فناوری خودران سطح ۴ تویوتا؛ در المپیک ۲۰۲۰ توکیو استفاده خواهد شد

شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
در فاصله دو سال مانده تا برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو، تویوتا برنامه‌های زیادی برای نمایش فناوری خودروی خودران خود در این رویداد مهم دارد.
تبلیغات

هنگامی که دو سال دیگر چشم‌های مردم سراسر جهان به بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو دوخته شود، تویوتا برنامه جالبی برای نمایش فناوری خود خواهد داشت. خودروساز ژاپنی قصد دارد ناوگان خودران خود را با هدف ارائه سیستم حمل‌ونقل شخصی برای همه افراد به نمایش بگذارد. خودروی خودران تویوتا دارای سطح خودمختاری ۴ خواهد بود و در طول بازی‌های المپیک برای کسانی استفاده می‌شود که به دلیل کهولت سن نمی‌توانند رانندگی کنند یا دید ضعیفی دارند. 

تویوتا می‌گوید خودروهای خودران این شرکت در مناطق تعریف شده از جمله آب‌نمای شهری و منطقه هاندا توکیو عمل خواهند کرد. این خودروها به طور کاملا خودران (مستقل) رانندگی می‌کنند و نیازی به مداخله‌ی راننده‌ی انسانی ندارند. خودروی مفهومی ای-پلت (e-Palette) تویوتا که برای اولین بار در نمایشگاه کانسومر الکترونیکس ۲۰۱۸ رونمایی شد، از جمله محصولاتی است که در برنامه این شرکت مورد استفاده قرار خواهد گرفت. مفهومی ای-پلت تویوتا برای حمل‌ونقل ورزشکاران در اطراف دهکده المپیک توکیو به کار گرفته می‌شود.

Toyota self-driving car / خودروی خودران تویوتا

علاوه بر این، خودروی مفهومی تویوتا کانسپت-آی (Concept-i) که در نمایشگاه خودرو توکیو ۲۰۱۷ معرفی شد، نیز در برنامه تویوتا حضور خواهد داشت. تویوتا کانسپت-آی قادر به تشخیص عواطف و سلیقه‌های سرنشینان و گفتگو با آن‌ها خواهد بود و از سیستم هوش مصنوعی بهره می‌برد. 

اگر چه بسیاری از این فناوری‌ها در آینده نزدیک تولید نخواهند شد، اما خودروساز ژاپنی از فرصت بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو برای نشان دادن تعدادی از این فناوری‌ها استفاده می‌کند. یکی از این فناوری‌ها سیستم تویوتا های‌وی تیم‌میت (Highway Teammate) است که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۰ برای عموم در دسترس قرار بگیرد. این سیستم خودران سطح ۲، می‌تواند تقریبا تمام جنبه‌های رانندگی در بزرگراه از جمله نگهداری خودکار در خط حرکت، تنظیم سرعت، تغییر مسیر و حفظ فاصله با خودروهای کناری را انجام دهد.

تویوتا در زمینه فناوری خودران بسیار آهسته و محتاط است، اما به نظر می‌رسد که این خودروساز در آینده پیشرفت سریعی خواهد داشت. تعداد زیادی از خودروهای خودران تویوتا طی سال‌های اخیر در سایت‌های مشترک مانند ایستگاه در کالیفرنیا و میشیگان آزمایش شده‌اند. تویوتا مدتی قبل برنامه‌های خود را برای ساخت آزمایشگاه جدید در پارک فناوری میشیگان اعلام کرد.

با این حال، شرکت‌های دیگر به دنبال توسعه و ترویج خودروی خودران هستند. ویمو (Waymo) سرویس تاکسی تجاری خود را در اختیار مشتریان قرار می دهد که اواخر امسال در فونیکس ایالت آریزونا اجرا خواهد شد. در همین حال، جنرال موتورز و دایملر (در همکاری با بوش) قصد دارند خدمات خودران خود را در سال ۲۰۱۹ به مشتریان ارائه دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات