سرمایه گذاری سنگین بوش آلمان در توسعه فناوری خودران

جمعه ۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
در حالی که خودروسازان زیادی همراه با گوگل و اوبر برای توسعه فناوری خودران فعالیت می‌کنند، بوش نیز به طور جدی روی این پروژه سرمایه‌گذاری کرده است. این برند، تمرکز زیادی بر ایمنی خودروهای خودران دارد.
تبلیغات

خودروسازان تنها کسانی نیستند که روی فناوری خودروی خودران کار می‌کنند. همراه با گوگل و اوبر، تامین‌کنندگان سنتی قطعات و سیستم‌های خودرو نیز به سمت فناوری‌های نوین حرکت می‌کنند دسترسی به سیستم‌های جدید را برای خودروسازان ارائه می‌دهند. بوش (bosch) نیز یکی از این تامین‌کنندگان قطعات و سیستم‌های خودروی به شمار می‌رود.

در حال حاضر بوش هم روی پروژه خودروی خودران کار می‌کند، اما خبرهای زیادی از آن در رسانه‌ها منعکس نمی‌شود. کریس وودز، رئیس نمایندگی منطقه‌ای بوش در استرالیا معتقد است که ایمنی خودرو، اولین رویکرد این شرکت برای توسعه فناوری خودران خواهد بود.

وودز با اشاره به تجربه بوش در زمینه توسعه سیستم‌های ABS و ESP توضیح داد:

ما در طول سال‌های متمادی به توسعه و تولید این نوع سیستم‌های ایمنی خودرو اقدام کرده‌ایم. ما در حال توسعه این سیستم‌ها و برنامه‌ریزی دقیق و محرمانه هستیم. ما با توسعه عملکردها در شبیه‌سازی شروع می‌کنیم، سپس ما آن را به مسیر آزمایشی برای اثبات و تائید آن می‌بریم. ما فرآیند پیچیده‌ای شامل مجموعه مشخصی از حدود ۱۰۰۰ مانور مختلف برای خودرو در نظر می‌گیریم (سناریوهای شکست) و سپس اطمینان حاصل می‌کنیم که این سیستم به خوبی پاسخ می‌دهد. قبل از بردن خودروی خودران به جاده‌های عمومی، سیستم ایمنی به خوبی کارکرد خود را اثبات می‌کند.
self-driving Bosch / فناوری خودران بوش

همراه با روش‌های آزمایشی دقیق برای اثبات عملکرد فناوری خودران، همیشه در آزمایش‌های بوش دو نفر حضور دارند؛ فردی که عملکرد خودروی خودران را در جاده تماشا می‌کند، و دیگری که چگونگی خواندن اطلاعات دنیای بیرون توسط خودروی خودران را تحت نظر می‌گیرد.

پروژه فناوری خودران بوش (که در همکاری با TAC اجرا می‌شود) در استرالیا با خودروی برقی تسلا مدل اس اصلاح شده است. گرچه به نظر می‌رسد تقریبا بیش‌تر قطعات از جمله آرایه حسگرها و کیت پردازش منحصر به این خودرو باشد، اما وودز می‌گوید که بزرگ‌ترین تفاوت فناوری خودران بوش در سیستم لیدار (LiDar) است.

self-driving Bosch / فناوری خودران بوش
ما مجموعه‌ای از سیستم لیدار را روی خودروی خودران نصب کرده‌ایم، که رادار نوری بسیار باکیفیتی است. علاوه بر این ما از رادارهای برد متوسط و دوربین‌های ویدئویی استریو برای بهبود عملکرد خودروی خودران نیز استفاده می‌کنیم. با توجه به پیچیدگی رانندگی در شرایط مختلف آب‌وهوایی، ما از روش‌های متفاوتی برای سنجش محیط بهره می‌بریم. به عنوان مثال دوربین ویدئویی در مه به خوبی کار نمی‌کند، اما رادار به خوبی جواب می‌دهد. سیستم لیدار نیز برای اسکن کردن محیط سه‌بعدی بسیار عالی عمل می‌کند. در کل فناوری‌های زیادی در توسعه خودروی خودران وجود دارد و مغز سیستم نیز کاملا متفاوت است.

خودروی خودران بوش قبلا برای تست فناوری GPS در اطراف دریاچه آلبرت پارک در ملبورن مورد استفاده قرار گرفته و از سوی دولت استرالیا ۲ میلیون دلار حمایت مالی دریافت کرده است. این پروژه همچنین در مطالعات آزمایشی سیتی‌لینک (Citylink) در ملبورن مورد توجه قرار گرفته است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات