پرودرایو به‌دنبال تولید خودروی آبی-خاکی است

چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت بریتانیایی پرودرایو قصد دارد یک خودروی مدرن با قابلیت تردد در جاده و آب با قیمت ۱۵۰ هزار پوند تولید کند.
تبلیغات

شرکت بریتانیایی مهندسی خودرو و موتوراسپرت پرودرایو (Prodrive)، در طول سال‌ها محصولات متنوعی عرضه کرده است. نسخه‌های رالی سوبارو ایمپرزا ، تمام برنامه‌های ریسینگ استون مارتین از مدل GT4 تا GTE، نسخه‌ی رالی کراس رنو مگان و پروژه‌های فراوان فرمول یک تنها بخشی از فعالیت مهندسان پرودرایو است. دیوید ریچاردز، مدیرعامل این شرکت انگلیسی اعلام کرد که جدیدترین محصول این شرکت، یک ایده‌ی قدیمی و جاه‌طلبانه است. پروژه‌ی جدید پرودرایو به مسابقات رالی، لمانز یا فرمول یک مربوط نمی‌شود بلکه به‌دنبال تحقق یکی از جالب‌ترین ایده‌های صنعت خودروسازی است.

واترکار پنتر / WaterCar Panther

ریچاردز، رئیس سابق هئیت مدیره‌ی استون مارتین، اخیراً یک مدل خودروی آبی-خاکی پنتر (Panther) محصول شرکت آمریکایی واترکار (WaterCar) را خریداری کرده است؛ تجربه‌ی قایق‌سواری و رانندگی با یک وسیله باعث شد تا این مدیر ۶۶ ساله، به‌دنبال تولید یک خودروی آبی-خاکی جدید تحت برند پرودرایو باشد. ریچاردز در این رابطه گفت:

برای تماشای از نزدیک این مدل (پنتر) به لس‌آنجلس رفتم؛ تحت تأثیر کیفیت آن قرار گرفتم و باهدف واردات به اروپا، یک مدل خریداری کردم. اما محدودیت‌های زیادی وجود دارد و باتوجه به قوانین سرسخت آلایندگی و تصادف، کسب جواز تردد این خودرو در اروپا مشکل است. به‎‌همین خاطر، مایلم یک مدل را در شرکت خود تولید کنیم. در مورد این نوع خودروها اطلاعات داریم و در حال حاضر چند مهندس جوان روی این پروژه کار می‌کنند؛ همه هیجان‌زده هستیم. یک مهندس قایق‌سازی هم در حال تکمیل بدنه‌ی خودرو است.
واترکار پنتر / WaterCar Panther
مقاله‌های مرتبط:

    ایده‌ی خودروی آبی-خاکی سال‌ها وجود داشته است؛ همیشه در تولید چنین خودرویی حاصل کار یک خودروی تمام‌عیار نبوده است و جنبه‌هایی از خودروی جاده‌ای و آبی قربانی هم شده‌اند. پروژه‌ی پرودرایو به‌دنبال ساخت خودرویی شاسی‌بلند است که سرعت حرکت آن در آب به ۳۰ گره (حدود ۵۶ کیلومتر بر ساعت) برسد. بر اساس گفته‌های ریچاردز پیشرانه‌ی دیزل نیروبخش این خودروی آبی-خاکی با قیمت پایه‌ی حدود ۱۵۰ هزار پوند (حدود ۱۹۵ هزار دلار) خواهد بود. ریچاردز اشاره کرد که مانند خودروهای پرنده که صرفاً در جاده و هوا بی‌نقص نیستند، خودروی آبی-خاکی هم در جاده و آب فوق‌العاده نخواهد بود و باید حد وسط را در نظر گرفت. باتوجه به سابقه‌ی شرکت پرودرایو، احتمالاً به‌زودی یکی از بهترین خودروهای آبی-خاکی جهان ساخته خواهد شد.

    واترکار پنتر / WaterCar Panther
    واترکار پنتر / WaterCar Panther
    واترکار پنتر / WaterCar Panther
    واترکار پنتر / WaterCar Panther
    واترکار پنتر / WaterCar Panther

    واترکار پنتر، سال ۲۰۱۳ بر اساس پلتفرم جیپ و استفاده از متریال سبک‌وزن در شاسی و فایبرگلس در بدنه ساخته شد. پنتر در سه تیپ متفاوت در دسترس است که گران‌ترین مدل آن از پیشرانه ۶ سیلندر V شکل ۳.۷ لیتری هوندا با قدرت ۳۰۵ اسب بخار استفاده می‌کند. نهایت سرعت این خودروی جالب با قیمت پایه‌ی ۱۳۹ هزار دلار، ۱۳۷ کیلومتر بر ساعت در جاده و ۷۲ کیلومتر بر ساعت روی آب است. تمام تصاویر قرار داده شده در این مطلب، مربوط به واترکار پنتر است.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات