پیش نمایش ابرخودروی برقی پینین فارینا PF0 منتشر شد

پنج‌شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
در فاصله چند روز مانده به رویداد هفته خودروی مونتری در پیبل بیچ کالیفرنیا، پینین‌فارینا تیزر جدیدی از ابرخودروی برقی PF0 منتشر کرده است.
تبلیغات

از سال ۲۰۱۵ که خانه طراحی پینین‌فارینا (Pininfarina) به تملک گروه خودروسازی هندی ماهیندرا در آمد، تغییرات زیادی در استراتژی آن ایجاد شد. در همین راستا این شرکت به پینین‌فارینا اتوموبیلی (Automobili Pininfarina) تغییر نام داد و به دنبال تولید خودروی اختصاصی خود است. بیش‌تر تمرکز پینین‌فارینا بر تولید خودروی الکتریکی خواهد بود و به زودی در رویداد هفته خودروی مونتری از ابرخودروی برقی PF0 رونمایی خواهد کرد.

Pininfarina PF0 electric hypercar‌/ ابرخودروی برقی پینین‌فارینا PF0

متاسفانه نمایش این ابرخودرو تنها برای مشتریان واقعی انجام می‌شود که قصد خرید هایپرکار ۲.۵ میلیون دلاری پینین‌فارینا PF0 را داشته باشند. این شرکت تائید کرده است که مهمانان دارای دعوتنامه مدل کاملی از خودروی سوپراسپرت برقی خواهند دید که نمای ظاهری و فناوری‌های آن را به نمایش می‌گذارد.

Pininfarina PF0 electric hypercar‌/ ابرخودروی برقی پینین‌فارینا PF0

طراحی ابرخودروی برقی پینین‌فارینا  PF0 الهام گرفته از مدل‌های نمادین پینین‌فارینا مانند سیسی‌تالیا ۲۰۲ مدل ۱۹۴۷، 512S ماژولو مدل ۱۹۷۰ و خودروی مفهومی سینتسی مدل ۲۰۰۸ است. لوکا بورگونیو، مدیر طراحی پینین‌فارینا در مورد این ابرخودرو می‌گوید:

ما ابرخودروی جدیدی تعریف کرده‌ایم که در طراحی آن افراط نشده است؛ ما می‌خواهیم محصولی فوق‌العاده و با طراحی بسیار ساده تولید کنیم. هر گاه شما به خودروهای کلاسیک پینین‌فارینا نگاه می‌کنید، این ویژگی‌ها خودنمایی می‌کنند.
Pininfarina PF0 electric hypercar‌/ ابرخودروی برقی پینین‌فارینا PF0

در حال حاضر پینین‌فارینا علاوه بر معرفی طراحی بیرونی خودروی برقی، اطلاعات اضافی در مورد فضای داخلی نیز ارائه می‌کند. این شرکت اخیرا تعداد کمی از تصاویر تیزر ابرخودروی برقی پینین‌فاریینا PF0 منتشر کرده که نشان می‌دهد این مدل دارای یک فرمان جمع‌وجور و داشبورد دیجیتال کوچک است. در هر دو از نمایشگرهای دیجیتالی استفاده می‌شود که همه اطلاعات خودرو و داده‌های ناوبری را به راننده نشان می‌دهند. علاوه بر این از صفحه نمایش هدآپ در جلوی داشبورد بهره برده شده است که جایگزین کیلومترشمار معمولی خواهد شد.

Pininfarina PF0 electric hypercar‌/ ابرخودروی برقی پینین‌فارینا PF0

در حالی که طراحی نهایی سوپراسپرت الکتریکی پینین‌فاریینا PF0 همچنان مخفی باقی مانده است، اما این شرکت اطلاعات فنی کمی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد. پینین‌فارینا می‌گوید که ابرخودروی PF0 در زمانی کمتر از ۲ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و بیشینه سرعت آن بیش از ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. پینین‌فاریینا PF0 همچنین از پنل‌های سبک فیبر کربن استفاده خواهد کرد که باعث می‌شود شعاع حرکتی به ۵۰۰ کیلومتر برسد.

ابرخودروی پینین‌فاریینا PF0 به صورت دست‌ساز در ایتالیا ساخته خواهد شد و اولین مدل تولیدی آن برای سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده است. در نهایت این شرکت قصد دارد ۱۵۰ دستگاه خودروی سوپراسپرت برقی پینین‌فاریینا PF0 در کارخانه کامبیانو ایتالیا تولید کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات