انقلاب در هارلی دیویدسن؛ مدل های جدید معرفی شدند

پنج‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
در اقدامی بی‌سابقه، مقامات هارلی دیویدسن اولین مدل‌‌های تمام برقی، اسپرت و تورینگ آف‌رود این برند را معرفی کردند.
تبلیغات

از مدت‌ها پیش، مقامات برند اصیل و آمریکایی هارلی دیویدسن (Harley-Davidson)، به‌خصوص در چند ماه اخیر وعده‌ی خبری بزرگ داده بودند. سرسخت‌ترین طرفداران این برند هم در بهترین حالت انتظار مدلی جدید از سری اسپرتستر (Sportster) یا انواع پوشاک متنوع را داشتند، اما این وعده، بسیار بزرگ‌تر از پیش‌بینی تمام افراد است.

به‌منظور فروش بیشتر و گسترش بازار هارلی دیویدسن در سطح جهان، برنامه‌ی جدید این برند موسوم به «مسیر هموار بیشتر برای هارلی دیویدسن» رونمایی شد. مت لواتیچ، مدیرعامل هارلی دیویدسن در جریان رونمایی این برنامه از اهداف جاه‌طلبانه برای نمایش بهتر توانایی‌های مجموعه‌ی باسابقه‌ی این برند خبر داد.

بر اساس این برنامه، هارلی دیویدسن همچنان به توسعه‌ی موتورسیکلت‌های سنگین و ساخت مدل‌های پیشرفته و مدرن از انواع تورینگ و کروزر ادامه خواهد داد. به‌زودی پلتفرم کاملاً جدید این برند برای ساخت موتورسیکلت‌های ۵۰۰ سی‌سی تا ۱۲۵۰ سی‌سی ساخته می‌شود تا اولین موتورسیکلت‌های کلاس تورینگ آف‌رود، استریت‌فایتر و حتی تمام برقی تاریخ هارلی دیویدسن در سال ۲۰۲۰ به‌بازار برسد.

بخش بعدی برنامه‌ی قابل توجه این برند، ساخت موتورسیکلت‌های سبک‌تر (۲۵۰ تا ۵۰۰ سی‌سی) برای کشورهای آسیایی با تمرکز ویژه بر بازار هندوستان است. بر اساس این برنامه، هارلی دیویدسن برای اولین بار در کلاس تورینگ آف‌رود (Adventure Touring)، استریت‌فایتر (Streetfighter) و برقی موتورسیکلت تولید خواهد کرد. در ادامه محصولات آینده‌ی هارلی دیویدسن که درحقیقت حکم انقلابی تمام‌عیار در خط تولید این برند را دارند، معرفی می‌کنیم.

اولین موتورسیکلت برقی هارلی دیویدسن

هارلی دیویدسن / Harley-Davidson

اولین موتورسیکلت برقی این برند، بر اساس مدل پروتوتایپ لایووایر (LiveWire) محصول سال ۲۰۱۴ تولید خواهد شد. این کروزر مدرن، با طراحی تهاجمی و جذاب، قوای فنی تمام الکتریکی و ترمزهای قدرمند برند برمبو (Brembo) تابستان سال آینده به‌بازار خواهد رسید.

هنوز جزئیات قوای فنی و شعاع حرکتی این مدل اعلام نشده است ولی در کنار اولین موتورسیکلت تمام برقی هارلی دیویدسن، سه محصول الکتریکی دیگر هم تولید خواهند شد. بازار درحال رشد دوچرخه‌ی برقی باعث شده است تا مقامات این برند آمریکایی به ریشه‌های شرکت بازگردند. محصول بعدی، مدلی جدید از ترکیب موتورسیکلت و دوچرخه‌ی برقی است؛ این مدل مانند یک موتورسیکلت معمولی به‌نظر می‌رسد اما قدرت، وزن و ابعاد آن کوچک‌تر است. بسیاری از شرکت‌ها همچون MV آگوستا و KTM به‌دنبال ایجاد کلاسی جدید در دنیای موتورسیکلت‌ها مشابه موتورهای گازی هستند که سواری با آن‌ها، نیازی به گواهینامه‌ی راهنمایی و رانندگی نداشته باشد.

هارلی دیویدسن / Harley-Davidson

آمریکایی‌ها هم سخت در تلاش هستند که تا سال ۲۰۲۲، این مدل به بازار برسد. آخرین مدل برنامه‌ی ورود موتورسیکلت‌های برقی به خانواده‌ی پرافتخار هارلی دیویدسن، مدلی جدید و ترکیب اسکوتر و موتورسیکلت است. جزئیات بیشتر مدل‌های برقی این برند در چند ماه آینده منتشر خواهد شد.

اولین موتورسیکلت تورینگ آف‌رود هارلی دیویدسن

هارلی دیویدسن / Harley-Davidson

پن امریکا (Pan America) اولین محصول هارلی دیویدسن در این کلاس خواهد بود که طراحی آن فوق‌العاده جذاب به‌نظر می‌رسد. پن امریکا از پیشرانه‌ی جدید ۱۲۵۰ سی‌سی استفاده می‌کند و به تجهیزاتی چون سیستم تعلیق مخصوص آف‌رود، صفحه‌ی محافظ کف شاسی و شیشه‌ی جلویی بلند مجهز شده است. پن امریکا بدون شک یکی از موردانتظارترین محصولات این برند آمریکایی است که سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد.

اولین موتورسیکت اسپرت هارلی دیویدسن

هارلی دیویدسن / Harley-Davidson
هارلی دیویدسن / Harley-Davidson
هارلی دیویدسن / Harley-Davidson
هارلی دیویدسن / Harley-Davidson
هارلی دیویدسن / Harley-Davidson

بدون شک طرفداران موتورسیکلت‌های آمریکایی، برند بیول (Buell) را به‌یاد دارند. شرکت بیول سال ۱۹۸۳ بنیان‌گذاشته شد و از سال ۲۰۰۳ به‌طور کامل به‌عنوان زیرمجموعه‌ی هارلی دیویدسن به‌فعالیت خود ادامه داد. همکاری بیول و هارلی در سال ۲۰۰۹ به‌پایان رسید و اریک بیول بنیان‌گذار برند بیول، شرکت جدید «اریک بیول ریسینگ» را برای تولید اختصاصی مدل‌های اسپرت مسابقه‌ای ایجاد کرد. حالا پس از گذشت نزدیک به ۱۰ سال از انحلال برند بیول، مقامات هارلی دیویدسن به‌صورت اختصاصی اولین مدل اسپرت خود را تولید خواهند کرد. استریت‌فایتر هارلی برای رقابت با مدل‌هایی چون بی‌ام‌و S1000R و سوزوکی GSX-S1000 به پیشرانه‌ی ۲ سیلندر V شکل ۹۷۵ سی‌سی مجهز خواهد بود. این مدل که طراحی آن بسیار جذاب به‌نظر می‌رسد، سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد. آخرین محصول ذکر شده در برنامه‌ی هیجان‌انگیز هارلی دیویدسن یک مدل جدید سفارشی ۱۲۵۰ سی‌سی است که هنوز هیچ اطلاعاتی از آن منتشر نشده.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات