شاسی بلند استون مارتین وارکای، سال ۲۰۱۹ تولید می‌شود

جمعه ۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اولین شاسی‌بلند استون مارتین سال ۲۰۱۹، تولید خواهد شد. این خودرو بر اساس مدل مفهومی DBX ساخته می‌شود و با نام ایتالیایی وارکای همراه خواهد بود.
تبلیغات

تب شاسی‌بلند و کراس‌اور هنوز در صنعت خودروسازی داغ است و به‌نظر نمی‌رسد که به‌این زودی پایین‌ بیاید. بسیاری از برندها حتی شرکت‌هایی که اصلاً از آن‌ها انتظار نمی‌رفت، مانند بنتلی و رولز رویس هم اولین شاسی‌بلندهای خود را تولید کرده‌اند. فقط به این نکته باید توجه کرد؛ در دورانی به‌سر می‌بریم که لامبورگینی هم پس از سال‌ها دومین شاسی‌بلند خود را تولید می‌کند. باتوجه به شرایط موجود بازار جهانی، نباید به مقامات استون مارتین برای تولید شاسی‌بلند ایراد بگیریم. مقامات این برند اصیل بریتانیایی تأیید کردند که اولین شاسی‌بلند استون مارتین سال آینده به خط تولید خود در روستای سین تاهتان، ولز وارد خواهد شد. این خط تولید تازه‌ساز، ۷۵۰ شغل جدید برای شرکت ایجاد خواهد کرد که در حال حاضر ۱۵۰ مهندس و طراح، در اخیار دارد.

Aston Martin DBX

خط تولید جدید استون مارتین، پیش از این سه آشیانه‌ی هواپیمای وزارت دفاع بوده است که به‌همت مجموعه‌ی این شرکت به کارخانه‌ی خودروسازی تبدیل خواهد شد. اندی پالمر، مدیرعامل استون مارتین در مورد خط تولید جدید این شرکت گفت:

از پیشرفت‌های انجام شده در خط تولید سین تاهتان خرسند هستیم. تمام افراد تیم در پیشرفت این پروژه عملکرد عالی داشتند و من افتخار می‌کنم که اولین جلسه‌ی هیئت مدیره را در این کارخانه برگزار می‌کنیم. ولز تاریخچه‌ی بلند و بی‌نظیری در مهندسی دارد؛ هیئت مدیره از نقش این منطقه در توسعه محصولات آینده‌ی استون مارتین، هیجان‌انگیز هستند.
Aston Martin DBX
Aston Martin DBX
Aston Martin DBX
Aston Martin DBX
Aston Martin DBX

کن اسکیت، دبیر اقتصاد و زیرساخت ولز گفت:

خرسندم که به‌زودی همکاری با استون مارتین در قلب فرودگاه کاردیف و منطقه‌ی سین تاهتان  به‌ثمر می‌نشیند.

بر اساس گزارش‌های موجود، اولین شاسی‌بلند استون مارتین که بر اساس مدل مفهومی DBX ساخته می‌شود (تصاویر قرار داده شده در این مطلب)، با نام ایتالیایی وارکای (Varekai) به‌معنی «هرجایی» همراه خواهد بود که با دیگر مدل‌های این شرکت هم مانند ونکوئیش، ونتیج، ولکان و والکری در حرف اول V هماهنگ است. اگر این گزارش‌ها حقیقت داشته باشد، احتمالاً قابلیت رانندگی آف‌رود در شاسی‌بلند لوکس استون مارتین برجسته است. از طرفی طراحی DBX هم بیشتر به خودروهای رالی شباهت دارد تا شاسی‌بلندهای لوکس مرسوم بازار مانند رنجرور.

Aston Martin DBX

شاسی‌بلند استون مارتین از قوای فنی بنزینی و هیبرید شامل پیشرانه‌های ۸ و ۱۲ سیلندر V شکل مرسدس AMG و سیستم هیبرید مشابه مرسدس AMG GT سدان استفاده خواهد کرد. به‌نظر می‌رسد که تولید مدل تمام برقی مشابه DBX مفهومی سال ۲۰۱۵ فعلاً از دستور کار خارج شده باشد. باتوجه به‌اینکه تولید این شاسی‌بلند از پایان سال ۲۰۱۹ شروع خواهد شد، زمان زیادی به رونمایی رسمی آن باقی نمانده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات