جنرال موتورز، استفاده کارکنان از تلفن همراه را ممنوع کرد

دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
جنرال موتور قانون جدیدی برای کارمندان و کارگران خود وضع کرده است که طبق آن حق ندارند در محیط کاری و فضای کارخانه از گوشی تلفن همراه استفاده کنند.
تبلیغات

استفاده از گوشی تلفن همراه شبیه ویروسی خطرناک و واگیردار شده است که گاهی اوقات خطرات جانی هم به همراه دارد. به نظر می‌رسد این استفاده فراگیر و اعتیادگونه، به کارگران صنعت خودروسازی هم رسوخ کرده و باعث عصبانی شدن مدیران این شرکت‌ها شده است. طبق گزارش جدید، جنرال‌ موتورز (General Motors) قانون سخت‌گیرانه‌ای برای استفاده از گوشی تلفن همراه در محیط اداری و فضای کارخانه وضع کرده است.

کار با تلفن همراه

جیم گلین، معاون بخش ایمنی محیط کار جنرال‌ موتورز در این مورد گفت:

ما بارها از کارگران خود خواسته‌ایم که هنگام راه رفتن یا کار کردن، با گوشی تلفن همراه خود کار نکنند؛ زیرا این کار باعث پرت شدن حواس و کاهش تمرکز آن‌ها می‌شود.

از اوایل سال جاری، جنرال‌ موتورز استفاده کارگران هنگام راه رفتن در محیط کارخانه و فضای کاری را ممنوع کرد. خودروساز آمریکایی به کارمندان و کارگران خود اعلام کرده بود که به هیچ عنوان حق استفاده از گوشی‌های تلفن همراه را ندارند. استفاده از گوشی تلفن همراه هنگام راه رفتن در کارخانه، خطرات جانی زیادی به همراه دارد؛ علاوه بر خطرهای معمول مثل سطوح مرطوب که ممکن است باعث لیز خوردن شود، کارگران با خطر قطع عضو یا حتی مرگ در نزدیکی ربات‌های اتوماتیک خط تولید مواجه هستند. قانون جدید علاوه بر فضای کارخانه، در محیط اداری جنرال‌ موتورز هم برقرار است و حتی مری بارا، مدیر این برند نیز از این قانون مستثنی نیست.

با افزایش هر چه بیش‌تر کاربردهای گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و عرضه مدل‌های مجهز و مدرن‌، این وسیله ارتباطی خطرات بیش‌تری نیز با خود به همراه می‌آورد؛ به همین علت صنایع بزرگ در حال پیدا کردن راه‌کارهایی برای محدود کردن استفاده از این دستگاه در محیط‌ کاری خود هستند. گفته می‌شود که ممکن است بعد از جنرال‌ موتورز، سایر خودروسازان هم قوانین مشابهی برای ممنوعیت استفاده از تلفن همراه در محیط کاری وضع کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات