فراخوانی بوگاتی شیرون به علت نقص فنی در کیسه هوا

شنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
به علت ایجاد نقص در کیسه هوای جانبی ابرخودروی بوگاتی شیرون، خودروساز فرانسوی دو دستگاه موجود در ایالات متحده آمریکا را فرا خواند.
تبلیغات

مدت‌ها پیش خبری از فراخوان ابرخودروی بوگاتی شیرون به علت نقص در جوشکاری منتشر شد؛ این بار نیز برای صاحبان این ابرخودرو خبر بدی وجود دارد. طبق بررسی‌های اداره ملی ایمنی بزرگراه‌های آمریکا، شیلد حرارتی (حفاظ حرارتی) در کیسه‌ هوا ممکن است به خوبی نصب نشده باشد و همین باعث ایجاد خطر می‌شود. در صورتی که ایربگ جانبی مورد استفاده قرار گیرد، گرمای تولید شده تحت شرایطی مانند حرارت خارجی، می‌تواند باعث کاهش عملکرد کیسه هوا شود.

Bugatti Chiron / ابرخودروی بوگاتی شیرون

شرکت کی سیفتی سیستمز (Key safety Systems) کیسه‌های هوای جانبی بوگاتی شیرون را در کارخانه‌ای در رومانی ساخته است. با توجه به گاه‌شناسی NHTSA از چنین نقصی، سازنده این مشکل را طی آزمایش کارکرد کیسه هوا در شرایط دمای بالا کشف کرد. این شرکت اثراتی از سوختگی در کنار ژنراتور گاز ایربگ مشاهده کرد. تحقیقات بیش‌تر نشان داد که کارخانه سازنده به طور صحیح شیلد حرارتی ژنراتور گاز کیسه هوا را مونتاژ نکرده است.

ایربگ

دو نفر از صاحبان ابرخودروی بوگاتی شیرون در ایالات متحده واقعا نباید نگران باشند. کارشناسان بوگاتی با مشتریان خود شخصا تماس خواهند گرفت و برای انجام تعمیرات با آن‌ها هماهنگی لازم را انجام می‌دهند. این تعمیرات شامل حمل صندلی بوگاتی شیرون به کارخانه در فرانسه برای بررسی می‌شود. نمونه‌هایی که کیسه هوای جانبی به خوبی در صندلی آن‌ها مونتاژ نشده باشد، برای تعمیر کامل به شرکت تامین‌کننده صندلی فرستاده خواهند شد. همانند سایر اتفاقات مربوط به فراخوان خودرو در سراسر جهان، بوگاتی تمام هزینه‌های تعمیر را پوشش می‌دهد.

این سازنده مشهور هایپرکار دنیا، در حال حاضر تمام صندلی‌های بوگاتی شیرون را در کارخانه خود کنترل کرده است. در این راستا، بوگاتی یک نقطه سبز زیر برچسب کیسه هوا برای نشان دادن بازرسی صندلی اضافه کرد.

بحث ایمنی در ابرخودروها بسیار مهم است؛ زیرا اگر اشتباهی در عملکرد یکی از قطعات یا سیستم‌ها رخ دهد، احتمالا به علت سرعت زیاد می‌تواند منجر به فاجعه شود. خودروساز فرانسوی در حال حاضر تمرکز خود را بر تولید نسخه‌ی جدیدی با نام بوگاتی دیوو (Bugatti Divo) قرار داده است، که قیمت آن به ۵.۸ میلیون دلار می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات