دوچرخه لاپیفیت؛ ترکیب انقلابی دوچرخه و تردمیل رونمایی شد

دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت هلندی لاپیفیت برای اولین بار با ترکیب دوچرخه برقی و تردمیل، وسیله نقلیه جالبی طراحی کرده است که می‌تواند با بیشینه سرعت ۳۲ کیلومتر بر ساعت حرکت کند.
تبلیغات

با گسترش فناوری به تمام جنبه‌های زندگی بشری، هر روز شاهد ظهور خلاقیت‌های جدید و جالبی هستیم؛ در صنعت حمل‌ونقل نیز با افزایش تعداد استارتاپ‌های فعال در سطح دنیا، شاهد ارائه مدل‌های جدیدی هستیم که واقعا جذابیت زیادی دارند. صنعت دوچرخه نیز از این قانون مستثنی نیست و کم و بیش خبرهایی از تولید مدل‌های جالب در آن به گوش می‌رسد. شرکت هلندی لاپیفیت (Lopifit) برای اولین‌بار با ترکیب تردمیل و دوچرخه برقی، وسیله‌ای شگفت‌انگیز تولید کرده است. هلند به عنوان پایتخت دوچرخه جهان شناخته می‌شود و ارائه چنین دوچرخه جالبی در مرکز دوچرخه جهان اصلا عجیب نیست.

در دوچرخه الکتریکی جدید لاپیفیت، خبری از رکاب و زین نیست و دوچرخه‌سوار سوار بر تردمیل می‌شود و با سرعت معمولی قدم می‌زند. این دوچرخه تردمیل برقی با کمک موتور الکتریکی، با حداکثر سرعت ۳۲ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند. دوچرخه-تردمیل برقی لاپیفیت طوری طراحی شده است که فرد تنها با ایستادن روی تردمیل و راه رفتن آرام (بیشینه سرعت حدود ۵ کیلومتر بر ساعت) روی آن، بخشی از انرژی مورد نیاز برای حرکت دوچرخه برقی را تامین می‌کند.

Lopifit electric treadmill bike / دوچرخه تردمیل برقی لاپیفیت

این دوچرخه برقی بی‌نظیر ترکیبی از اسکوتر، دوچرخه برقی و تردمیل است؛ ایده اصلی لاپیفیت زمانی به ذهن طراح رسید که با تردمیل مشغول ورزش کردن بود. دوچرخه تردمیل لاپیفیت از موتور برقی ۳۵۰ وات بهره می‌برد و با یک بار شارژ، می‌تواند مسافتی حدود ۸۰ کیلومتر را طی کند. برای راحتی دوچرخه‌سوار، پنج دنده مختلف طراحی شده است که سرعت‌های مختلفی برای حرکت روی تردمیل فراهم می‌آورد.

نحوه انتقال قدرت دوچرخه برقی لاپیفیت به این شکل است که از سه چرخ‌دنده مختلف برای انتقال انرژی تردمیل به چرخ‌ها بهره می‌برد. انرژی کاربر برای چرخاندن چرخ‌ها با قدرت موتور برقی ترکیب می‌شود و دستیابی به سرعت‌های بالاتر را فراهم می‌کند. در ساخت دوچرخه تردمیل برقی از تخصص مهندسی مکانیک، رباتیک و برق کمک گرفته شده است. توسعه‌دهندگان این طرح خلاقانه، آن را شاهکار مهندسی و انقلابی در صنعت دوچرخه می‌دانند.

Lopifit electric treadmill bike / دوچرخه تردمیل برقی لاپیفیت

دوچرخه تردمیل برقی لاپیفیت در چهار رنگ آبی، قرمز، مشکی و سبز برای خریداران عرضه می‌شود و قیمتی حدود ۲,۸۹۵ دلار دارد. شرکت تولیدکننده این دوچرخه برقی، در حال توزیع آن در کشورهای هلند، ایالات متحده، مکزیک و منطقه کارائیب است. 

دوچرخه تردمیل برقی لاپیفیت

دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات