نسخه ویژه هیوندای کنا آیرون من، معرفی شد

یک‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۵
مطالعه 4 دقیقه
هیوندای از نسخه ویژه کراس‌اور محبوب کنا با الهام از شخصیت سینمایی آیرون من (مرد آهنی) رونمایی کرد؛ این نسخه تا اوایل سال ۲۰۱۹ به بازار جهانی عرضه می‌شود.
تبلیغات

هیوندای طی سال‌های گذشته محصولات جذابی در کلاس شاسی‌بلند (سایز کوچک تا بزرگ) به بازار معرفی کرده است. پس از تولید نسخه ویژه ولوستر با الهام از فیلم ابرقهرمانی "مرد مورچه‌ای و زنبورک"، این خودروساز بار دیگر با شرکت مارول کامیکس (marvel Comics) در زمینه تولید نسخه جدیدی همکاری می‌کند.

Hyundai Kona crossover / کراس‌اور هیوندای کنا آیرون من

به تازگی هیوندای از نسخه آیرون من (iron man) کراس‌اور کنا در رویداد comic-Con سانتیاگو رونمایی کرد. البته این نسخه ویژه هیوندای کنا، چیزی بیش‌تر از یک خودروی نمایشی خواهد بود. کراس‌اور هیوندای کنا آیرون من بر اساس فیلم سینمائی مرد آهنی طراحی شده است و تا اواخر سال جاری ساخته خواهد شد. آن‌طور که گفته می‌شود، عرضه این کراس‌اور طی سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ آغاز می‌شود. 

Hyundai Kona crossover / کراس‌اور هیوندای کنا آیرون من

برای اولین بار، این مدل هیوندای کنا از رنگ قرمز و خاکستری مات منحصربفردی استفاده می‌کند. شکل ماسک مرد آهنی روی سقف شاسی‌بلند محبوب هیوندای نقاشی شده است و آرم کوچکی نیز روی گلگیر جلو وجود دارد. در قسمت‌های دیگری مانند سطوح داخلی چراغ‌ جلو و روی ستون‌های عقب نیز ماسک مرد آهنی به چشم می‌خورد.

Hyundai Kona crossover / کراس‌اور هیوندای کنا آیرون من

چراغ‌های روشنایی روز در جلوی کراس‌اور هیوندای کنا به شیوه‌ای جذاب طراحی شده‌اند تا ظاهر خودرو به چشم‌های درخشان مرد آهنی بسیار نزدیک باشد. کاپوت نیز بازطراحی شده است و وجود دریچه خروج گرما در سطح آن خودنمایی می‌کند. دستگیره‌های در تاشو، رینگ‌های سفارشی ۱۸ اینچی، پوشش صاف آینه‌های جانبی و ظاهر صنعتی خشن، همه از ویژگی‌های جذاب این نسخه ویژه کراس‌اور هیوندای کنا خواهد بود. 

Hyundai Kona crossover / کراس‌اور هیوندای کنا آیرون من

در داخل کابین تاکید زیادی بر استفاده از رنگ قرمز شده است. همچنین می‌توان به اهرم تعویض دنده خاص، صندلی‌های سفارشی و امضای تونی استارک (بازیگر نقش مرد آهنی) روی داشبورد اشاره کرد. صفحه نمایش هدآپ نیز جلوه‌های بصری منحصربفردی از مرد آهنی به نمایش می‌گذارد. این تنظیمات ویژه در داشبورد دیجیتال و صفحه نمایش لمسی نیز به وفور مشاهده می‌شود.

Hyundai Kona crossover / کراس‌اور هیوندای کنا آیرون من

هیوندای کنا اولین خودرویی نیست که با نام نسخه ویژه از شخصیت‌های ابرقهرمانی برای عرضه به عموم مردم ساخته می‌شود و حتی اولین محصول بر مبنای شخصیت مرد آهنی هم به شمار نمی‌رود. پیش از این نسخه ویژه‌ای از جیپ رنگید بر مبنای فیلم بتمن و سوپرمن ساخته شد؛ ایسوزو وهیکراس (Isuzu Vehicross) نیز با نسخه ویژه از سه‌گانه مرد آهنی به بازار عرضه شد، تا کراس‌اور هیوندای کنا در این مورد اولین نباشد.

خودروساز کره‌ جنوبی هنوز قیمت نسخه ویژه کراس‌اور هیوندای کنا آیرون من را منتشر نکرده است، اما برخی رسانه‌ها از قیمت بسیار مناسب آن صحبت می‌کنند. به عنوان یادآوری، هیوندای کنا معمولی با پیشرانه ۲.۰ لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی و ۱۴۷ اسب بخار قدرت یا نسخه ۱.۶ لیتری چهار سیلندر مجهز به توربوشارژر با قدرت ۱۷۵ اسب بخار در دسترس است؛ هر دو نسخه با قابلیت سیستم محرک جلو و تمام چرخ محرک در دسترس خریداران هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات