موتورسیکلت TMC؛ ترکیب انقلابی موتور هواپیما با چرخ‌های ۳۶ اینچ

شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
تارسو مارکز، قهرمان و راننده سابق فرمول یک نوعی موتورسیکلت سفارشی بسیار عجیب ساخته است که از پیشرانه ۶ سیلندر هواپیما، ساخت رولزرویس و رینگ‌های بدون پره، بهره می‌برد.
تبلیغات

گاهی اوقات طرح‌هایی در دنیای وسایل نقلیه موتوری دیده می‌شوند، که ظاهر بسیار عجیبی دارند. شاید موتورسیکلت زیر نیز در ابتدا غیرعملی و عجیب به نظر برسد، اما با این وجود یکی از منحصربفردترین نمونه‌های موتورسیکلت دنیا به شمار می‌رود. موتورسیکلت سفارشی تی‌ام‌سی دیومانت (TMC Dumont)، با استفاده از دو چرخ بزرگ بدون توپی (هاب) ساخته شده است. قرار گرفتن موتورسوار با پاهای کاملا باز در پشت پیشرانه هواپیمای رولزرویس (Rolls-Royce) با ۳۰۰ اسب بخار قدرت، صحنه بسیار جالبی خلق می‌کند. شاید بزرگ‌ترین ترس در موتورسیکلت سفارشی TMC دیومانت، رسیدن به پیچ‌ها باشد.

موتورسیکلت تی‌ام‌سی دیومانت نتیجه تلاش‌های راننده و قهرمان سابق فرمول یک، تارسو مارکز است. نام این مدل سفارشی از آلبرتو سانتوس دیومانت، پیشگام هوانوردی برزیل گرفته شده است؛ برزیلی‌ها معتقدند که دیومانت نوعی هواپیمای فوق‌العاده قبل از برادران رایت در آمریکا ساخت، اما به اندازه آن‌ها مشهور نشد.

TMC Dumont motorcycle Rolls-Royce / موتورسیکلت تی‌ام‌سی دیومانت رولزرویس

در موتورسیکلت تی‌ام‌سی دیومانت از پیشرانه ۶ سیلندر تخت شرکت هواپیمایی رولزرویس استفاده می‌شود؛ این پیشرانه از نوعی هواپیما متعق به دهه ۶۰ میلادی برداشته شده است، که زمان زیادی از عمر خود را می‌گذراند. 

TMC Dumont motorcycle Rolls-Royce / موتورسیکلت تی‌ام‌سی دیومانت رولزرویس

قدرت ۳۰۰ اسب بخار برای یک موتورسیکلت با این شرایط، عدد زیادی به نظر می‌رسد. این قدرت خیره‌کننده وقتی قابل توجه است که به سایر ویژگی‌های موتورسیکلت تی‌ام‌سی دیومانت نیز نگاه کنید. رینگ‌های ۳۶ اینچی بدون توپی،آنقدر بلند هستند که جلوی دید موتورسوار را می‌گیرند. دو شاخه جلو نیز از طریق اتصالات خاصی به رینگ‌ متصل می‌شود، که در نگاه اول بسیار بی‌دوام به نظر می‌رسد. حال تصور کنید که موتورسیکلت بدون فرمان با سرعت زیاد به پیچ برسد؛ احتمالا می‌توانید خروج از پیچ یا شدت برخورد با اطراف جاده را تصور کنید.

سازنده اطلاعات خاصی در مورد نحوه انتقال قدرت از پیشرانه منتشر نکرده است؛ اما با دقت در تصاویر می‌توان به سیستم انتقال قدرت پیوسته (CVT) یا چیزی شبیه آن برای ارتباط پیشرانه با چرخ‌ جلو پی برد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات