مدل مفهومی و خودران ولوو 360c معرفی شد

پنج‌شنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مدل مفهومی ولوو 360c، ایده‌ی اولیه‌ی سوئدی‌ها از صنعت خودروسازی آینده و فناوری خودران کاربردی را نشان می‌دهد.
تبلیغات

ولوو با مدل مفهومی 360c، پیش‌نمایشی از خودروهای خودران آینده‌ی این برند با تمرکز با کاربری چندگانه ارائه کرده است. 360c کانسپت جدید ولوو مجهز به فناوری خودران سطح پنج، یک کابین سیار شخصی با هدف پوشش دادن مسیرهای کوتاه است.

Volvo 360c
Volvo 360c
Volvo 360c
Volvo 360c
Volvo 360c

ولوو 360c پیشنهاد سوئدی‌ها برای جایگزین کردن مسافرت‌های هوایی کوتاه تا ۳۰۰ کیلومتر با خودرویی راحت و مجهز به فناوری خودران است. قوای فنی برقی، فناوری خودران و کابین جادار با تجهیزات لازم برای تبدیل شدن به مکان استراحت، کار، سرگرمی و خواب از ویژگی‌های جالب این مدل آینده‌نگرانه است. همانطور که مشخص است، در سطح پنج خودران نیازی به راننده و هدایت خودرو توسط انسان نیست، بنابراین ولوو 360c فرمان و پدال را کنار گذاشته است. هاکان ساموئلسون، مدیرعامل ولوو در مورد کانسپت هیجان‌انگیز 360c و آینده‌ی خودروسازی گفت:

در سال‌های آینده، صنعت خودروسازی تغییر می‌کند که ولوو باید پرچمدار این تغییر باشد. فناوری خودران، علاوه بر اینکه قدم بزرگی به‌سوی ایمنی ببیشتر در رانندگی است، مدل‌های تجاری جدید را هم به‌وجود می‌آورد و باعث می‌شود که سرنشینان در طول سواری به فعالیت‌های متنوع مشغول شوند.
Volvo 360c
Volvo 360c
Volvo 360c
Volvo 360c
Volvo 360c

مقامات ولوو با اشاره به شمار پروازهای داخلی مسافت کوتاه قابل توجه در آمریکا، استفاده از فناوری خودران در جاده را جایگزین مناسبی توصیف می‌کنند. گزارش‌های موجود از مشکلات مسافران شرکت‌های هوایپمایی و ترجیح دادن مسافرت زمینی با قطار، اتوبوس یا خودروی شخصی، برنامه‌های آینده‌ی مقامات ولوو را تأیید می‌کند. البته ولوو 360c با این ایده‌ی اولیه طراحی شده است و هنوز تا محصول نهایی ولوو، فاصله‌ی زیادی داریم. مارتین لونستام، یکی از مدیران ارشد ولوو در مورد نقش کانسپت 360c می‌گوید:

360c مدلی جدید در صنعت حمل و نقل را پیشنهاد می‌کند. با تغییر حالت کابین به مکان خواب، می‌توان در طول شب و حرکت خودرو، خواب راحتی داشت و سرحال به مقصد رسید. با 360c شاید بتوانیم با شرکت‌های هوایپماسازی برتر دنیا رقابت کنیم.

بدون شک طرح ولوو در کانسپت 360c برنامه‌ای روشن و قابل درک از خودروسازی آینده و فناوری خودران ارائه می‌دهد. با خودروهای خودران می‌توان سفری ایمن‌تر، ترافیک کمتر، آلودگی کمتر و درمجموع بهبود کیفیت زندگی شهرنشینی را تجربه کرد، اما همه‌ی این عوامل با آمادگی جامعه و زیرساخت‌های جهانی ممکن خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات