ربات موتورسوار آکراپوویچ، با موفقیت آزمایش شد

دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت آکراپوویچ که در زمینه ساخت اگزوزهای سفارشی تخصص دارد، ویدیویی جذاب از رانندگی ربات دینو با موتورسیکلت کاوازاکی منتشر کرده است.
تبلیغات

امروزه ربات‌ها کارهای متنوعی انجام می‌دهند؛ آن‌ها راه می‌روند، صحبت می‌کنند و حتی در فروشگاه‌ها حضور دارند. حتی بی‌ام‌و نیز مدتی پیش از ربات ترانسفورمرز (تبدیل‌شونده) برای آزمایش فناوری رانندگی با خودروی خودران رونمایی کرد. یاماها نیز، مدتی پیش از ربات موتورسوار موتوبات (Motobot) رونمایی کرده بود که می‌توانست با مهارت و سرعت بالایی حرکت کند. یاماها قصد داشت موتوبات را برای مسابقات موتوجی‌پی آماده کند.

yamaha motobot / ربات موتورسوار یاماها موتوبات

شرکت اسلوونیایی آکراپوویچ (Akrapovic) که در زمینه‌ی ساخت اگزوز تخصص دارد، ربات موتورسوار جدید خود را آزمایش کرده است. رباتی که سوار بر موتورسیکلت کاوازاکی می‌شود و قصد دارد اگزوز سازنده اسلونیایی را در شرایط کار آزمایش کند.

Akrapovic Motorcycle-Riding Robot / ربات موتورسوار آکراپوویچ

ربات دیوریبیلیتی دینو (Durability Dyno)، آخرین عضو تیم تحقیق و تست آکراپوویچ به شمار می‌رود که در زمینه رانندگی با موتورسیکلت در شرایط اتاق تست به کارشناسان کمک می‌کند. دینو مسئول تست دوام و بهره‌وری در آزمایشگاه فناوری پشرفته آکراپوویچ است. در شرایط اتاق تست که کارشناسان نمی‌توانند به دلیل وجود گازهای آلاینده و شرایط کنترل شده حضور یابند، ربات دینو بدون خستگی و نیاز به هیچ‌گونه نظارتی قادر است محیط آزمایشگاه و شرایط آزمایش را کنترل کند. 

Akrapovic Motorcycle-Riding Robot / ربات موتورسوار آکراپوویچ

سیستم جدید دینو آکراپوویچ شامل نوعی ربات موتورسوار است که در محیطی کاملا کنترل شده با تغییر دنده و شتاب موتورسیکلت، هزاران کیلومتر آزمایش فنی انجام می‌دهد؛ این آزمایش‌ها تصویر دقیق‌تری از عملکرد سیستم اگزوز آکراپوویچ به نمایش می‌گذارد. وجود حسگرها و دوربین‌هایی برای نظارت بر کار ربات و همچنین سیستم سوخت‌رسانی اتوماتیک به ربات موتورسوار آکراپوویچ اجازه می‌دهد که بتواند آزمایش‌های فنی خود را بدون وقفه ادامه دهد.

ویدیوی منتشر شده توسط آکراپوویچ نشان می‌دهد که ربات دینو چگونه کار می‌کند. ربات کلاچ را می‌کشد، دنده‌ها را با مهارتی عالی تعویض می‌کند، دور پیشرانه را بالا یا پایین می‌برد و حتی اهرم ترمز را نیز می‌گیرد. رانندگی با موتورسیکلت کاوازاکی z900 RS توسط ربات دینو آکراپوویچ واقعا تماشایی است؛ این ویدیو را از دست ندهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات