خودروی سه چرخ وندرهال اسپیداستر ونیز، معرفی شد

شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
شرکت امریکایی وندرهال از خودروی سه‌چرخ و تک‌سرنشین اسپیداستر ونیز رونمایی کرد که از پیشرانه و جعبه دنده ساخت جنرال موتورز با بدنه سبک‌وزن بهره می‌برد.
تبلیغات

شرکت وندرهال (Vanderhall) مستقر در ایالت یوتا، در رویداد رالی موتورسیکلت استورجیس (Sturgis Rally) از آخرین رودستر سه‌چرخ روباز خود رونمایی کرد. اسپیداستر سه‌چرخ ونیز وندرهال که بر اساس مدل قبلی ونیز (Venice) ساخته شده است، برای سفرهای کوتاه انفرادی و رانندگی در پیست ارائه می‌شود.

Vanderhall Venice Speedster / وندرهال اسپیداستر ونیز

اسپیداستر وندرهال حدود ۳۰۰۰ دلار ارزان‌تر از مدل معمولی و دوصندلی ونیز است و شباهت‌های بسیاری در طراحی به آن دارد. هر دو از پیشرانه ۱.۴ لیتری چهار سیلندر جنرال موتورز مجهز به توربوشارژر بهره می‌برند که ۱۸۰ اسب بخار قدرت ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. اسپیداستر وندرهال برای سرعت‌گیری صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت تنها به زمانی حدود ۴.۵ ثانیه نیاز دارد.

برای انتقال قدرت خروجی پیشرانه از جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک هیدراماتیک جنرال موتورز با کلاچ دوگانه و اهرم تعویض دنده ترتیبی استفاده شده است. سایر شباهت‌ها با مدل معمولی ونیز شامل طراحی آلومینیومی بدنه، رینگ‌های ۱۸ اینچی و لاستیک‌های ۲۸۵ میلی‌متری در عقب می‌شود. این خودروی سه‌چرخه سبک‌وزن، تنها ۶۲۳ کیلوگرم وزن دارد که به دلیل استفاده از کامپوزیت در ساخت شاسی است.

Vanderhall Venice Speedster / وندرهال اسپیداستر ونیز

در هر دو مدل از سقف بارانی و سیستم صوتی استریو ۴۰۰ واتی با قابلیت اتصال بلوتوث بهره گرفته شده است، که البته سروصدای باد عامل مزاحمی برای کیفیت آن به شمار می‌رود. فرمان چوبی و صندلی‌های گرم‌شونده از جمله سایر امکانات خودروی سه‌چرخ اسپیداستر ونیز وندرهال هستند. تنها تفاوت کلیدی بین دو مدل، صندلی مسافر است که در نسخه اسپیداستر وجود ندارد و با ورق بزرگ فلزی پوشیده شده است.

Vanderhall Venice Speedster / وندرهال اسپیداستر ونیز

اسپیداستر ونیز وندرهال به زودی با قیمت ۲۶،۹۵۰ دلار برای ثبت سفارش در سایت این شرکت قرار خواهد گرفت. چنین قیمتی حدود ۳۰۰۰ دلار بیش‌تر از نسخه دو صندلی ونیز است. البته این شرکت در آینده از مدل جدیدی با نام اسپیداستر ونیز R رونمایی خواهد کرد، که تا سال ۲۰۲۰ وارد بازار خواهد شد. سازنده هنوز مشخصات دقیقی از این خودروی سه‌چرخ منتشر نکرده است، اما با توجه به تصاویر تیزر می‌توان به استفاده از کیت آیرودینامیکی بدنه، دریچه‌های گلگیر جلو، سیستم ترمز قدرتمند و رینگ‌های آلیاژی سبک‌وزن با رنگ براق سیاه در آن پی برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات