس در دنیای خودرو، چالش بیشتری دارد.
تیلور در رابطه با تصمیم خود گفت:
بهشدت منتظر مسیر کاری جدید با فاو هستم. هنگ چی، بهعنوان قدیمیترین و مشهورترین برند خودروساز چینی، فرهنگ تاریخی غنی و عمیقی بههمراه خود دارد. عوامل الهامبخش زیادی در پیرامون این شرکت وجود دارد تا با خودروهای جدید و مدرن، به عصر تازهای وارد شود.
ژو لیپینگ، رئیس هیئت مدیرهی فاو با اشاره به اهمیت فراوان پیوستن تیلور به هنگ چی گفت:
معتقد هستم که حضور تیلور، به هنگ چی برای رسیدن به هدف نهایی، ایجاد یک برند اصیل، بهترین خودروساز در چین و شناخته شده در تمام جهان، کمککننده خواهد بود.
برند هنگ چی که در زبان چینی بهمعنی «پرچم قرمز» است، سال ۱۹۵۸ بنیان گذاشته شد. در آن دوران که تا سال ۱۹۸۱ ادامه یافت، تنها مقامات ارشد دولتی اجازهی استفاده از محصولات این برند را داشتند. این برند در دههی ۱۹۹۰ احیاء شد تا محصولات متنوع برای گروه بیشتری از مشتریان بهفروش برساند. هنگ چی و بسترن (Besturn) از برندهای زیرمجموعهی گروه فاو هستند.
قوانین و مقررات ارسال دیدگاه در بخش دیدگاههای زومیت
لطفا در نظر داشته باشید که زومیت در صورت مشاهدهی دیدگاه خلاف قوانین سایت، این حق را دارد که دیدگاه کاربر را بدون اطلاع قبلی پاک کند. همچنین در صورت تکرار در نقض قوانین سایت، به صلاحدید زومیت، حساب کاربری کاربر خاطی مسدود خواهد شد.
در صورت مشاهدهی تاپیک ها و پست های توهین آمیز یا خلاف قوانین از بحث کردن و پاسخ دادن به آنها جدا خودداری کرده و صرفا موضوع را از طریق آیکون گزارش به اطلاع ما برسانید.