میلان رد، ابرخودروی ۱۳۲۵ اسب بخار اتریش رونمایی شد

چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
شرکت اتریشی میلان اتوموتیو اولین محصول خود با قدرت ۱۳۲۵ اسب بخار را معرفی کرد.
تبلیغات

با اینکه خریداران کلاس هایپرکار محدود هستند، اما تعداد برندهای بزرگ و کوچک تولیدکننده‌ی انواع ابرخودروهای مدرن هرروز بیشتر می‌شود. شرکت اتریشی میلان اتوموتیو (Milan Automotive) جدیدترین شرکت‌کننده این میدان رقابت است که با اولین محصول خود با نام رِد (Red) از راه رسیده است.

Milad Red

رد که با الهام از پرنده‌ی کورکور حنایی (Red kite) نام‌گذاری شده است، از پیشرانه ۸ سیلندر V شکل ۶.۲ لیتری به‌همراه ۴ توربوشارژر استفاده می‌کند. این هایپرکار اتریشی محور عقب با استفاده از این پیشرانه، ۱۳۲۵ اسب بخار قدرت (BHP) و ۱۴۰۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند تا در باشگاه اختصاصی ابرخودروهای بالای ۱۰۰۰ اسب بخار قرار گیرد. وزن کلی میلان رد فقط ۱۳۰۰ کیلوگرم است؛ مجموع وزن کم و قوای فنی قدرتمند باعث شده است تا این ابرخودرو با ظاهر نه‌چندان دل‌چسب در زمان ۲.۴۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

Milad Red
Milad Red
Milad Red
Milad Red
Milad Red

میلان رد با اینکه فقط دو چرخ محرک دارد، اما بر اساس گفته‌های سازنده در زمان ۵.۵ ثانیه به‌سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت و در زمان ۹.۹ ثانیه به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. اگر این مشخصات درست باشند، رد و بوگاتی شیرون شانه‌به‌شانه‌ی هم قرار می‌گیرند؛ در واقع در تست سرعت صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ثانیه، شیرون ۰.۱ ثانیه سریع‌تر اما در تست سرعت صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت میلان رد یک ثانیه سریع‌تر است. در تست سرعت صفر تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت هم ابرخودروی اتریش حدود ۳.۷ ثانیه سریع‌تر از ابرخودروی فرانسه خواهد بود. ابرخودروی رد مانند کونیگزگ وان، نسبت قدرت به وزن یک دارد و نهایت سرعت آن بیش از ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد محصول شرکت میلان، سیستم تعلیق دوجناقی تمام فیبرکربن بوده که برای اولین بار در یک خودروی جاده‌ای استفاده شده است.

Milad Red

همانطور که اشاره شد، طراحی رد بیشتر از اینکه به‌سمت زیبایی برود، بر عملکرد عالی در پیست و تست آیرودینامیک تمرکز دارد. دریچه‌های هوای بزرگ در جلو و بخش جانبی همه مسئولیت مهمی در آیرودینامیک دارند تا ایجاد جذابیت بصری. هنوز هیچ تصویری از کابین میلان رد منتشر نشده است اما بر اساس گفته‌های اتریشی‌ها، پنل دیجیتال فرمان این ابرخودرو به نمایشگری جهت نمایش ضربان قلب راننده مجهز شده است. مارکوس فاکس، مدیرعامل میلان اتوموتیو در جریان رونمایی این مدل گفت:

امروز می‌توان خودروهای مختلفی با ویژگی‌های زیبایی، تجهیزات پیشرفته و قیمت هنگفت یا یک خودرو تنها برای جلب توجه خریداری کرد. محصول ما دقیقاً با همین رویکرد؛ جلب توجه محض، ساخته شده است.
Milad Red

تنها ۹۹ دستگاه از ابرخودروی رد، احتمالاً با قیمت پایه حدود ۲ میلیون یورو (معادل ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار) ساخته خواهد شد که البته در حال حاضر، ۱۸ دستگاه آن پیش‌فروش شده است. مقامات شرکت میلان این ابرخودرو را به‌منظور نمایش توانایی‌های مهندسی اتریش تولید می‌کنند که به‌همین دلیل از تیم‌های مهندسی شرکت‌های فعال در حوزه‌ی موتوراسپرت مانند AVL و Pank Racing Systems هم کمک گرفته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات