مدل‌های مختلف تویوتا سوپرا در گذر زمان

جمعه ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
از عرضه آخرین مدل سری پرطرفدار تویوتا سوپرا بیش از ۱۵ سال میگذرد حال در آستانه عرضه نسل جدید، نگاهی کوتاه به مدل‌های مختلف این خودرو خواهیم داشت.
تبلیغات

تویوتا (Toyota) سوپرا (Supra) خودرویی است که همه جا حضور دارد؛ فیلم، بازی های ویدئویی، اینترنت و البته دنیای واقعی. از عرضه آخرین سوپرا بیش از ۱۵ سال میگذرد ولی هنوز اشتیاق برای خرید و راندن آن وجود دارد. تویوتا از اوایل سال ۲۰۱۴ (زمستان ۱۳۹۵) هنگام ارائه‌ی مدل مفهومی FT-1 با احساسات طرفداران سوپرا برای بازگرداندن آن بازی کرد؛ اما تایید بازگشت سوپرا تا همین اواخر طول کشید.

پس از نمایش مدل مسابقه‌ای و مفهومی GR Supra، برای بازی گرن توریسمو اسپرت (Gran Turismo Sport) و رونمایی نمونه اولیه سوپرا در فستیوال سرعت گود وود GoodWood طرفدارن از سراسر جهان برای دیدن محصول نهایی هیجان‌زده هستند. اما برای دیدن محصول نهایی سوپرا نسل پنجم (A90) باید چند هفته یا حتی چند ماه صبر کرد.

تویوتا سوپرا / Toyota Supra

برای راحت تر کردن این انتظار تصمیم گرفته ایم تا در این ویدیو نگاهی به تاریخچه سوپرا داشته باشیم. داستان سوپرا از اواخر دهه ۱۹۷۰ (۱۳۵۰) شروع می‌شود زمانی که مدل اصلی (A40) که بخشی از خانواده سلیکا (Celica) بود عرضه شد. تغییر اسم سلیکا به سوپرا تا سال ۱۹۸۶ و عرضه خودرو نسل سوم (A70) طول کشید.

مانند هر خودروی دیگر قدرت سوپرا با ارایه هر نسل افزایش یافت که ارتقایی از ۱۰۰ اسب بخار در نسل اول به ۳۲۰ اسب بخار در نسل چهارم (A80) بود. سوپرای جدید با موتور توربوشارژ شش سیلندر۳ لیتری که ریشه بی ام و (BMW) دارد به قدرت احتمالی ۳۳۵ اسب بخار خواهد رسید.

با دیدن ویدیو متوجه خواهید شد که سوپرای جدید جا پای بزرگان می‌گذارد پس بیایید امیدوار باشیم که (A90) ادامه‌ دهنده‌ای شایسته برای این سری باشد.

تویوتا سوپرا
تویوتا سوپرا
تویوتا سوپرا
تویوتا سوپرا
تویوتا سوپرا
تویوتا سوپرا
تویوتا سوپرا
تویوتا سوپرا
تویوتا سوپرا
تویوتا سوپرا
تویوتا سوپرا
تویوتا سوپرا
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات