سرویس و تعویض روغن بوگاتی ویرون چگونه انجام می‌شود؟

پنج‌شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
کانال یوتیوب رویال اگزوتیک کارز، ویدئویی جالب از فرآیند پیچیده و پرهزینه‌ی تعویض روغن سوپراسپرت بوگاتی ویرون منتشر کرده است که تماشای آن خالی از لطف نیست.
تبلیغات

بوگاتی ویرون یکی از گرانقیمت‌ترین ابرخودروهایی است که زمانی به عنوان سریع‌ترین خودروی سوپراسپرت به دنیا معرفی شد. اما با ورود هنسی ونوم GT، یکه‌تازی در عرصه سریع‌ترین‌های جهان به پایان رسید. اما این ابرخودرو، هنوز نیز از جمله محصولات پرهزینه محسوب می‌شود؛ البته جدا از بحث هزینه، پیچیده بودن فرآینده تعمیر و نگهداری بوگاتی ویرون نیز یکی از دردسرهای همیشگی این سوپراسپرت به شمار می‌رود. این هزینه‌ها برای کارهای بسیار ساده مانند تعویض روغن نیز دردسر بسیار زیادی دارد.  

Bugatti Veyron / ابرخودرو بوگاتی ویرون سوپراسپرت

مهندسان رویال اگزوتیک کارز (Royal Exotic cars) در ویدئویی، فرآیند پیچیده تعویض روغن پیشرانه ابرخودروی بوگاتی ویرون را به تصویر می‌کشند. آن‌ها با بهره‌گیری از تجهیزات فنی لازم، تصمیم می‌گیرند تا در کارگاه خود این کار را به انجام برسانند. این ویدئو به خوبی نشان می‌دهد که مهندسان بوگاتی، قابلیت تعمیرپذیری را در پایین‌ترین اولویت طراحی خود قرار داده‌اند. به همین علت فرآیند ساده‌ای مانند تعویض روغن نیز با پیچیدگی فراوانی روبه‌رو می‌شود. جالب است بدانید که سرویس بوگاتی ویرون، شامل تعویض روغن و فیلترها، حدود ۲۰ هزار دلار، هزینه دارد.

ابتدای فرآیند برای دسترسی به مخزن روغن بسیار ساده به نظر می‌رسد. با برداشتن پوشش زیر بدنه ابرخودرو، ۱۶ پیچ تخلیه نمایان می‌شود؛ مکانیک برای دسترسی به مخزن روغن بوگاتی ویرون، باید تمام این پیچ‌ها را باز کند. فیلتر روغن نیز با برداشتن آن قابل دسترسی است و مکانیک می‌تواند آن را بررسی کند. ما پر کردن مخزن روغن کمی پیچیده و دشوار است. برای این کار باید روکش گلگیر و دسته موتور عقبی باز شوند و چند پیچ در این میان وجود دارد. باز کردن این پیچ‌ها نیز بسیار مشکل است، زیرا آن‌ها از در جایی قرار گرفته‌اند که مکانیک به آن‌ها دید ندارد. برخی از بست‌ها نیز نیاز به دسترسی از بالای ابرخودروی بوگاتی ویرون دارند. 

Bugatti Veyron / ابرخودرو بوگاتی ویرون سوپراسپرت

هنگامی که تمام پیچ‌ها باز شوند، در نهایت امکان مشاهده همه چیز وجود دارد. از آن‌جا، مکانیک می‌تواند فیلترهای هوا را تعویض کند یا سایر کارها را انجام دهد. تیم رویال اگزوتیک کارز نیز از این فرصت برای بررسی سطح روغن پیشرانه بوگاتی ویرون و ارائه توضیحاتی در مورد جزئیات پیشرانه استفاده کردند.

ظاهرا در ابرخودروی این فیلم، روغن هیدرولیک از اسپویلر نشت می‌کرد. با این وجود، تیم رویال اگزوتیک جزئیات زیادی در مورد روند تعمیر آن نمی‌دانست و به همین علت، فرآیند تعویض روغن را به پایان رساند. با پایان یافتن تعویض روغن، خودروی سوپراسپرت بوگاتی ویرون بار دیگر به جاده بازگشت. اما بدون جک بالابر، ابزار اختصاصی و افراد آگاه به تعمیرات مکانیکی، چنین کاری دشوار و شاید محال باشد.

دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات