نگاهی به فستیوال خودروهای تیونینگ شده در پیست فوجی ژاپن

پنج‌شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
در این مطلب نگاهی به خودروهای اسپرت خاص و پرطرفداری خواهیم داشت که پس از تیونیگ فنی و ظاهری، ، هفته گذشته در پیست فوجی ژاپن، دورهم جمع شدند.
تبلیغات

برای هر علاقه‌مند به خودرو، ژاپن یکی از کشورهای پرطرفدار و محبوب به شمار می‌آید که دارای فرهنگی خاص و البته اتومبیل‌های بسیار خوب و قابل ستایش است.  ما ژاپن را به عنوان مهد دیریفت و خودروهای اسپرت پرطرفدار این کشور، مثل نیسان GT-R، تویوتا 86 و سوبارو WRX می‌شناسیم؛ اما جالب است، نمایشگاه‌های خودرو، به‌ندرت در این کشور برپا می‌شود. در عوض، ژاپن یکی از فعال‌ترین کشورهای دنیا در زمینه‌ی فستیوال مدل‌های تیونینگ و افترمارکت به حساب می‌آید.

 اخیرا یکی از گردهمایی‌های مشهور ژاپن در پیست فوجی برگزار شده است. فوجی یکی از جذاب‌ترین و البته پرطرفدارترین پیست‌ها در جهان است که البته مسیری کوهستانی و دشوار به شمار می‌آید. در ادامه همراه ما باشید تا نگاهی به خودروهایی داشته باشیم که در این گردهمایی حضور داشته‌اند.

مرسدس بنز SEC 560 AMG 6.0 WIDE BODY مدل ۱۹۹۰

Mercedes-Benz 560 SEC AMG 6.0

تولید این مرسدس بنز به زمانی برمی‌گردد که AMG هنوز زیر مجموعه‌ای از مرسدس بنز نبود و به عنوان یک تیونر مستقل شناخته می‌شد. مرسدس بنز SEC 560 یک خودروی بزرگ و پهن پیکر است و کیت بدنه‌ی AMG سبب شده تا ابعاد این خودرو حتی بزرگ‌تر از آنچه که هست دیده شود. SEC 560 را باید یک مرسدس بنز لوکس و در عین حال قدرتمند به شمار آورد.

AMG حجم پیشرانه‌ی این خودرو را از ۵.۶ لیتر به ۶ لیتر افزایش داد. همچنین سرسیلندر جدید روی این مدل نصب کرد که دارای چهار سوپاپ برای هر سیلندر است و توسط AMG ساخته شده‌ است. استفاده از چیدمان چهار میل سوپاپ و چهار سوپاپ برای هر سیلندر سبب شد تا این پیشرانه در مقایسه با پیشرانه‌ی استاندارد دارای ۸۰ اسب بخار قدرت بیشتری باشد. پیشرانه‌ی مرسدس بنز SEC 650 در حالت استاندارد توانایی تولید ۲۹۵ اسب بخار قدرت را دارد اما در این مدل به ۳۷۵ اسب بخار رسیده است. همچنین گشتاور تولیدی پیشرانه از ۳۸۰ نیوتون متر به ۵۵۶ نیوتون متر رسید. ارتقا صورت گرفته در این خودرو محدود به پیشرانه‌ی آن نیست و AMG سیستم تعلیق اسپرت خود را روی این مدل نصب کرده است و همچنین اقدام به ارتقا سیستم ترمز کرده است.

کیت بدنه‌ی این مدل که با نام WIDE BODY شناخته می‌شود بسیار زیبا است و توجه بسیاری به خود جلب می‌کند. در خصوص قیمت SEC AMG باید بدانید این خودرو به هیچ وجه ارزان نیست و مدل‌های ۱۹۹۰ آن قیمتی در حدود  ۲۰۰ هزار دلار دارند. البته اگر بدانید از این خودرو تنها ۵۰ دستگاه تولید شده است، از قیمت آن چندان تعجب نخواهید کرد. از این ۵۰ دستگاه، شش دستگاه به ژاپن صادر شده است و به همین علت این خودرو در ژاپن بسیار خاص و کمیاب است.

هوندا سیویک موگن

Honda Civic

موگن یکی از تیونرهای حرفه‌ای محصولات هوندا است و جدیدترین پروژه‌ی خود را روی هوندا سویک TYPE-R انجام داده است. هوندا سویک تایپ R به خودی خود یکی از قوی‌ترین خودروها در کلاس هاچبک به شمار می‌رود و مدل تیونینگ شده‌ی این خودرو توسط موگن اویل سال جاری در نمایشگاه توکیو اتوسالن رونمایی شده بود.

موگن در بخش فنی این خودرو تغییری ایجاد نکرده است اما بهینه‌سازی ظاهری اعمال شده توسط موگن سبب شده تا هوندا سویک این برند، ظاهر اسپرت‌تری داشته باشد. تغییرات اعمال شده توسط موگن شامل استفاده از جلوپنجره‌ی فیبر کربنی، اسپیلیتر جدید جلو، رکاب جانبی اسپرت، دیفیوزر عقب جدید و سیستم اگزوز اسپرت هستند. همچنین رینگ‌های ۱۹ اینچی آلیاژی جدیدی نیز روی هوندا سیویک نصب شده است که طراحی بسیار زیبا و چشم نوازی دارد.

فورد F-150 راپتور

Ford F150 Raptor

آمریکایی‌ها علاقه‌ی چندانی به ساخت خودروهای کوچک ندارند. با این وجود اما روند کوچک سازی پیشرانه به محبوب‌ترین وانت آمریکایی یعنی فورد F-150 نیز رسیده است. در مدل جدید این خودرو دیگر خبری از پیشرانه‌ی V8 با حجم ۶.۲ لیتری نیست و فورد این پیشرانه را با یک نمونه‌ی V6 توئین توربو با حجم ۳.۵ لیتر جایگزین کرده است. این پیشرانه از سری اکو بوست بوده و توانایی تولید ۴۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتون متر گشتاور را دارد. خوشبختانه همچنان این میزان قدرت و گشتاور رقم بسیار بالایی به حساب می‌آید.

فورد F-150 راپتور اتومبیلی کمیاب و خاص در کشور ژاپن به شمار می‌آید. در کشوری که محل تولید پرفروش‌ترین وانت دنیا یعنی تویوتا هایلوکس است، جای چندانی برای وانت‌های آمریکایی وجود ندارد. البته کلا وانت‌ها در کشور ژاپن آمار فروش جالبی ندارند و دلیل آن نیز مالیات بالا و قوانین زیست محیطی سخت‌گیرانه‌ای است که از دهه‌ی ۱۹۹۰ در این کشور به اجرا در آمده‌اند. جالب است بدانید از سال ۲۰۰۴ فروش تویوتا هایلوکس نیز در ژاپن متوقف شده بود اما مدل جدید هایلوکس بعد از ۱۴ سال دوباره برای فروش در بازار ژاپن عرضه خواهد شد.

لکسوس LFA

Lexus LFA

لکسوس LFA با تیراژ تولید ۵۰۰ دستگاه، خودروی کمیاب و خاص به شمار می‌رود. به جرات می‌توان گفت، مدل به نمایش درآمده از LFA در فوجی، خاص‌ترین خودروی تولید شده از لکسوس LFA محسوب می‌شود. بنابر شنیده‌ها این مدل متعلق به آکیو تویودا، مدیر شرکت خودروسازی تویوتا است.

هوندا S660

Honda S660

هوندا S660 محصولی برای عرضه در بازار ژاپن است. این خودروی موتور وسط به یک پیشرانه‌ی ۶۶۰ سی‌سی با قدرت ۶۳ اسب بخار و گشتاور ۱۰۴ نیوتون متر مجهز است. شاید در نگاه نخست این میزان قدرت و گشتاور بسیار پایین‌ به نظر می‌رسد اما برای وزن ۸۳۰ کیلوگرمی هوندا S660 کافی  است. هوندا S660 را باید خودرویی لذت بخش برای رانندگی دانست. این خودرو در کلاس خودروهای Kei Car جای می‌گیرد که یک کلاس از اتومبیل‌های کوچک اسپرت در بازار داخلی ژاپن است. در خصوص ابعاد این خودرو باید به طول ۳۴۰۰ میلی متری و عرض ۱۴۸۰ میلی‌متری اشاره کنیم.

تویوتا CH-R

Toyota C-HR

هانطور که مشاهده می‌کنید این تویوتا CH-R با کیت بدنه‌، ظاهر جذاب‌تری نسبت به نسخه‌ی استاندارد دارد. متاسفانه خبر نداریم که ‌آیا تیونر گمنام تغییراتی را در بخش فنی خودرو اعمال کرده است یا نه اما هرچه باشد ظاهر این تویوتا CH-R بسیار جذاب و گیرا بود.

بی‌ام‌و M5

BMW M5

بی‌ام‌و M5 نیز جزو خودروهای خاص و محبوب کشور ژاپن به شمار می‌رود اما این مدل با ترکیب رنگ سبز و مشکی خود ، جذابیت دارد. رنگ سبز حتی در بخش‌هایی از کابین و کالیپرهای ترمز قابل استفاده شده است.

تویوتا آلفارد

Toyota Alphard Executive Lounge

تویوتا آلفارد یک ون بزرگ با وزن بیش از ۲ تن است و اگر بخواهیم دقیق‌تر باشیم این خودرو ۲۳۷۵ کیلوگرم وزن دارد. به همین خاطر تویوتا در آن از یک پیشرانه‌ی بنزینی V6 با حجم ۳.۵ لیتر استفاده کرده است.

  خودروهای حاظر در گردهمایی پیست فوجی بسیار زیاد بودند که در مطلب به معرفی مشهورترین و خاص‌ترین آن‌ها پرداختیم. از شما دعوت می‌کنیم تا از گالری تصاویر دیدن کنید.

bmw m5
bmw m5
bmw m5
Honda Civic
Honda Civic
ford f150
toyota corolla
ford f150
Nissan Nismo Leaf
toyota corolla
honda
Toyota TRD Prius
honda
Toyota TRD Prius
Toyota TRD Prius
Lexus LFA
fuji-speedway
toyota chr
Nissan Nismo Leaf
Toyota Alphard Executive Lounge
delica
delica
Lexus LFA
honda s660
Mercedes-Maybach S650 Cabriolet
Mercedes-Benz 560 SEC AMG 6.0
Mercedes-Benz 560 SEC AMG 6.0
Mercedes-Maybach S650 Cabriolet
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات