کاهش درآمد تیم های فرمول یک در سال ۲۰۱۸

چهارشنبه ۷ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گزارش‌ها  از کاهش درآمد فرمول یک در سه ماهه دوم ۲۰۱۸ نسبت به مدت مشابه ۲۰۱۷ حاکیت دارد. از سویی دیگر، مسئولان فدراسیون جهانی معتقد به عملکرد بسیار خوب تیم‌ها در سال جاری هستند.
تبلیغات

درآمد کلی فرمول یک در سه ماهه آوریل تا جوئن (فروردین تا خرداد) از ۶۱۶ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ به ۵۸۸ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ رسیده که کاهشی ۵درصدی است.

درآمد ۱۰ تیم فرمول یک از ۳۳۰ میلیون به ۳۰۷ میلیون دلار رسیده که کاهش ۷درصدی دارد. درآمد اجرایی برگزارکننده‌ی فرمول یک با کاهش ۶۹ درصدی از ۴۵ به ۱۴ میلیون رسیده است.

این آمار درآمد در شرایطی است که کاهشی در تعداد مسابقه‌ها اتفاق نیفتاده است. کاهش سهم ۳۵ درصدی از محل پخش تمام رویداد‌ها به ۳۳ درصد در سال جاری، می‌تواند یکی از دلایل این کاهش درآمد باشد. علاوه بر این، در سه ماه مشابه سال ۲۰۱۷ رویدادی اضافه در روسیه برگزار شد.

بخشی از بیشتر بودن درآمد در مدت مشابه سال ۲۰۱۷ نیز به تغییر در روش ثبت درآمدها از طرف تیم‌های شرکت‌کننده و فراهم آورندگان بر می‌گردد. این درآمد، قبلا به تناسب جدول زمانی مسابقات تقسیم شده بود اما اکنون به صورت مساوی در طول سال تقسیم شده‌اند. 

mclaren formula 1 2017

فروش قطعات برای خودروهای نسل جدید فرمول دو نیز باعث افزایش درآمد بوده است.

دستمزد تیم‌های فرمول یک به دلیل پرداخت به تناسب رویداد‌ها در این فصل کاهش نسبی داشته است اما اثر این کاهش با افزایش هزینه‌های تامین قطعات تیم‌های فرمول دو و هزینه‌های مرتبط با افزایش رویدادها، حمل و نقل، مسائل فنی و رسانه‌های دیجیتال جبران شده است. هزینه‌های بخش فروش، بخش عمومی و مدیریتی این تیم ها عمدتا به دلیل افزایش بازاریابی و تعرفه‌های حمل و نقل خارجی افزایش یافته است.

بدهی گروه فرمول یک در نیمه دوم سال جاری ۳۵۴ میلیون دلار کاهش یافته است که دلیل اصلی آن پرداخت مستقیم ۱۲۵ میلیون دلار از بدهی‌ها توسط سازمان تامین مالی فرمول یک بوده است.

چیس کری (Chase Carey)، مدیرعامل شرکت برگزار‌کننده‌ی فرمول یک، قرارداد الحاقی با گرندپری بلژیک و قرارداد برای ساخت سری جدید در تلوزیون اینترنتی آمازون را از مهمترین رویداد‌ها در سه ماهه دوم ۲۰۱۸ می‌داند.

او می‌گوید:

ما برای اولین بار از سال ۱۹۹۰ به مسیر مسابقه پاول ریکارد (Paul Ricard) در فرانسه بازگشتیم و دومین فستیوال طرفداران در سال ۲۰۱۸ را برگزار کردیم. ما در زمینه‌های مختلفی پیشرفت داشته‌ایم. ما توافق نامه حمایت جهانی با سرویس‌های وب آمازون (AWS) امضا کردیم، قرارداد‌های اسپانسر جهانی را تمدید کردیم، گرندپری بلژیک را احیا کردیم و به گسترش محتوای دیجیتال خود ادامه می‌دهیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات