برنامه ویمو برای ترویج استفاده از خودروی خودران گوگل

جمعه ۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شرکت ویمو در راستای ترویج فرهنگ استفاده از خودروی خودران برای انجام خریدهای روزانه، همکاری نزدیکی با شرکت‌های خدماتی مانند والمارت دارد.
تبلیغات

همان‌طور که خودروهای خودران ویمو (Waymo) مراحل آماده‌سازی و آزمایش خود را می‌گذرانند، این شرکت در حال تمرکز بر برنامه‌ای در فینیکس ایالت آریزونا برای مبتدی‌ها است. ویمو این برنامه را در راستای گسترش فرهنگ استفاده از خودروی خودران، با مشارکت فروشگاه بزرگ والمارت (Walmart) و بنگاه‌های املاک DDR Corp انجام می‌دهد. 

ماه گذشته زیرمجموعه گوگل، ۱۰ مورد استفاده عمومی از خدمات خودروی خودران را شناسایی کرد. این مجموعه خدمات شامل رفت‌و‌آمد به محل کار و مدرسه، رفتن به رستوران‌ها و سالن‌ها، مراکز خرید، رفتن به ورزشگاه‌ها و انجام امور روزانه (هنگام تعمیر خودروی شخصی) می‌شود.

Waymo Autonomous Jaguar I-Pace / شاسی‌بلند خودران جگوار I-Pace ویمو

با توجه به این موضوع، ویمو شرکای جدیدی را برای کمک به این برنامه اعلام کرده است. والمارت یکی از بزرگترین شرکای ویمو خواهد بود که در هفته جاری برنامه آزمایشی برای فراهم کردن امکان خرید سریع مشتریان ارائه می‌کند. شرکت‌کنندگان در این برنامه اگر سفارش خود را به صورت آنلاین ثبت کنند، تخفیف دریافت خواهند کرد؛ در این صورت آن‌ها پس از ثبت سفارش با خودروی خودران گوگل (ویمو) به فروشگاه می‌روند و دوباره با آن به منزل برمی‌گردند.

ویمو همچنین همکاری نزدیک با DDR Corp برای دسترسی به مراکز خرید خواهد داشت. در این صورت مشتریان برای خرید، غذا خوردن یا تماشای فیلم در رستوران‌ها و مراکز تفریحی از خودروی خودران ویمو استفاده می‌کنند. با همکاری بین دو شرکت، افراد نیازی به جستجوی مکان‌های مختلف ندارند و خودروی خودران گوگل آن‌ها را مستقیما جلوی ساختمان موردنظر پیاده می‌کند و برمی‌گردد.

برنامه دیگر ویمو، شامل هتل‌های زنجیره‌ای المنت (Element Hotel) است که برای خدمت‌رسانی به مسافران و گردشگران از پتانسیل زیرمجموعه گوگل استفاده می‌کند. از این طریق، گردشگران برای گشت‌زنی در شهر و انجام امور خود از خدمات خودروی خودران ویمو بهره خواهند برد. شرکت اجاره خودرو اتونیشن (AutoNation) نیز برای ارائه بهتر خدمات با ویمو همکاری نزدیکی خواهد داشت. 

فعلا؛ تمام این خدمات مختص منطقه فینیکس هستند؛ اما به گفته ویمو، چنین برنامه‌های آزمایشی به این شرکت‌ کمک می‌کند تا چگونگی بهبود فعالیت‌ها را قبل از گسترش به شهرهای جدید، بررسی کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات